Smultring77 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Ville bare få det ut. I dag fikk jeg levert pakke nummer to fra Apple i 2014. Ikke bare kommer den på døren tidlig formiddag, langt ute i hyttiheita, men fra bestilling til levert gikk det 19 timer? Pakken har da reist fra Brussel til danmark til oslo til kristiansand til enda en by og så ut til et lite tettsted. Pakken jeg bestilte fra apple rett før middagstid i går er allerede på plass her i dag. Pakken jeg bestilte fra netonnet på torsdag, med expressfrakt er enda ikke i riktig by. Snakk om forskjell på service. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Litt feil sammenligning uten å vite hvilken leverandør som er brukt til å frakte pakkene og hvilket fraktprodukt som er valgt. Det er forskjell på Norgespakken og Ekspress over natten, på samme måte som det er forskjell mellom DHL og Posten. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Litt feil sammenligning uten å vite hvilken leverandør som er brukt til å frakte pakkene og hvilket fraktprodukt som er valgt. Det er forskjell på Norgespakken og Ekspress over natten, på samme måte som det er forskjell mellom DHL og Posten. Valgte espresslevering via posten på Netonnet. Det var det raskeste alternativet. Jeg skrev det også i førstepost. Blir ikke noe feil da. Jeg sammenligner hvor raskt man kan få en vare fra forskjellige butikker. Om da butikken ikke har flere valg, om det er posten som er treg, eller om det er em kombo ... Samme hvilke faktorer, resultatet som teller. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Vel, ja. Resultatet kan være forskjellig. Hva var poenget? At Apple sender kjapt? Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Ja og appelsiner er bedre enn pærer, eller..........? 2 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Poenget var vel at jeg ble imponert over at jeg fikk varene fra Apple under et døgn etter bestilling, og at jeg samtidig ble skuffet over å måtte vente en uke på Netonnet selv om jeg betalte kr 70 ekstra for ekspressfrakt ... Burde ikke være slik når man ser hva mulighetene er? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Problemet er at dette varierer fra valg av ekspeditør til ekspeditør, og hvor du bor. Det er ikke alle ekspeditører som har faste daglige ruter til alle kroker i dette landet, og derfor kan dette variere kraftig. I tillegg så må du se dette i sammenheng med om varen er på lager eller ikke, hvor lageret faktisk er og om butikken sender varen samme dag du legger inn ordren eller om det kan ta noen dager i tillegg. Men slik eg tolker deg så er pakken nå sendt, men ikke kommet frem. Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Bestilte en pakke fra shenzhen i kina. Brukte ekspressfrakt fra DHL. Tok 4 dager før den var framme, det er god leveringstid det. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Det kommer helt ann på hvor du bor og ikke fakta . men så lokalt som jeg bor får jeg som regel varer fra netonnet neste dag etter bestilling / Dustin 1 dag / komplett/mpx 1 dag ikke bruker jeg express eller så vinner jeg også gull da eller ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Ja og appelsiner er bedre enn pærer, eller..........? Ja, og alt er bedre enn epler... Halvspiste epler må jo sendes fort så de ikke råtner og blir uspislige. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Ja og appelsiner er bedre enn pærer, eller..........? Ikke søren.. Clementiner, kanskje, men det kan diskuteres.. Blir bare søl og drit av appelsiner. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Dashcamet jeg bestilte fra Sør-korea, tok under 24 timer fra bestilling til jeg fikk den på døren av DHL. Det er raskt det! Men ja, Apple har rask leveringstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå