Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden

116 stemmer

1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

• Ja
      46
    • Nei
      40

Anbefalte innlegg

Nettopp, jeg har alltid likt godt grep bakpå telefoner og mulighet til å bytte fra grippy god plast til noe mer metallisk om ønskelig :) . (nå skal det sies at Note 3 har en ganske horribel bakplate originalt, men note 4 sin ser veldig digg ut.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns den ser helt rå ut. Gleder meg. kommer nok til å bytte ut iPhone 5s med Nexus 6 om kameraet er bra. Noen som vet om kameraet vil takle slowmotion filming og 1080p med 60fps?

60fps på fullHD bør den takle ja :)

120fps er vell et absolutt minimumskrav for noe som helst i slowmotion - Det har jeg mine tvil om

Lenke til kommentar

Et generelt spørsmål til alle:

Når valg av mobil foretas, veier design høyere enn funksjon?

For meg virker det som design plutselig er pri1 når mobil skal kjøpes. Altså en fashion-statement fremfor et bruksobjekt. For meg er det helt merkelig. Jeg gir virkelig blaffen i hva baksiden av mobilen består av. Plast, aluminium-look eller glass. Den skal brukes, ikke stilles ut

• Liker 1
Lenke til kommentar

Funksjon ligger øverst. Design er bare en fin bonus. Står det mellom to like tlf, på alt som ytelse skjerm osv går seieren til den med best design såklart.

Det er det jo ingenting i veien med :)

Men ser når "forståsegpåere" hos itavisen etc tester mobiler, veier plutselig design tungt for karakteren de gir.

Lenke til kommentar

Netonnet har lagt seg på 6290,- for 64gb versjonen

Dear god why oh why skal man bestille ifra andre steder en fra Google Play? :wee:
Mest sannsynlig fordi den kommer senere på Google play her i Norge enn andre steder i verden. Nexus 9 skulle man jo kun forhåndsbestille fra Google play fra og med i dag, og det er ikke mulig i norske google play enda ihvertfall. Endret av baroiic
Lenke til kommentar

6 tommer? Det er jo helt crazy stort. Har jo ikke plass til slikt i lomma. Må jo bruke 2 hender for å bruke den.

Er i markedet etter ny mobil nå som S3en min begynner å slite, men alle alternativene jeg finner er det noe galt med :p Hadde denne vært 5 tommer så hadde vi snakket perfeksjon!

Lenke til kommentar

6 tommer? Det er jo helt crazy stort. Har jo ikke plass til slikt i lomma. Må jo bruke 2 hender for å bruke den.

Er i markedet etter ny mobil nå som S3en min begynner å slite, men alle alternativene jeg finner er det noe galt med :pHadde denne vært 5 tommer så hadde vi snakket perfeksjon!

Denne fins i 5,2 tommer, og heter Moto X (2014-utgaven). Nexus 6 er vel basert på denne. Vet ikke om den kommer til Norge, men det er en telefon som får svært gode skussmål i anmeldelser fra USA.

Lenke til kommentar

Nexus 5 er jo ikke i nærheten da, har temmelig "meh" skjermkvaliteten, temmelig "meh" design og byggekvalitet(/følelse), har temmelig "meh" kamera osv.. Nexus 6 er jo fult på høyde med det aller beste på markedet på alle områder ser det ut til, bare synd at du kun får den i type gigajumbo størrelse.

Lenke til kommentar

Er i markedet etter ny mobil nå som S3en min begynner å slite, men alle alternativene jeg finner er det noe galt med :pHadde denne vært 5 tommer så hadde vi snakket perfeksjon!

Denne fins i 5,2 tommer, og heter Moto X (2014-utgaven). Nexus 6 er vel basert på denne. Vet ikke om den kommer til Norge, men det er en telefon som får svært gode skussmål i anmeldelser fra USA.

Moto X 2014 kommer dessverre ikke til Norge, så den er jo fort uaktuelt for de fleste. Den kjører heller ikke ren-Android så den får vel ikke Android 5 / L / Lollipop osv like raskt?

Lenke til kommentar

Et generelt spørsmål til alle:

Når valg av mobil foretas, veier design høyere enn funksjon?

For meg virker det som design plutselig er pri1 når mobil skal kjøpes. Altså en fashion-statement fremfor et bruksobjekt. For meg er det helt merkelig. Jeg gir virkelig blaffen i hva baksiden av mobilen består av. Plast, aluminium-look eller glass. Den skal brukes, ikke stilles ut

Brukeropplevelsen og kamera for min del, design er et +. Har hatt HTC, Sony og iPhone. Alltid frem og tilbake mellom android og ios. Har jeg det ene, savner jeg det andre.

Lenke til kommentar

Nexus 5 er jo ikke i nærheten da, har temmelig "meh" skjermkvaliteten, temmelig "meh" design og byggekvalitet(/følelse), har temmelig "meh" kamera osv.. Nexus 6 er jo fult på høyde med det aller beste på markedet på alle områder ser det ut til, bare synd at du kun får den i type gigajumbo størrelse.

Så en video i går som visste at Nexus 6 var like stort som iPhone 6 Plus i høyden.

Apple har jo litt ekstra med rammer rundt. Så hvis de fysiske måla på telefonen er på rundt iphone 6 plus så tror jeg det kommer til å gå bra.

Dog litt mer skeptisk på at at den er ikke er så tynn akkurat.

Folk må ikke bare se på skjermstørrelse. Det blir litt feil

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Moto X 2014 kommer dessverre ikke til Norge, så den er jo fort uaktuelt for de fleste. Den kjører heller ikke ren-Android så den får vel ikke Android 5 / L / Lollipop osv like raskt?

Moto X er vel så nærme du kommer ren Android uten en Google-brandet telefon, med supplerende funksjonalitet som lar det eksisterende OS i fred. Motorola var vel også eid av Google da denne telefonen ble klekket ut.

https://www.motorola.com/us/motomaker?pid=FLEXR2#moto-x+1-carousel-Performance

Lenke til kommentar

Moto X er så nærme Nexus du kan komme. Det finnen ingen UI skin på den. Eneste Motorola har lagt på er et knippe brukbare funksjoner som Moto Drive, Moto Voice og Active Display (denne funksjonen har Nexus 6 også). men disse er skillt ut som apper mener jeg å ha lest? ihvertfall active display

Hvis en kjøper operatørvarianten fra USA så følger det med noen operatørspesifikke apps, men den kommer også i en pure-android versjon som ikke har disse.

Moto X og Mot G kommer vel til å få oppdatering innen ca 2uker etter Nexus mobiler tipper jeg, utifra sånn det har vært før. Moto G og X fikk vel kit-kat før Nexus 4 såvidt jeg husker?

(var hvertfall en oppdatering som kom før til Moto enn Nexus 4, det husker jeg for jeg hadde Nexus 4 på den tiden)

Bare litt kjipt at den ikke har Qi lading (+ at den har eldre type amoled enn nexus 6). Så jeg sliter med å velge mellom de to. At den ikke selges i Norge er også et minus

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...