Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] MSI Z97 GAMING 3 funker ikke

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en pc i deler på komplett, det funket greit å sette opp, alt så ut til å være helt topp. Helt til jeg skulle installere windows 8.1, da sluttet mus og tastatur å fungere. Fant en løsning på det ved å bruke en adaptor fra usb til gamle inputt typen til mus og tastatur. Etter windows installasjonen skulle jeg installere driverene til hovedkortet, men det ser ikke ut som de er kompatible med dette operativsystemet, nå har jeg ikke nettverksdrivere og usb portene funker heller ikke.

Har prøvd å oppdatere Bios men da funker fortsatt ikke usbene så jeg får ikke installert drivere til hovedkortet.

Har noen opplevd liknende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man installerer aldri drivere som følger med maskinen.

Gå til en annen maskin med en minnepenn og last ned det du trenger.

Jeg har pr dags dato ikke hatt et eneste hovedkort der standarddrivere ikke blir installert ved OS install.

Som sagt, prøv å hente fra en annen maskin, om ikke USB fungerer så prøver du å brenne dem på en CD.

Lenke til kommentar

Takk for svar.. Jeg er enig i at OS burde klare å installere de nødvendige drivere av seg selv, har prøvd å søke opp nettverkskortet i "enhetsbehandling" men fant dessverre ikke noe der.. Siden USB ikke funker så har jeg brent ut cd med chipset og Lan drivere som jeg lastet ned fra msi.com men det skjedde ikke noe nytt når installerte de, får følgende feilmelding når jeg prøver å installere Lan driveren: "Du må ha riktig Qualcomm Atheros maskinvare som er installert for og kunne installere Qualkomm Atheros Network Manager"

Lenke til kommentar

Slutter mus og tastatur å fungere, kan det hende du har plugget dem inn i USB3 (blå) porter. Det hovedkortet har 2 USB2 (svarte) porter på baksiden, prrøv å bruke dem. USB3 vil ofte ikke fungere før drivere er installert.

Og jeg vil anbefale deg å prøve å installere drivere fra CD'en som fulgte med da de driverne er for det spesifikke hovedkort som har et Z97 brikkesett. Dette er ganske nytt så meget mulig Windows ikke finner de driverne OS trenger for å få ting og tang til å funke. Dog litt rart at Killer Network driveren ikke vil installeres,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...