Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes E220 CDI 2001 modell, erfaringer?

d3vil87

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i disse dager og lurer på om jeg skal kjøpe meg en Mercedes E klasse. Tenkte stasjonsvogn, da jeg har familie.

Der fant jeg noen billige fra begynnelsen av 2000 og litt utover.

Fant en E220 CDI 2001 modell som virket veldig grei.

Mitt spørsmål er, har noen erfaringer med E klasse fra begynnelsen av 2000 tallet?

Er dette en ok bil eller langt mere feil og tull en Ola Nordmann trenger?

Alternativt, er C klasse bedre?

Har forstått at E klasse sliter med rust, men tenkte forsåvidt mest på om alt det andre var av grei kvalitet.

Håper på hjelp :-)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et sånt svar som går på min erfaring. Jeg har alltid tenkt slik at velger jeg bil med hjertet så er det BMW og Mercedes. Velger jeg bil med hodet så Toyota etc i den banen.

MIN ERFARING er at tyske biler som begynner å bli noen år ofte får "unødvendig" mye forskjellige feil og mangler og det er nettopp disse som ofte er fryktelig dyre. Jeg skrur selv så det meste går av biler, men om jeg skulle velge en tysker med litt årgang og samtidig ha familie ville jeg tenkt på den tyske som bil nummer to :) MIN MENING

Lenke til kommentar

Jeg har eid en slik bil. Dog en E240bensin.

Det ruster noe hinsides.

Slitedeler er ikke veldig dyrt, men det er mye komfort greier på disse bilene som er dyrt. Her er Ebay din venn, så lenge man har tid til å vente på deler, så blir det ikke så ille.

Jeg synes bilene er helt fantastiske å kjøre, så det er verdt litt høyere vedlikeholdskostnader. Det sagt, så mener jeg at man bør enten skru selv, eller kjenne noen og bytte litt tjenester med et bilverksted for å holde en slik bil på veien.

Motorlampa på min begynte å lyse, dro på bertel o steen og de satt opp et tilbud på 38000,- for å få motoren til å gå ordentlig. Bytte alle delene det kom feilmelding på :).... De ville ikke røre den med andre ord.... tok 12 timer med feilsøking på to andre verksteder for å finne det som skulle byttes....

Dette reflekteres også i prisen på slike biler, det er en grunn til at man kan kjøpe de for samme pris som en mye kjipere japsebil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...