Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedkommende er fortsatt en uønsket element i vårt vakre land.

Uønsket av hvem? Ikke av meg, blant annet. Hvem skal definere hvem som er ønsket og ikke?

Geir :)

Uønsket av alle med gangsyn som går lenger enn nesetippen, samt har igjen et snev av moral og skikk og bruk. Her i Norge er det storstilt konkurranse blant innvandringstilhengere å ikke se lenger enn det. Hvorfor? Det vet ingen, ikke de selv heller.

Endret av OleNord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I så fall har ikke UDI gjort jobben sin og avslørt juksemakerne.

Korrekt. Desverre er det helt umulig å avsløre alle. Vi kunne skjerpet kravene til dokumentasjon, men det ville gå ut over de som fortjener asyl også.

Uønsket av alle med gangsyn som går lenger enn nesetippen, samt har igjen et snev av moral og skikk og bruk. Her i Norge er det storstilt konkurranse blant innvandringstilhengere å ikke se lenger enn det. Hvorfor? Det vet ingen, ikke de selv heller.

Da er det godt at dere med "gangsyn" og korte nesetipper vet det for oss... :wee:

Bare synd at det er så få av dere.

Hva det har med moral å gjøre er det interessant om du utdyper.

## Dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Saken er at dette stikker dypere enn som så. Mange som er såkalt pro-innvandring, mener noe helt annet rundt kjøkkenbordet under fire øyne. Det har jeg selv erfart. Saken er at en i dag risikerer å miste bade hus og hjem hvis en er ærlig med sine meninger. Kulturmarxistene innen media og politikk har jerngrep om den offentlige debatten. Derfor ser en ofte mye innvandringskritikk på fora, kommentarfelt. etc. der grepet er løsere og mennesker har mulighet for anonymitet.

Dette er en svært uheldig utvikling, men mange glemmer at det er vi som folk, som har all makt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet om 4 personer som fikk opphold etter noen månder i asyl. De er nå norske statsborgere. De skryter regelmessig av at de kom inn i Norge ved og juge og fortelle usanne historier om hvorfor de måtte søke asyl.

Hvorfor anmelder du de ikke til politiet? Ta også umiddelbar kontakt med utlendingsdirektoratet og forklar situasjonen, slik at en kan oppheve vedtaket så fort som mulig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

befolkningen i Norge vil øke til 13,3 millioner innbyggere i 2100. Etnisk norske vil utgjøre et mindretall på 4,3 millioner. Innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre et flertall på 5,7 millioner."

Bortsett fra at vi som leser dette nå er døde innen den tid, så ser jeg det "mangler" 3,3 millioner som ikke er redegjort for. Hvem er det?

Slik kan man jo også si i klimadebatten. Hvorfor bry seg om vi forurenser. Vi som leser dette er døde lenge før noe alvorlig vil skje. Så la oss være noen egoister og drite i dem som kommer etter oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

byråkratiet som er satt til å styre hvem som får komme inn er totalt infisert og administrert av folk med sympatier på ytterste venstre politisk fløy.

Har du hengt over ryggen på dem inne i stemmelokalet siden du vet det?

Eller kan det være at fordi alt ikke er som du foretrekker, så må det være en konspirasjon av "ytre venstre"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet om 4 personer som fikk opphold etter noen månder i asyl. De er nå norske statsborgere. De skryter regelmessig av at de kom inn i Norge ved og juge og fortelle usanne historier om hvorfor de måtte søke asyl.

Hvorfor anmelder du de ikke til politiet? Ta også umiddelbar kontakt med utlendingsdirektoratet og forklar situasjonen, slik at en kan oppheve vedtaket så fort som mulig.

Et slikt vedtak vil aldri bli opphevet. Tenk deg hylekoret.

Lenke til kommentar

byråkratiet som er satt til å styre hvem som får komme inn er totalt infisert og administrert av folk med sympatier på ytterste venstre politisk fløy.

Eller kan det være at fordi alt ikke er som du foretrekker, så må det være en konspirasjon av "ytre venstre"

Litt som at alt venstresiden ikke liker, blir sagt av ytterste høyre? Hver eneste gang. ;p

Lenke til kommentar

Jobbet et stint i Utlendingsenheten i Oslo (gjennom et annet, privat selskap) og kjenner folk som jobber både der og i UDI. De rekrutterer stort sett innad i egne rekker av type tidligere AUF'ere, innvandrere og venner. Blandt annet fordi språkkunnskaper er høyere verdsatt enn... tja... integritet og nasjonens beste :)

Lenke til kommentar

Saken er at en i dag risikerer å miste bade hus og hjem hvis en er ærlig med sine meninger. Kulturmarxistene innen media og politikk har jerngrep om den offentlige debatten.

Har du blitt hjemløs i det siste, Robert? Vet du om noen andre som har blitt det? På grunn av sine meninger?

Et slikt vedtak vil aldri bli opphevet. Tenk deg hylekoret.

Det er da beviselig feil. Asylvedtak og oppholdstillatelser oppheves stadig vekk, selv uten at vedkommende er kriminell.

Og ja, noen ganger blir det hylekor når det skjer. Det er gjerne lokalsamfunnet som slår ring rundt den utviste. Du vet, vanlige folk.

## Dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting jeg synes er ganske spesielt. Er det at mange som er for innvandring ofte viser en slik forakt ovenfor de dårligerestilte i f.eks. Norge som ikke ønsker innvandring. En skikkelig forakt for de svake i samfunnet, de skal liksom ikke få si sin mening, meningen deres er null verdt. De greier ikke å tenke seg til at kanskje så er nemlig de svakerestilte de som lider mest under alt dette, nemlig fordi jobbene forsvinner, de har mye mindre og kanskje derfor verdsetter et nasjonen. Det er jo skapt av kulturen, religion, ideer, sleksskapsbånd og slikt. Kanskje de som har lite fra før, bare føler at det er viktigere? Gir en trygghet. Som disse rike ikke forstår, og de opplever heller ikke konkurransen.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på det, En gang tok filma vi også at han ene satt og prata om det, Men det begynner og bli mange år siden og vi tenkte egentlig ikke så veldig mye på det på den tiden,

Lenke til kommentar

En annen ting jeg synes er ganske spesielt. Er det at mange som er for innvandring ofte viser en slik forakt ovenfor de dårligerestilte i f.eks. Norge som ikke ønsker innvandring. En skikkelig forakt for de svake i samfunnet, de skal liksom ikke få si sin mening, meningen deres er null verdt. De greier ikke å tenke seg til at kanskje så er nemlig de svakerestilte de som lider mest under alt dette, nemlig fordi jobbene forsvinner, de har mye mindre og kanskje derfor verdsetter et nasjonen. Det er jo skapt av kulturen, religion, ideer, sleksskapsbånd og slikt. Kanskje de som har lite fra før, bare føler at det er viktigere? Gir en trygghet. Som disse rike ikke forstår, og de opplever heller ikke konkurransen.

Jeg tror ikke det stemmer. Tvert om, jeg finner at mange av de liberale, de som er for innvandring, også er de som har størst sympati med de svake.

Historisk er det da også de sterke i samfunnet som har tjent mest på nasjonalismen. Det er en grunn til at marxismen i tidligere tider var internasjonal.

Alle aktører i samfunnsdebatten liker å ta de som ikke selv snakker så høyt til inntekt for sitt syn. Det kan man gjøre fordi de svake ikke slipper til - eller prøver å slippe til - med sitt eget.

Jeg synes absolutt de "svake" skal få si sin mening. Utfordringen er å få dem til å gjøre det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Asylsystemet er en enorm vits. Det er "innvandringsstopp" i Norge, men de fant en måte å berike oss på. De fleste som klarer å komme seg helt til Norge er her for å stappe lommeboken. Dette gjelder altså ikke kvoteflyktninger.

Dersom jeg fikk min vilje, ville det være lukkede mottak, og alle som fikk beskyttelse - som er poenget - ville blitt sendt hjem så snart det var trygt nok i hjemlandet. Ingen som fikk beskyttelse skulle fått statsborgerskap. Altså skal asylsøknad automatisk innebære avslag på søknad om statsborgerskap. Asylstatus skal fornyes hvert år, altså med en evaluering, og hjemsendelse når det er trygt i hjemlandet. Innvandringsstopp består. Skulle også hatt strengere krav ift. visum, spesielt for ikke-vestlige.

Nytt norsk parti når?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det høres ut som at du vil opprette rene fangeleire, og om så, holde dem innesperret resten av livet

Kan ikke si at jeg får lyst til å sprette sjampisen av sånne tanker

Lenke til kommentar

Det høres ut som at du vil opprette rene fangeleire, og om så, holde dem innesperret resten av livet

Eneste mulighet. Igjen, kvoteflyktninger er noe litt annet. Men du kan vedde på at de som dukker opp i Norge fra f.eks Somalia uten å ha blitt registrert i andre land plutselig sluttet å komme. Og det er disse som er problemet.

Dessverre kan vi ikke "diskriminere", ellers skulle vi bare tatt inn enslige unge kvinner. Da hadde statistikkene blitt bedre.

Nei, jeg venter ivrig på at pendelen for alvor når andre motpol, og det vil den. Bare det skjer i tide.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eneste mulighet. Igjen, kvoteflyktninger er noe litt annet. Men du kan vedde på at de som dukker opp i Norge fra f.eks Somalia uten å ha blitt registrert i andre land plutselig sluttet å komme. Og det er disse som er problemet.

Dessverre kan vi ikke "diskriminere", ellers skulle vi bare tatt inn enslige unge kvinner. Da hadde statistikkene blitt bedre.

Nei, jeg venter ivrig på at pendelen for alvor når andre motpol, og det vil den. Bare det skjer i tide.

Jeg tror at mye av grunnen for at det blir "store problemer", er fordi vi allerede venter for lenge - og jo lengre folk blir sittende uvirksom, jo verre blir det å få det til. Det kjenner vi igjen fra våre egne "arbeidsflyktninger", eller "navere". Så løsningen er ikke at de får fingeren ut, men at vi alle får ut fingern: NÅ!

Og dette med "pendel som svinger", vel det går jo an å håpe, men som sagt "det er hele tiden "NÅ!", det må gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...