Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped sliter med å starte

corsa91

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt en brukt PGO Libra 2011 mod. I det siste har den ikke klart å starte med EL start. I går så fikk jeg ikke startet med kickstarteren heller. Det har fungert tidligere. Kan være at det var jeg som ikke tråkket riktig. Noen som vet hva jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Sjekket at den får gnist og bensin?

Noen formening om kompressjonen i forhold til tidligere? Har du strøm? Sjekket for falskluft?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis du finner sylinderen, så sitter tennpluggen på toppen av sylinderen. Det skal være en sort (i de fleste tilfeller) tennplugghette på den.

Du kan prøve med kondensfjerner, eller bare gi den fersk bensin og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Okei, forstår jeg det riktig nå?

Du har ikke nok strøm til å starte med el-starteren, starteren går ikke rundt. Men den starter heller ikke med kicken?

Skru ut tennpluggen og se hvor mye det er igjen av elektroden. Eventuelt legger du ut et bilde. Det kan spare deg for en hundrelapp.

Har mopeden stått mye i det siste? Hvis den har det ville jeg ha prøvd med ny bensin. Prøv også å lad opp batteriet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal ikke si noe sikkert da jeg mangler kunnskap om akkurat din moped.

Men 10w40 motorolje tilsvarer 70w90 girolje, og da er det bare å kjøre på med 10w40 som er billigere og lettere tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...