Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Joffa: Jaha? Aldri hørt før.

Hva med tredjeparts kameraapper?...........

 

Akkurat detaljene kjenner jeg ikke. Så i mangel på annen hard fakta, og et fornuftig motiv, enn at bildet blir croppet, tok jeg bilde av kø-snikeren min:

 

Google kamera

post-162412-0-73218700-1414137273_thumb.jpg

Dimensjoner 4128 x 3096 Filnavn IMG_20141024_093639.jpg Filstørrelse 5.67M Kamera SM-N9005 Objektiv - Brennvidde 4.13 mm Eksponering 1/60 F-tall f/2.2 ISO 80 Kameramerke SAMSUNG Blits Ikke i bruk

 

Stock Samsung kamera

post-162412-0-30997400-1414137286_thumb.jpg

Dimensjoner 4128 x 2322 Filnavn 20141024_093650.jpg Filstørrelse 4.57M Kamera SM-N9005 Objektiv - Brennvidde 4.13 mm Eksponering 1/50 F-tall f/2.2 ISO 64 Kameramerke SAMSUNG Blits Ikke i bruk

 

 

Bildet er tatt "fra hofta", men i nøyaktig samme posisjon, og med, det som er mulig, satt til Auto.

 

Cropping er veldig tydelig på samsung sitt kamera. Og jeg tror nok alle med Android+TW/Sense/og alle andre shell vill oppdage det samme ved bruk av mobilleverandør sin egen kameraapp.

 

Kvalitet lar jeg det subjektive øyet avgjøre =)

Det finnes nok de her inne som er atskillig mer kresen enn det jeg er på bildekvalitet

Endret av joffa_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen ulemper på min Note3 ivafall :) Selv om bilene tatt med stock samsung kameraapp har vist seg og, i noen scenarioer, og ta bedre bilder enn Lumia 920 og Lumia 1020, ved en sjekk av biler på http:// www . phonearena . com

 

:)

 

EDIT: Beklager avsporingen :) Om vi ser litt imellom fingrene, kan det relateres til N6 på kamerafronten :D

Endret av joffa_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan alltids bruke Chromecast på... vel... alle enheter, antar jeg. Vet ikke med Google TV/Play, men Chromecast funker veldig bra.

 

Blir nok å bytte ut iPhone 5s. Har google en funksjon som gjør at Nexus 6 kan stream innhold til Google TV/Play ? Slik som airplay (beste funksjonen i hele apple universet)

 

 

Har du en 2013- eller nyere Samsung smartTV, skal du kunne streame direkte til den også:)

Lenke til kommentar

Nexus 6 har vel Miracast/WiDi eller lignende ja, så du vil enkelt kunne speile skjermen til alle SmartTV med denne funksjonen (bl.a. nyere Samsung, Philips og LG som jeg vet om) - har du ikke en nyere smartTV vil du nok kunne speile til AppleTV(om du allerede har det), og du vil garantert kunne speile til Chromecast og andre Android TV-pinner(rockchip).

 

Eksempel på hvordan det vil se ut:

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

Speile til Apple TV? Neppe.

Hva med http://www.hongkiat.com/blog/stream-android-screen-airplay-mirror/

 

Beta, root og low latency. Kjøp en Chromecast til 290 kr og problem solved!

 

Vil ikke kalle å kjøpe en ny dings for problem solved. Jeg har Apple TV fordi det fungerer så helt utrolig bra. Naboen min har Chromecast og han hater den.

 

Kan ikke denne speile til AppleTv så får man si at den ikke kan det, og ikke komme med anbefalinger om å kjøpe noe annet. Da kan man like gjerne kjøpe en annen telefon.

Lenke til kommentar

 

 

 

Speile til Apple TV? Neppe.

Hva med http://www.hongkiat.com/blog/stream-android-screen-airplay-mirror/

 

Beta, root og low latency. Kjøp en Chromecast til 290 kr og problem solved!

 

Vil ikke kalle å kjøpe en ny dings for problem solved. Jeg har Apple TV fordi det fungerer så helt utrolig bra. Naboen min har Chromecast og han hater den.

 

Kan ikke denne speile til AppleTv så får man si at den ikke kan det, og ikke komme med anbefalinger om å kjøpe noe annet. Da kan man like gjerne kjøpe en annen telefon.

 

 

Hehe, ok. Ville bare komme med tips. Chromecast er for min del helt genialt. Skjønner ikke hvordan man kan "hate" denne? Funker jo som fjell. At man ikke kan speile skjermen til en ATV skyldes jo at Apple ikke vil åpne for dette, så hvis man MÅ bruke ATV og ikke vil åpne for nye enheter i tillegg (kunne godt tenkt meg både ATV og Chromecast jeg) så må man altså ha en iPhone hvis man skal speile skjermen.

 

Chromecast anbefaler jeg alle å kjøpe, uansett om de har ATV eller ei fordi den på noen områder er mer fleksibel enn ATV. Til 290 kr er det for min del en no-brainer. Løp og kjøp :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...