Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Hva synes dere om den her? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50687262&searchclickthrough=true Er dette noe for førstegangsbil? Liker ikke peugeot, men den her så faktisk bra ut. Endret 13. august 2014 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Skeptisk til prisen. Hva med denne som koster 10.000kr mindre, er nyere og har mindre km-stand? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50656283&searchclickthrough=true Forstod det slik at du var nøye på utseende. Hvis du vil ha noe mer sporty så ville jeg vurdert et annet merke. Endret 13. august 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Skeptisk til prisen. Hva med denne som koster 10.000kr mindre, er nyere og har mindre km-stand? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50656283&searchclickthrough=true Forstod det slik at du var nøye på utseende. Hvis du vil ha noe mer sporty så ville jeg vurdert et annet merke. Så på denne (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49985604&searchclickthrough=true), men vet ikke helt hvordan det går med den på vinteren. Lenke til kommentar
Veggen88 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Noe spesielt merke du liker? Prisklasse 0-50.000? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Noe spesielt merke du liker? Prisklasse 0-50.000? Liker spesielt godt BMW Z3, men vet ikke helt hvordan det kommer til å gå på vinteren Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Vil nok gå helt fint på vinteren det om du kjører ordentlig. Men ved en to-seter så ofrer du jo igjen mye. Blant annet tre seter (som du ofrer), og at du har svært lite plass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Ville heller hatt en første gen Mazda MX5. De kan bli skikkelig småfrekke! Lenke til kommentar
Rogue Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Aldri kjøp Peugeot. Bilen ser kanskje fin ut, men det blir å oppstå problemer ganske kjapt. Samme gjelder BMW, Citroën og Chrysler. Hvis du er redd for å stå fast på vinteren, så kjøper du 4x4. Har ikke angret siden jeg kjøpte min Audi A4 1.8TQ. Husker tiden med forhjulstrekker og utallige ganger man sto fast eller ikke kom seg opp bakker. Hvis du ikke kjøper 4x4 bør du se etter Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi etc. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Har man litt kunnskap og erfaring så kommer man seg faktisk utrolig godt frem med drift på forhjulene. I verste fall så kan man rygge opp den siste kneika, men firehjulstrekk er selvfølgelig å foretrekke. Lenke til kommentar
Rogue Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Har man litt kunnskap og erfaring så kommer man seg faktisk utrolig godt frem med drift på forhjulene. I verste fall så kan man rygge opp den siste kneika, men firehjulstrekk er selvfølgelig å foretrekke. Nytter ikke med kunnskap og erfaring når tyngdekraften sier noe annet. Ikke bare er det irriterende å måtte snu i bakken og rygge opp, men også potensielt farlig. Har banket det inn i hodet på kompisene mine at de måtte kjøpe firhjulstrekk, for det var det eneste som funka bra i denne byen på vinteren. Det tok sin tid, men samtlige tok til fornuft og kjøpte 4x4. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Har man litt kunnskap og erfaring så kommer man seg faktisk utrolig godt frem med drift på forhjulene. I verste fall så kan man rygge opp den siste kneika, men firehjulstrekk er selvfølgelig å foretrekke. Nytter ikke med kunnskap og erfaring når tyngdekraften sier noe annet. Ikke bare er det irriterende å måtte snu i bakken og rygge opp, men også potensielt farlig. Har banket det inn i hodet på kompisene mine at de måtte kjøpe firhjulstrekk, for det var det eneste som funka bra i denne byen på vinteren. Det tok sin tid, men samtlige tok til fornuft og kjøpte 4x4. Jeg sier ikke at drift på forhjulene på noen måter er bedre enn firehjulstrekk, men det funker helt greit og man kommer veldig godt frem vis man vil. Har man kun 50.000 spenn å bruke på en bil så burde man bare velge noe som er velholdt og driftsikkert uten å tenke på hvilke hjul den trekker på. Så fremt man ikke bor en plass hvor høy bakkeklaring og firehjulsdrift er en selvfølge. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Aldri kjøp Peugeot. Bilen ser kanskje fin ut, men det blir å oppstå problemer ganske kjapt. Samme gjelder BMW, Citroën og Chrysler. Hvis du er redd for å stå fast på vinteren, så kjøper du 4x4. Har ikke angret siden jeg kjøpte min Audi A4 1.8TQ. Husker tiden med forhjulstrekker og utallige ganger man sto fast eller ikke kom seg opp bakker. Hvis du ikke kjøper 4x4 bør du se etter Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi etc. BMW er ikke akkurat et vedlikeholds-mareritt. Det er ikke asiatisk pålitelighet, men om du slenger opp BMW så kan du ta med VW, MB, Audi og Skoda, som ikke er upålitelige, men som krever et snev kjærlighet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 MX5 mener jeg også er et godt valg Evt Toyota MR2. Artige biler med lite feil og mangler i motsetning til Peugeot... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 MR2 som førstebil er et uhell som venter på å skje. Om TS er modig og et snev suicidal så er det bare å fyre løs. Lenke til kommentar
Rogue Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 MR2 som førstebil er et uhell som venter på å skje. Om TS er modig og et snev suicidal så er det bare å fyre løs. Hvorfor det? MR2 er en av de bilene jeg har kjørt som sitter best på veien, både sommer og vinter. Har noe med tyngdefordeling mtp. at wankelmotoren sitter bak i bilen. Hadde jeg vært 18 år hadde sikkert jeg kjøpt en MR2, men nå som jeg er eldre bryr jeg meg ikke om utseende og toppfart på bilen. Jeg prioriterer fremkommelighet, og da er det 4x4 det går i. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Wankel? Joda. Om du er forsiktig så er MR2 et tøft valg, men på grunn av at den har motoren i midten og er liten og lett så har du stor fare for lift-off, samt oversteer ved glatt veibane. Den er litt som en hyperaktiv chihuahua. Om du er veldig passiv i kjørestilen eller virkelig vil teste kjøreegenskapene dine så kan jeg anbefale MR2. Endret 14. august 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Satt å siklet på en 93 Celica GT4 her om dagen, men man burde vel kunne skru litt. Det er latterlig trangt i motorrommet på disse. Førstegangsbil for mekaniker lærlinger. Her er det mye morro, men vil tippe det er mer plukk enn han nevner. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50205005&searchclickthrough=true Yaris T sport. Liten vedlikeholdsfri luring. Meget billig i drift. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42568056&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå