Gå til innhold

Bose quietconfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at lyden degraderes når ANC er av, høres for meg ut som at de har brukt billige/dårlige elementer og kompenserer for dette ved å legge til forsterkerkrets som endrer lydkarakteren.

 

Synes det er trist at de ikke satser mer på lydkvalitet. De markedsfører lyden som fantastisk, men skader ryktet sitt ved å lyge. Enten du er vant med billiggreier eller ikke så oppfyller ikke lyden prisen ihvertfall. Og det er diskuterbart om ANC er verdt såpass mye. Litt ironisk når du ikke kan utnytte potensiale av den.

 

Det kan like lett være at Tek ikke testet med en god nok forsterker. I så fall er det ikke rart det låter bedre med den innebygde i drift...

 

Bose har jo alltid tatt seg betydelig bedre betalt for produktene enn hva lydkvaliteten tilsier, men jeg syns den svært gode støyfjerningen begrenser hva man kan forvente av lydkvalitet i forhold til pris.

Lenke til kommentar

 

Det at lyden degraderes når ANC er av, høres for meg ut som at de har brukt billige/dårlige elementer og kompenserer for dette ved å legge til forsterkerkrets som endrer lydkarakteren.

 

Synes det er trist at de ikke satser mer på lydkvalitet. De markedsfører lyden som fantastisk, men skader ryktet sitt ved å lyge. Enten du er vant med billiggreier eller ikke så oppfyller ikke lyden prisen ihvertfall. Og det er diskuterbart om ANC er verdt såpass mye. Litt ironisk når du ikke kan utnytte potensiale av den.

 

Det kan like lett være at Tek ikke testet med en god nok forsterker. I så fall er det ikke rart det låter bedre med den innebygde i drift...

 

Bose har jo alltid tatt seg betydelig bedre betalt for produktene enn hva lydkvaliteten tilsier, men jeg syns den svært gode støyfjerningen begrenser hva man kan forvente av lydkvalitet i forhold til pris.

 

 

Enig i det du sier... det samme tenkte jeg om de gamle. Lyd demping 1000 kr, lydkvalitet 1500 kr (2500 kr og mer var vanlig i flere år)... problemet er at de blir gruset i ren lydkvalitet av gode headset over 1000 kr.

 

Hvis de nye knapt er noe bedre er det bare tragisk!!

Lenke til kommentar

 

 

Det at lyden degraderes når ANC er av, høres for meg ut som at de har brukt billige/dårlige elementer og kompenserer for dette ved å legge til forsterkerkrets som endrer lydkarakteren.

 

Synes det er trist at de ikke satser mer på lydkvalitet. De markedsfører lyden som fantastisk, men skader ryktet sitt ved å lyge. Enten du er vant med billiggreier eller ikke så oppfyller ikke lyden prisen ihvertfall. Og det er diskuterbart om ANC er verdt såpass mye. Litt ironisk når du ikke kan utnytte potensiale av den.

 

Det kan like lett være at Tek ikke testet med en god nok forsterker. I så fall er det ikke rart det låter bedre med den innebygde i drift...

 

Bose har jo alltid tatt seg betydelig bedre betalt for produktene enn hva lydkvaliteten tilsier, men jeg syns den svært gode støyfjerningen begrenser hva man kan forvente av lydkvalitet i forhold til pris.

 

 

Enig i det du sier... det samme tenkte jeg om de gamle. Lyd demping 1000 kr, lydkvalitet 1500 kr (2500 kr og mer var vanlig i flere år)... problemet er at de blir gruset i ren lydkvalitet av gode headset over 1000 kr.

 

Hvis de nye knapt er noe bedre er det bare tragisk!!

 

 

Helt enig, mot sett til 1500 sliter de. Mot sett til 7-800 derimot er de helt kurante, så det kommer jo helt an på hva du verdsetter støyfjerningen til. Det som betyr mest for meg er at på et fly, eller på en buss for den saks skyld, låter de langt bedre enn alt av passivt dempede klokker jeg har hørt. Støygulvet er så utrolig kritisk i hifi, og er det høyt hjelper det ikke en dritt med lav forvrengning...

Lenke til kommentar

Har hatt dette headsettet i noen dager nå og er helt enig i det dere sier. Her betaler du for støyreduksjonen, ikke lyden. De fungerer som skrevet en del ganger "helt greit" på lydbildet, men den aktive støyreduksjonen er magisk og for mitt bruksområde midt i blinken for det jeg trenger.

 

Det som er litt synd dog er hvor crap lyden faktisk blir av å ikke ha på NC...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...