Gå til innhold

Mistet tilgjengelig plass etter å ha utvidet volum

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en Synology 1813+, og er kjempefornøyd, men det som plager livet av meg nå, og som jeg må ha svar på før jeg begynner å bruke den eller ta ned volumet og lage et nytt, er hvorfor jeg har mistet 2,586 TB med tilgjengelig plass etter å ha utvidet volumet med to disker? Kjørte i utgangspunktet SHR-2 med 4x2TB Samsung SpinPoints og 2x3TB WD Red (trengte de siste 2x3TB WD Red diskene til å få over dataene fra den gamle NAS'en før jeg kunne sette de inn) satt da inn de siste 2x3TB WD Red diskene slike at jeg da hadde 4x2TB Samsung SpinPoints og 4x3TB WD Red's. I løpet av utvidelsen, så gikk brukt plass opp fra 3,784 TB til 6,37 TB, og jeg bare lurer på hvorfor? Når jeg legger sammen og måler dataene som ligger på alle sharene får jeg fortsatt 3,784 TB. Hva er det jeg ikke kan se da som tar 2,5 TB med plass? :hmm: Og er det noen reell ytelsesforskjell mellom RAID 6 og SHR-2 hvis det ender opp med at jeg må ta backup, ta ned volumet og lage det på nytt igjen? All innsikt og hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...