Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden

116 stemmer

1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

• Ja
      46
    • Nei
      40

Anbefalte innlegg

Når du kommer med banale påstander, så kan det være kjekt med en kildehenvisning.

Har du uttalelse selv fra Samsung der det blir nevnt at vi har fjernet mye bloat fra Note 4 kontra tidligere prestisje-modeller?

Jeg er ikke interessert i hva en reviewer mener om en enhet, for all del kan denne personen være sponset, leiligheten og utstyret betales av Samsung.

Note 3 er treig, forferdelig brukeropplevelse og ikke minst et ekkelt UI som ikke er særlig fristende når en Moto G er kjappere ved UI-navigering.

Jeg prøvde CM 11 på min Note 3, ble selvfølgelig en helt annen verden. Det er fordi TW er dritt, åpenbart. Bloated og ressurskrevende, gjerne bevis meg det motsatte.

Du kan vel screen-recorde i 1080P ved UI-navigasjon og multitasking med din Note 3 hvis TW er så snappy som du skal ha det til, så kan du putte en video her som vedlegg.

Endret av Sermoni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit, vi kan godt si at Note 3 er helt sinnsykt forferdelig. Det er besides the point og ikke noe som er verdt å grave i nå.

Vi snakker om Note 4 her, som et alternativ til Nexus 6, og TW på Note 4.

Kildehenvisningen er selve telefonen, egentlig. Du har ikke lengre tripadvisor og øyescrolling og mye av dette her. De har rensket veldig mye bloat bort. Men selv om de HAR mye bloat, sier "folk" (gud forby jeg sier reviews, de er jo on the pay hele gjengen, sant?) at telefonen er mye mer responsiv og flytende enn tidligere versjoner av TW (S5, Note3).

Du må for all del tviholde på at TW er sirupdrit og ikke noe har endret seg i den nye modellen, om du sitter og superhater TW gjør jo ingenting. Grunnen til at jeg tar dette opp er jo at andre folk leser dette, og kan tro dine påstander om Note 4 er korrekt.

Er TW perfekt og supert og bare det besteste EVER? Nei, såklart ikke. Det er masse feil med TW. Men bloat er rapportert som redusert i Note 4, og flyt er rapportert vesentlig forbedret.

Jeg anbefaler rett og slett folk å sjekke ut telefonen selv, ikke hør på meg eller Sermoni. Hva vet vel vi? Ingen av oss har telefonen. Sermoni går etter gamle modellers pekepinn, jeg går etter reviews jeg har lest som for all del kan være biased og feilaktige.

Bare pass på at du ikke bruker en modell som står på "demo mode", disse er generelt sett ganske treige og reflekterer ikke helt hvordan telefonene faktisk er i bruk.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva hensikten med noe annet enn noe helt rent uansett. Finnes ikke en eneste nyttig funksjon som du ikke kan oppdrive i ettertid uansett.

Eneste som har et tilnærmet UI rent ytelses-messig er Huawei, som har svært lite bloat og mange likheter.

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hva man ser på som nyttig. Jeg liker stock veldig godt, men det er for mye funksjoner jeg liker på note 4 som jeg ikke får med nexus 6. Samt at jeg foretrekker designet.

Hadde ikke den eksistert, ville jeg valgt Nexus 6 uten å blinke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hva man ser på som nyttig. Jeg liker stock veldig godt, men det er for mye funksjoner jeg liker på note 4 som jeg ikke får med nexus 6. Samt at jeg foretrekker designet.

Hva trenger du som ikke N6 kan tilby deg? Ventetid i UI og bloat?

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

Pennen, for det meste. Ellers multitaskingen, men det er mulig du får gjort det likt på Nexusen?

Jeg kan bare uttale meg om pennen på Note 3, som var helt elendig, ikke noe jeg savner.

Vi er i 2014, hva er hensikten med en penn uansett, effektiviserer ingenting.

Ja, multitaskingen kan du få gjennomført til og med bedre på Nexus 6.

Ønsker du deg en penn som står i stil med det som du vil finne på Note 4, så kan du oppdrive dette til Nexus 6 også.

http://www.alibaba.com/product-detail/touchpen_819538157.html

Her vettu, friskere farger og bedre byggekvalitet også sikkert. ;)

Lenke til kommentar

Det er en annen multitasking å bla mellom fullscreen apps, jeg tenker spesifikt på windowed mode (dual er greit, men er ikke enormt ofte jeg bruker det per i dag).

Pennen har småting. Enormt små ting. Som feks å hovre over en link for å se en preview av hva det er, markere tekst enklere for kopiering, se mouseover dropdown menyer på nettsider, slike ting. Det er småting som sagt, men lagt sammen er det ganske så bra.

Pennen på Note 3 er ikke pennen på Note 4, dog. Den er oppgradert en del.

Hvordan får du multitaskingen bedre på Nexus 6?

edit: de pennene så ekstremt butte ut, og gir ikke samme funksjonalitet?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hva med funksjoner som man får med Nexus 6, men man ikke får med Note4. Nå snakker jeg ikke om pure android, men Moto Active Display, eller Ambient mode(?) som det har blitt døpt om til. Vet lite om dette foreløpig. Noen som vet no mer om dette? hvordan har denne blitt googlifisert? beholder den alle funksjonene til Moto? Tidligere så har det ikke vært noen modell-spesifikke funksjoner på Nexus (ikke som jeg vet om hvertfall).

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...