Gå til innhold

Bestefar-PC

Anbefalte innlegg

Innlegget forsvant, så jeg skriver på nytt.

MSI 885M-E45

Hyperx Fury 4GB

Intel Pentium Anniversary Edition 63258

WD Desktop Black 1TB

Microsoft OEM wired Desktop 400

Cooler Master B500

Han betaler regninger ser film og spiller kabal

Stappe 2 redundante hdder inn i budsjettet?

Budsjett: 4k

Edit: har m-atx kabinett

Endret av sevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol overklokke? var det ikke snakk om en pc til en bestefar hehe

Du har ikke vurdert ChromeOS, da? nærmere bestem ASUS chromebox siden det skal være en stasjonær.

Det er den perfekte eldre-pc:

-Du slipper bsod og at pc går tregere etter bruk, mindre ting som kan skje i chromeOS

- Oppdateringer går automatisk, en trenger ikke oppdatere ting manuelt som adobe reader,flash osv.

- Hvis en må reinstallere (som jeg ikke kan helt skjønne hvorfor ennå men) så er det gjort på 15min og brukeren merker ikke at reinstallasjon har skjedd..

-prisen er lav, fra 1700kr og oppover

er nok et par ulemper sikkert som jeg ikke har tenkt på, men det største er at java ikke funker på chromeOS, og BankID uten java drøyer, det er nok en 3-4 mnd til før det er implementert av bankene

kabal er sikkert ikke vanskelig å finne en versjon som er veldig lik windowversjonen :p

edit: sorry var litt kjapp der, leste ikke at han hadde kabinett fra før av heeh

Endret av madmats
Lenke til kommentar

bsod var bare et eksempel. Problemet til folk som har lite peil på data (sikter ikke da bare til de eldre, finnes mange bestemødre der ute som har mer kunnskap enn en random 15-åring) er at de aldri oppdaterer OS, eller antivirus og andre 3.parts programmer. De bare bruker maskinen og lar alt gå sin gang, til det en vakker dag til slutt må feile. Sier ikke at det ikke kan skje med chromeOS, det er bare mye mindre sannsynlig enn på windows og mac, og det er mye lettere å rette opp i. mindre support for den som har ansvaret :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...