Gå til innhold

Joystick til Elite:Dangerous - tips?

Anbefalte innlegg

Får om ikke så lenge Oculus Rift Development Kit #2.

I den forbindelse, så er det et spill med navn Elite: Dangerous som er foreløpig i beta, men et spill jeg ser frem til.

Må nesten ha en joystick i slike spill, så da spør jeg her etter anbefaling..:)

Vurderer denne:

Thrustmaster Hotas Warthog Flightstick

https://www.komplett.no/thrustmaster-hotas-warthog-flightstick/649014

Tips? Er det noen andre jeg heller bør vurdere?

Her ser dere iallefall ut hvordan et lignende oppsett blir:

Ser jo absolutt moro ut med VR-briller på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lider av en eller annen sykdom hvor jeg må alltid ha det "beste" (til en viss grad hvertfall).

Men ja, du har et poeng. Sparer noen tusen om jeg velger et annet alternativ. Har jo mer eller mindre 0 erfaring tidligere (10år+ siden jeg sist holdt i en joystick), så er vel kanskje idioti om jeg kjøper noe så dyrt nå.

Får gjøre litt research på forskjellige modeller, så se hvilken som kan passe meg bra. Men det er altså Trustmaster det går i?

Lenke til kommentar

Jeg var veldig innstilt på å kjøpe meg en Thrustmaster Warthog jeg og, men falt på en Saitek "Rhino" X55. Ikke laget av metall, men det er heller ikke noe annet av utsyret jeg bruker til å spille og det fungerer da enda. Hører også at alt på innsiden av Warthogen er plastikk uansett, så whatever. Thrustmaster Warthogen har forresten ikke mulighet til å bevege stikken fra side til side (twist) og da må jeg/du bruke pedaler eller noe annet for å bevege "rudders" ingame. Dette er en av grunnene til at jeg valgte å ikke gå for den, da jeg ikke har plass til å ha pedaler stående hele tiden. Og "Rhinoen" er betydelig billigere. Minst en tusenlapp. Er dog ikke på lager i Norge for tiden så det blir litt ventetid.

Har en Thrustmaster T-Flight Hotas X fra før så ventetiden gjør ikke noe for min del. Et billig sett, men overasskende god til prisen.

Merk at den første batchen med "Rhino" var preget av en relativt høy feilprosent, men i de senere batchene virker "alt" å være fikset.

Sjekk også ut http://www.chproducts.com/

De har visstnok veldig god kvalitet og vil vare deg veeeldig lenge. De har dog ikke like mye knapper og fancy lys.

Og til slutt, ikke vent med å spille Elite: Dangerous, IMO. Nydelig spill selv uten DK2. Spiller det selv ved enhver ledige stund ;)

Edit: Rhinoen bruker visst samme "16 bit Hall-effect sensor" (gresk for meg) som Warthogen. Betyr visst at den i teorien er like smooth og nøyaktig.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Må si at høstens underholdning er reddet av Warthog + Elite Dangerous! Fantastisk joystick, solid og tung. Litt knotete oppsett i Elite da ikke alle knapper kan settes til "hold" slik at toggle knappene på gasshåndtaket fungerer som tiltenkt. Dette ordnes antakelig i fremtidige oppdateringer.

Kjenner forøvrig behovet for ror-pedaler nok kommer til å gjøre seg gjeldende etterhvert, men det får bli på neste lønning!

Lenke til kommentar

Må si at høstens underholdning er reddet av Warthog + Elite Dangerous! Fantastisk joystick, solid og tung. Litt knotete oppsett i Elite da ikke alle knapper kan settes til "hold" slik at toggle knappene på gasshåndtaket fungerer som tiltenkt. Dette ordnes antakelig i fremtidige oppdateringer.

Kjenner forøvrig behovet for ror-pedaler nok kommer til å gjøre seg gjeldende etterhvert, men det får bli på neste lønning!

Jepp, fremdeles betaversjon av spillet, så er nok mye som blir forbedret. :)

Du skal ikke vurdere deg Oculus Rift da? Hørt at det skal være ekstremt bra i Elite Dangerous.. selv venter jeg på det i posten. :) det kombinert med Warthog blir som en liten guttedrøm :)

Lenke til kommentar

Jepp, har kjørt 3 skjermoppsett noen år selv. Dog ikke testet TrackIR, men kan ikke sammenlignes helt med Oculus.

Er nok lurt at man venter med kjøp av Oculus til den ferdigutviklede versjonen er klar, da den forhåpentligvis blir mye bedre.

Nå har jeg dog vunnet litt penger, så da ville jeg kjøpe litt gave til meg selv for en gangsskyld. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...