Gå til innhold

Nedlasting vs plate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan forklare meg hvorfor det på enkelte nettbutikker (cdon.no, f.eks), noen ganger koster bortimot 3 ganger så mye å kjøpe et spill på nedlastning, fremfor å få det sendt i posten?

Fordi EAGames, Sony, MS sier at prisen skal være det.

Når CDON kjøper spill laget av EAGames, Fifa 15 etc, så kjøper de xxxx antall kopier og får rabatt for det (mest sannsynlig når de kjøper så mange av gangen)... Så, når CDON har kjøpt spillene så kan de velge selv prisen. Grunnen for at fysisk kopi spill går drastisk ned på CDON f.eks er fordi spillene begynner å bli gammelt og de har fortsatt mange kopier inne på lager og de må ut.

Sånn er det ikke når det kommer til digital kopier, der har de ingenting på lager, de er ikke avhengig av å få solgt det unna, det selges bare til prisen gitt av spillselskapet. Bare fordi de KAN, de har ingen grunn til å sette ned prisen.

Lenke til kommentar

Jeg har personlig ikke opplevd det enda, men husker Guild Wars 2, da snakket folk om at det var utsolgt (digital) men det var det ikke. GW2 crew stoppet salget da de fryktet at servere vil ikke holde hvis det blir for mange. Kanskje det liggnende tilfeller du har hørt om?

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at nettbutikker kjøper digitale kopier som om de kjøpte fysiske varer. Altså kjøper de inn et gitt antall lisenser, og må selge partiet de har fått. Så om de går tom så må de naturlig nok bestille flere lisenser.

At prisen er høyere kan være flere ting, men mest av alt pga price and demand. Folk er villige til å betale for å få varen "med en gang", og å slippe noe fysisk medie-styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...