Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden

116 stemmer

1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

• Ja
      46
    • Nei
      40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra Dustinhome når det gjelder hvilken modell de vil selge:

'

Vi kommer sälja modell: XT1100. Denna har stöd för nedan band.

LTE 700 / 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 TD-LTE 2500 - XT1100

Med andre ord vil den ha støtte for norske LTE-bånd.

Lenke til kommentar

Er det noen her inne som på forhånd hadde bestemt seg for å kjøpe Nexus 6, men som i ettertid har ombestemt seg?

Hva ble valget dersom man ombestemte seg?

Selv synes jeg at at en skjerm betyr mye, og jeg ser at skjermen går igjen som ikke den beste i mange av testene som ligger på nett, og dette har fått meg til å tenke på om jeg skal gå for en Note 4, som har en av de beste skjermene, om ikke den beste skjermen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde vel delvis gjort det men etter min erfaring med note3 så vil jeg ikke ha plastikk telefoner mere.

Jeg vurderer også note4 men fortsatt mye plast...

Huawei mate7 er i metall, bra batteri og lenovo vibe2 pro er i metall og kjører stock Android..

Note4 har den beste skjermen og s pen..

Når jeg ser på alternativene er jeg mer opptatt av s pen eller ikke.

Skjermene er uansett bra nok..

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som på forhånd hadde bestemt seg for å kjøpe Nexus 6, men som i ettertid har ombestemt seg?

Selv synes jeg at at en skjerm betyr mye, og jeg ser at skjermen går igjen som ikke den beste i mange av testene som ligger på nett, og dette har fått meg til å tenke på om jeg skal gå for en Note 4, som har en av de beste skjermene, om ikke den beste skjermen.

Ble for stor og for dyr. Kjøpte Nexus 5 (hadde Galaxy S III før).

Lenke til kommentar

Tenkte å gå all-in og kjøpe både Nexus 6, og 9. Men endte opp med å beholde min LG G2, og heller vente på at det kommer noen nye lollipop-ROM :p Hadde håpet på en skjerm på maks 5,5 tommer, og det at forskjellige tester heller ikke syntes den er verdt penga, gjorde at jeg ikke kjøpte den.

Lenke til kommentar

Er det sånn at modeller som denne, som altså har touchknapper som endel av skjermen må ha disse aktive til enhver tid? Har sett på endel skjermbilder og testet en Xperia Z3 og Z3 Compact og reagerer veldig på at når man blant annet kjører Google Chrome så er disse skjermtastene nederst på skjermen aktive 100% av tiden så de spiser jo opp en temmelig absurd prosentdel av skjermen... Folkene fra Sony visste ikke om noen måte å omgå dette på, men så fikk jeg ikke noe inntrykk av at de var noe særlig annet enn PR-folk heller uten så alt for mye kunnskap.

Gjelder dette også ren Android og modeller som Nexus 6?

Lenke til kommentar

Er det sånn at modeller som denne, som altså har touchknapper som endel av skjermen må ha disse aktive til enhver tid? Har sett på endel skjermbilder og testet en Xperia Z3 og Z3 Compact og reagerer veldig på at når man blant annet kjører Google Chrome så er disse skjermtastene nederst på skjermen aktive 100% av tiden så de spiser jo opp en temmelig absurd prosentdel av skjermen... Folkene fra Sony visste ikke om noen måte å omgå dette på, men så fikk jeg ikke noe inntrykk av at de var noe særlig annet enn PR-folk heller uten så alt for mye kunnskap.

Finnes en haug med apps som fikser det.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mrbimc.udn.lite for eksempel.

Lenke til kommentar

Det stemmer at det kreves root for at brukeren skal gjøre noe med disse knappene. Appene kan selv velge om de skal være der hele tiden, eller bare når man drar fingeren inn fra kanten. De er f.eks ikke der når man ser film eller spiller i fullskjerm. Jeg syns det er praktisk å ha de der konstant i Chrome da det gjør det enklere med multitasking og rask "sjekking" av ting på nettet. Smaken er som baken, så jeg skulle gjerne sett en instilling for dette i Chrome.

Jeg er for å ha knappene på skjermen, det gjør at man kan utnytte større del av forsiden til telefonen når man vil ha det som mest, eksempelvis til film. På Nexus 5 ville det i alle fall vært unaturlig om man skulle hatt fysiske eller touch-knapper under skjermen på den bezelen som er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...