Gå til innhold

... gammel cpu me ram på nytt hk ...

Pirka

Anbefalte innlegg

Skal bestile NF-7S V.2 men har stramm økonomi så helt til jul er jeg nødd til å brukke på dette HK en XP-2000 og 2x 512MB PC-2100 fra TwinMOS.

Jeg lurte på om DUAL CHANEL kan gi noen betydelig forbedring i minne ytelsen ?

Og om noen vett kor mye man kan klokke på en XP-2000 på NF-7 ?

Har vifte opp til 3200XP...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual channel: Så lenge du nytter dedikert skjermkort er det avgrensa forskjell på ytelse, gjerne 3-4%. Dersom du nytter eit Nforce2-hovedkort med innebygd skjermkort, kan det vere drastisk forskjell, kanskje 20-50% forskjell (?) sidan skjermkortet og prosessoren må krangle om minnet...

Overklokking: Tviler på at det betyr all verda. Det kjem vel også an på om det er Thorougbred A eller B du har... men dersom du møter veggen på 2200+ no, så er det sikkert ikkje så mykje meir å gå på....

Lenke til kommentar

KG7 er to år og noen mnd gammelt, ikke 4! Kom på markedet litt seinere enn mitt hk av den generasjonen, Msi KT266PRO, sommer'n 2001. For fire år sida var vel socket 462 akkurat lansert og de aller første duron og athlons såvidt påtenkt...

Og til topic-starter. Med PC2100 minne på et dual nforce2 hk vil du iallfall få absolutt max ut av det "trege" minnet. Målbar (merkbar? næh...) forskjell på dual og single channel. Virker som om det blir litt mindre gain når cpu og minne kjører på samme fsb så vidt jeg har observert.

Lenke til kommentar

... LITT MINDRE "GAIN" ka e gain for noe ?

Så lenge jeg vett så samme FSB på CPU og RAM er optimalt ...

Tester på TomsGuide viser at Barton 2500 med 333Mhz TwinMOS CL 2 gir bedre ytelse en minner på 433Mhz med CL 2,5 ...

Derfår vil jeg få MAX ut av dette gamle CPU og Minne jeg har ...

Kjøre synkro FSB og presse CL fra 2,5 til 2 ... yes !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...