Solsviken Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 here we go, på mandag skal jeg få Alpha linjene til NGT. Jeg fikk netopia router switch og kabler. Her er situasjonen, jeg forstår hvordan jeg skal koble, men har noen spørsmål ang dette. Jeg skal koble splittern oppe, men ha ADSL routern fra netopia i en kjeller, dette fordi jeg skal slippe og trekke en tykk TP kabel ned til der dataen er. Jeg vil helst og unngå og trekke en 4 polet kabel hele vegen ned siden jeg har en del kabler med forskjellig antall kabler inni . Se følgende tegninger: Håper på seriøse henvendelser, takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg tror det vil virke, siden kabel fram til ADSL modem/router egentlig er en telefonkabel. Men du bør ha et par som er tvistet, kan muligens bli problemer hvis du bruker en flerledet kabel som ikke er twisted pair. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Det burde fungere, hvis kabelen er av god kvalitet. Signalet mellom splitter og routeren bruker bare to ledere. Hvis du ikke bruker ferdige kabler, adaptere og støpsler, må du være nøye på hvilke ledere som går hvor. Ut fra splitteren, så skal det normalt være de to midterste lederene som fører signal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå