Gå til innhold

Ny 65 tommer 4K på Expert til 20 000 kr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hva du skal bruke den til. Skjermen har IPS panel = langt dårlige kontrast og svartnivå, men bedre innsynsvinkel.

 

Jeg ville aldri kjøpt den hvertfall. LG tv'er er ikke noe å ha generelt pga IPS panelene deres.

Vurderte den selv, men gikk for HU8505 istedenfor.

 

Test av tv'en her: http://www.trustedreviews.com/lg-55ub950v_TV_review

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Det spørs hva du skal bruke den til. Skjermen har IPS panel = langt dårlige kontrast og svartnivå, men bedre innsynsvinkel.

 

Jeg ville aldri kjøpt den hvertfall. LG tv'er er ikke noe å ha generelt pga IPS panelene deres.

Vurderte den selv, men gikk for HU8505 istedenfor.

 

Test av tv'en her: http://www.trustedreviews.com/lg-55ub950v_TV_review

 

Hva er da alternativet?

 

Hvilken paneltyper er best?

 

Trodde egentlig IPS var den beste typen...

Lenke til kommentar

Går ut fra han tenkte på Samsung og Sony sitt IPS alternativ VA-Panel, som har vesentlig bedre kontrast og svartnivå. På PC så tror jeg ikke det regnes for helt like bra, og at fargene bla. Ikke er like nøyaktige, og responstiden enda dårligere.

 

Mener jeg å huske.

 

Best blir litt opp til hva man ser etter. I mine øyne har og vil aldri LCD nærme seg "best" uansett. Men det forblir min helt personlige mening. Men skulle jeg valgt så hadde det nok kanskje vært VA.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Det spørs hva du skal bruke den til. Skjermen har IPS panel = langt dårlige kontrast og svartnivå, men bedre innsynsvinkel.

 

Jeg ville aldri kjøpt den hvertfall. LG tv'er er ikke noe å ha generelt pga IPS panelene deres.

Vurderte den selv, men gikk for HU8505 istedenfor.

 

Test av tv'en her: http://www.trustedreviews.com/lg-55ub950v_TV_review

 

Hva er da alternativet?

 

Hvilken paneltyper er best?

 

Trodde egentlig IPS var den beste typen...

VA gir klart best bilde.

 

Hva er maks pris,tommer, må du ha 4k eller curved?

Lenke til kommentar

Går ut fra han tenkte på Samsung og Sony sitt IPS alternativ VA-Panel, som har vesentlig bedre kontrast og svartnivå. På PC så tror jeg ikke det regnes for helt like bra, og at fargene bla. Ikke er like nøyaktige, og responstiden enda dårligere.

 

Mener jeg å huske.

 

Best blir litt opp til hva man ser etter. I mine øyne har og vil aldri LCD nærme seg "best" uansett. Men det forblir min helt personlige mening. Men skulle jeg valgt så hadde det nok kanskje vært VA.

 

 

Det kommer an på hvor du sitter. Sony/Samsung har vel den dårligste innsynsvinkelen.

 

https://www.google.com/search?q=viewing+angle&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=zRftU6qbJ-bnygOBnILACQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1439&bih=802#q=tv+viewing+angle&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=5cuSYzP9V1USAM%253A%3B3TfvDpN2SbXp-M%3Bhttp%253A%252F%252Fcms4.vpromotion.sk%252Fuploads%252Fwww.domossinfo.sk%252Feditorimages%252FAngle-TV.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.domossinfo.sk%252Fako-si-vybrat-televizor%3B500%3B226

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens... skal opp å se å den i morgen men etter svarene jeg fikk her tviler jeg på at det blir noe kjøp.

 

Jeg ante ikke om at det fantes en paneltype som var bedre enn IPS på mange områder, hadde egentlig trodd at IPS var best som jeg dro fra skjermverden... var da TN-panel (eller noe slikt) som var dårlig.

 

Kjøpte en tidligere LG 4K 65" men etter jeg så en pressemelding om en LG 65 4K til rett over 60 000 kr til høsten solgte jeg den før den ble åpnet. En annen grunn til at jeg solgte var også at den kun hadde HDMI 1.4.

 

http://www.hardware.no/artikler/endelig-kommer-tv-ene-med-em-bade-em-oled-og-4k/161294

 

Denne nye TV-en har en lavere utgangspris enn den OLED-en som er på markedet i dag og den har vært allerede under 30 000 kr.

 

Tipper vi får en slik OLED med 4K og 65 tommer til under 30 000 kr før jul neste år eller på nyåret i 2016 og jeg får nok trolig vente med 4K til da.

 

Kjøpte en av Samsungs gamle toppmodeller for 5500 kr (Samsung 55 D8005) brukt å den får duge enda en stund. Den har faktisk overraskende bra bilde synes jeg... ihvertfall vel verdt de tusenlappene jeg betalte.

Lenke til kommentar

Jeg synes Full HD er nok for normal sitteavstand. Med en 65" må jo tv'en plasseres et stykke unna der man sitter, og da forsvinner mye av vitsen med så høy oppløsning, fordi detaljnivået du klarer å få med deg ikke er all verden. Enten må man betale mye for en god 4k av noe størrelse ellers så har de skimpet på bildebehandlingen og elektronikken, så om man går ned til Full HD så er det en mye bedre deal pr. krone.

 

Når jeg bodde på hybel brukte jeg en projektor på 1280 x 720 på 1,80m rammelærret og satt ca to meter unna, og selv det funket bra, selv med nypussede briller.

 

Wow-faktoren på 4k kommer fordi folk står nært den i butikken og ser på spesielt utvalgt promomateriell. Når du får den hjem så blir det noe helt annet i praksis.

Lenke til kommentar

Wow-faktoren på 4k kommer fordi folk står nært den i butikken og ser på spesielt utvalgt promomateriell. Når du får den hjem så blir det noe helt annet i praksis.

 

Dette.

 

Jeg gikk for en 60" Sony FullHD med VA panel, sparte penger og er kjempefornøyd med bildet.

 

Har hatt panasonic plasma i alle år og ikke hatt lyst på LED etter å ha sett diverse middelmådige samsung skjermer rundt i de mange hjem...... elendig sortnivå og mye clouding/lyslekkasje som folk flest ikke engang merker..... rare greier.

Men etter kjøp av ny leilighet med store vinduer ble det for mye refleksjoner i plasma skjermen, og etter relativt grundig research på nettet så endte jeg på følgende krav:

 

1: VA panel for best sortnivå

2: Matt skjermflate for lite refleksjoner

3: Bakbelyst panel, ikke kantbelyst - for å unngå lyslekkasje/minimere clouding.

 

Dette snevra inn mulighetene ganske mye, men er godt fornøyd med kjøpet. Sortnivået er absolutt akseptabelt.

Lenke til kommentar

Hvorfor må man sitte langt unna en 65"?

Jeg har ingen planer om å sitte lengre unna enn før. Blir vesentlig bedre enn 50"ern. Ikke at det er mulig å sitte lengre unna, men ønsker naturlig nok større TV eller sitte nærmere.

 

Var skikkelig digg med prosjektor og lav avstand som du nevner. :)

Lenke til kommentar

Forsåvidt. Jeg tenkte familie og stue-setting hvor det gjerne er danseplass mellom sofaen og tv'en. Ingenting i veien for å sitte nært.

 

Beste måten å sjekke om 4k gjør nytten er å teste i butikken om de sender samme høyoppløselig signal til flere tv'er og så se hvor nært man må før man merker at 4k ser bedre ut. Buede paneler funker nok også best i det scenarioet du nevner. Litt som en personlig IMAX i heimen :)

Lenke til kommentar

 

Wow-faktoren på 4k kommer fordi folk står nært den i butikken og ser på spesielt utvalgt promomateriell. Når du får den hjem så blir det noe helt annet i praksis.

 

Dette.

 

Jeg gikk for en 60" Sony FullHD med VA panel, sparte penger og er kjempefornøyd med bildet.

 

Har hatt panasonic plasma i alle år og ikke hatt lyst på LED etter å ha sett diverse middelmådige samsung skjermer rundt i de mange hjem...... elendig sortnivå og mye clouding/lyslekkasje som folk flest ikke engang merker..... rare greier.

Men etter kjøp av ny leilighet med store vinduer ble det for mye refleksjoner i plasma skjermen, og etter relativt grundig research på nettet så endte jeg på følgende krav:

 

1: VA panel for best sortnivå

2: Matt skjermflate for lite refleksjoner

3: Bakbelyst panel, ikke kantbelyst - for å unngå lyslekkasje/minimere clouding.

 

Dette snevra inn mulighetene ganske mye, men er godt fornøyd med kjøpet. Sortnivået er absolutt akseptabelt.

Alle tver som selges i dag er edge belyst, så hvilken modell har du kjøpt?

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens... skal opp å se å den i morgen men etter svarene jeg fikk her tviler jeg på at det blir noe kjøp.

 

Jeg ante ikke om at det fantes en paneltype som var bedre enn IPS på mange områder, hadde egentlig trodd at IPS var best som jeg dro fra skjermverden... var da TN-panel (eller noe slikt) som var dårlig.

 

Kjøpte en tidligere LG 4K 65" men etter jeg så en pressemelding om en LG 65 4K til rett over 60 000 kr til høsten solgte jeg den før den ble åpnet. En annen grunn til at jeg solgte var også at den kun hadde HDMI 1.4.

 

http://www.hardware.no/artikler/endelig-kommer-tv-ene-med-em-bade-em-oled-og-4k/161294

 

Denne nye TV-en har en lavere utgangspris enn den OLED-en som er på markedet i dag og den har vært allerede under 30 000 kr.

 

Tipper vi får en slik OLED med 4K og 65 tommer til under 30 000 kr før jul neste år eller på nyåret i 2016 og jeg får nok trolig vente med 4K til da.

 

Kjøpte en av Samsungs gamle toppmodeller for 5500 kr (Samsung 55 D8005) brukt å den får duge enda en stund. Den har faktisk overraskende bra bilde synes jeg... ihvertfall vel verdt de tusenlappene jeg betalte.

Hvis du har en d8000 og er fornøyd med den ville jeg helt klart ikke byttet tv. Jeg har hatt både den og E og nå HU og forskjellen er ikke så stor ettersom led teknologien stort sett er makset ut for lenge siden.

Eneste grunnen til at jeg solgte D og E var pga bleeding og ghosting, noe ikke HU sliter med.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg helt klart ventet på oled. Lg sin nye modell ligger jo til 29k, men den er priset til kun 20k i dk, så spørs om prisen ikke kommer til å justere seg her også ettersom prisene i dk og Norge pleier å være relativt like. Oled til 20k vil være et mega godt kjøp. :)

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

 

 

Wow-faktoren på 4k kommer fordi folk står nært den i butikken og ser på spesielt utvalgt promomateriell. Når du får den hjem så blir det noe helt annet i praksis.

Dette.

 

Jeg gikk for en 60" Sony FullHD med VA panel, sparte penger og er kjempefornøyd med bildet.

 

Har hatt panasonic plasma i alle år og ikke hatt lyst på LED etter å ha sett diverse middelmådige samsung skjermer rundt i de mange hjem...... elendig sortnivå og mye clouding/lyslekkasje som folk flest ikke engang merker..... rare greier.

Men etter kjøp av ny leilighet med store vinduer ble det for mye refleksjoner i plasma skjermen, og etter relativt grundig research på nettet så endte jeg på følgende krav:

 

1: VA panel for best sortnivå

2: Matt skjermflate for lite refleksjoner

3: Bakbelyst panel, ikke kantbelyst - for å unngå lyslekkasje/minimere clouding.

 

Dette snevra inn mulighetene ganske mye, men er godt fornøyd med kjøpet. Sortnivået er absolutt akseptabelt.

Alle tver som selges i dag er edge belyst, så hvilken modell har du kjøpt?

 

 

Sony W605B serien er bakbelyst.

 

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=w605b

 

40 og 48" har 50Hz Samsung VA panel som er bakbelyst.

60" har 100Hz Sharp VA panel som er bakbelyst. (ikke 100% verifisert enda, kan være et samsung 100Hz VA panel også).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...