sevs Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Innlegget forsvant, så jeg skriver på nytt. MSI 885M-E45 Hyperx Fury 4GB Intel Pentium Anniversary Edition 63258 WD Desktop Black 1TB Microsoft OEM wired Desktop 400 Cooler Master B500 Han betaler regninger ser film og spiller kabal Stappe 2 redundante hdder inn i budsjettet? Budsjett: 4k Edit: har m-atx kabinett Endret 13. august 2014 av sevs Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Putt inn en SSD. Forslag fra Dustin home: Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) En SSD (billigste sort) til OS-disk er kanskje å foretrekke? Vet ikke hvor mye plass vedkommende egentlig trenger. Edit: Var visst en stund siden jeg åpnet tråden Endret 13. august 2014 av knopflerbruce Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 SSD ja. MX100 blir vel det billigeste, og det er jo en genial SSD. Ikke la den lave prisen lure deg, det er et røverkjøp. Ellers, så blir vel Intel greit her. Anbefaler deg å lage liste i prisjakt, og dobbeltsjekke om du ikke finner billigere/bedre varer. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Liten vits med den prosessoren, da du uansett ikke kan overklokke med aktuelt hovedkort. Edit: Gigabyte GA-Z97M-D3H er et av de rimeligste mATX HK med Z97-chipset http://www.dustinhome.no/product/5010786254/gigabyte-ga-z97m-d3h-z97-s-1150-m-atx-hrf/ Endret 18. august 2014 av Omnithunder Lenke til kommentar
madmats Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) lol overklokke? var det ikke snakk om en pc til en bestefar hehe Du har ikke vurdert ChromeOS, da? nærmere bestem ASUS chromebox siden det skal være en stasjonær. Det er den perfekte eldre-pc: -Du slipper bsod og at pc går tregere etter bruk, mindre ting som kan skje i chromeOS - Oppdateringer går automatisk, en trenger ikke oppdatere ting manuelt som adobe reader,flash osv. - Hvis en må reinstallere (som jeg ikke kan helt skjønne hvorfor ennå men) så er det gjort på 15min og brukeren merker ikke at reinstallasjon har skjedd.. -prisen er lav, fra 1700kr og oppover er nok et par ulemper sikkert som jeg ikke har tenkt på, men det største er at java ikke funker på chromeOS, og BankID uten java drøyer, det er nok en 3-4 mnd til før det er implementert av bankene kabal er sikkert ikke vanskelig å finne en versjon som er veldig lik windowversjonen edit: sorry var litt kjapp der, leste ikke at han hadde kabinett fra før av heeh Endret 18. august 2014 av madmats Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hvis du slipper BSOD så er det vel en formell sak, da alternativet til BSOD er reboot/frys - og DET slipper ikke ChromeOS unna, heller Lenke til kommentar
madmats Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 bsod var bare et eksempel. Problemet til folk som har lite peil på data (sikter ikke da bare til de eldre, finnes mange bestemødre der ute som har mer kunnskap enn en random 15-åring) er at de aldri oppdaterer OS, eller antivirus og andre 3.parts programmer. De bare bruker maskinen og lar alt gå sin gang, til det en vakker dag til slutt må feile. Sier ikke at det ikke kan skje med chromeOS, det er bare mye mindre sannsynlig enn på windows og mac, og det er mye lettere å rette opp i. mindre support for den som har ansvaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå