reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Hei jeg trenger litt hjelp til kjøp av stasjonær på Finn( og det fort) enten denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=Gaming+stasjon%C3%A6r&sort=5&ref=fas&finnkode=50399541&searchclickthrough=true Eller denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=Gaming+pc&segment=0&sort=5&ref=fas&finnkode=50588119 den siste kommer med 8 gb ddr3 ram, gtx 660, Intel core i7-3770, og den har ingen ssd etter hva jeg fikk på mail. Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Den siste har i tillegg vannkjøling. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Den har ikke vannkjøling - Den har en lukket kjøler som er crap. Ikke mye informasjon å gå etter, så det er vanskelig å uttale seg om pris. Av de to maskinene - ift. det lille som står/det du skriver - er den første maskinen det beste kjøpet. Prut på den du! Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Hvordan vet du at den ikke har vannkjøling,( bare lurer kan være nyttig å lære seg sånne ting) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Vel - Det kalles "vannkjøling" men det er en 120mm raditaor hvor pumpe og blokk er integrert i hverandre. Det er en bråkete liten sak med dårlig kjøleegenskap ift prisen man betaler. Vannkjøling (i PC sammenheng) i mine øyne er når man kjøper pumpe, tank, radiatorer, nipler, slanger, blokker osv separat og monterer dette selv. God vannkjøling koster gjerne flere tusen med alle delene, og er for mer enn bare prosessor. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Om den øverste har stock kjøler så pruter du enda litt til og kjøper en annen kjøler selv. Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Ok, takk for kjapt svar Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Jeg vet ikke akkurat hvilken modell av intel sin lukkede kjøler han har der, men jeg kan si med en gang at denne er et mye bedre valg. Mye billigere, støyer mindre og har god kjøling. En skikkelig populær sak her på forumet! https://www.mpx.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097 Jeg tror det er denne han har. Les selv... Crap crap crap http://www.legitreviews.com/intel-rts2011lc-cpu-water-cooler-review_1784/6 Endret 13. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Ok, er det lett å montere ny kjøler? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Tar kanskje en halvtime om du må surre deg til instruksjonsboka Mange veiledinger på nett. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Så lenge du har cut-out på hovedkortbrettet ditt burde du klare dette veldig enkelt. 1. Ta av gammel kjøler 2. Rengjør det skikkelig med f.eks kondensfjerner og lo-fri fille 3. Montert på bakstykket til den nye kjøleren 4. Legg på en liten knært med termisk pasta som følger med den nye kjøleren (typisk riskorn / ert størrelse) på midten av CPU 5. Sett på den nye blokka over CPU (som da vil presse den termiske pasta'n utover 6. Lås fast med skruene som følger med Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Ok, tusen takk Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Men hva er egentlig cut out for noe? Haha :-! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Men hva er egentlig cut out for noe? Haha :-! Inni kabinettet der hovedkortet er montert er det kuttet ut et stykke som gjør det enklere å få tilgang bak CPU uten å montere av hele hovedkortet hver gang du skal ha på ny kjøler/pasta Lenke til kommentar
reinsdyr Ole Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Ok, da lærte jeg noe i dag også, haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå