rejcops Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Hei, jeg hadde et lite uhell og strømmen gikk.. PCen ble da slått av og når jeg startet den kom det forbereder automatisk reparasjon, så diagoniserer datamaskin. Så kom det opp at pcen ikke ble slått av riktig og jeg restarta pcen (fordi det fungerer 99.9% av gangene) men det kom opp igjen så jeg prøvde litt feilsøking men uten hell... Siste jeg kan gjøre er å resette pcen eller formatere den men det vil jeg ikke fordi jeg har mange viktige filer og minner inne på den.. :/ Lenke til kommentar
rejcops Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 Nvm, sikringen gikk og når jeg fikk strømmen på igjen var pcen fiksa xD (no fu*** idea how) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Jeg tror det lureste aller først da er å skru ut harddisken/ssd'n og forsøke å få denne opp på en annen stasjonær PC for slik å hente ut filene dine. Det er nok lurt å begynne med å sikre seg filene dine før du "tukler videre" med selve hardwaren din. Er dette snakk om en desktop eller en laptop? Hindsight is 20/20 som det sies men ... Kan anbefale at du setter opp en NAS med redundans for fremtiden. Det er surt å miste noe :\ --- Edit: Så bra! Endret 12. august 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå