Gå til innhold

Bose quietconfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, denne oppdateringen av omtalen lover jo ikke så kjempegodt:

 

Update 9/9/2014 #2: Brent Butterworth over at About.com borrowed my QC25s, QC15s, and QC20s, and gave them a listen. He also put them all on his headphone test gear, which measures things like frequency response and noise cancelling performance. I recommend checking it out. The most interesting part was the NC performance. Turns out, with his testing, the QC25s and QC15s aren’t radically different. Really similar, actually. It doesn’t seem Bose updated the NC performance at all. In my subjective testing, I did hear a difference, though. So I set up my test again and gave them another listen. It’s hard to hear what’s not there. It still seemed the QC25s were a touch better, which could be a combination of a bunch of factors (including the specific frequencies my setup/room were accentuating). Regardless, even not improved, they still offer the best noise cancelling of any over-ear headphone.

QC25 og QC15 er så å si identiske når det kommer til målene/størrelsen, og en dealbreaker for meg, med QC15, var at de ikke passet helt rundt ørene (tro om jeg har store ører), og at det var vanskelig å få skikkelig forsegling. Når det i tillegg muligens ikke er noe bedre støydemping, blir jeg sannsynligvis å slå meg til ro med mine QC20. Men får vel stikke innom Elkjøp og teste dem når de kommer for salg der. Kan alltids håpe :p

Lenke til kommentar

Syns det er mangel på reviews enda. Litt merkelig iom at de har vært tilgjengelig for forbrukere i snart to uker.. Ser at de kommer inn på lager her til lands i slutten av neste uke, er i utgangspunktet klar til å kjøpe hvis de kommer tålig ut i tester.

Nå har de ikke vært tilgjengelig i 2 uker... bare for noen i USA... og da var de tilgjengelige å bestille også gikk det nok lit tid før de fikk de. Og de "største" YouTuberene gir vel ikke reviews uten at de får lånt/ sendt varen av selskapet (Bose).

 

Men er litt rart at det ikke har kommet flere ennå...

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Hahah, de får garantert anbefalt og verdensbesteproduktiheleverden-prisen. De er så generøse i tek, for godhjertet til å drive med kritikk <3

 

Edit:

Alrite, det var faktisk en god test, selv om det var for snille og for dårlig til på sammenligne dem med andre produkter på markedet. Lydkvaliteten er noe de sliter skikkelig med. Dette hodesettet er for dem som vil ha aktiv støyreduksjon. De nevner heller ikke den tåpelige batteriimplementeringen. Og jeg er uenig i at de burde være trådløse, de hadde kostet mer og lydkvaliteten hadde vært begrenset til DAC-en de brukte, og den hadde nok ikke vært den beste. Og så hadde det vært forsterker i tillegg som trekker ned lyden.

 

Men alt i alt, Bose har gjort mye bra. Flott og oppdatert design, mye bedre etui som er mindre og er enklere å organisere i sekken. Den forrige var upraktisk og fikk buler i seg. Men stusser på kontakten til hodesettet, som er 2,5 mm ifølge testen til tek. Wut?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det at lyden degraderes når ANC er av, høres for meg ut som at de har brukt billige/dårlige elementer og kompenserer for dette ved å legge til forsterkerkrets som endrer lydkarakteren.

 

Synes det er trist at de ikke satser mer på lydkvalitet. De markedsfører lyden som fantastisk, men skader ryktet sitt ved å lyge. Enten du er vant med billiggreier eller ikke så oppfyller ikke lyden prisen ihvertfall. Og det er diskuterbart om ANC er verdt såpass mye. Litt ironisk når du ikke kan utnytte potensiale av den.

Lenke til kommentar

Det at lyden degraderes når ANC er av, høres for meg ut som at de har brukt billige/dårlige elementer og kompenserer for dette ved å legge til forsterkerkrets som endrer lydkarakteren.

 

Synes det er trist at de ikke satser mer på lydkvalitet. De markedsfører lyden som fantastisk, men skader ryktet sitt ved å lyge. Enten du er vant med billiggreier eller ikke så oppfyller ikke lyden prisen ihvertfall. Og det er diskuterbart om ANC er verdt såpass mye. Litt ironisk når du ikke kan utnytte potensiale av den.

nå syntes jeg (som har hatt en del beats) at lyden er helt grei. Ikke noe jeg vill tenke på når jeg bruker de :)
Lenke til kommentar

Jeg ser at testen hos tek.no nevner at QC25 slipper ut lyd. Har noen av dere andre som har kjøpt denne opplevd dette som et problem. Jeg reiser kollektivt, og jeg liker gjerne å høre på musikk relativt høyt (mulig det behovet blir mindre når jeg kan stenge støy ute); det er for min del totalt uakseptabelt at sidemann skal plages av min musikk.

 

Jeg har fra før Bose sine øreplugger (ikke ANC), og har vært fornøyd med de. Tror ikke de har sluppet ut noe lyd, selv på max volum.

 

Dette er essensielt for min del om jeg skulle kjøpe QC25.

Lenke til kommentar

Er det noe tess i disse hodetelefonene? Jeg lurer på om jeg ikke må bråhandle meg et par for klasseromstjænest, men usikker på hvordan lydkvaliteten er i forhold til prisen og lydkvalitet når anc er av vs på.

Prøvde akkurat stefars cq15 og både anc og lydbilde virket for meg som skrevet relativt ofte her; "helt greit" :-)

De er litt bedre en QC15 på alt :p syntes selv at de er fantastiske på fly og buss osv...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...