Gå til innhold

Ny 65 tommer 4K på Expert til 20 000 kr.


Anbefalte innlegg

Er det noe som får meg til å tro det? Du får lese litt om tv modellene på markedet da vettu.

Ingen high end tver på markedet med bakbelyst led og lokal dimming bortsett fra noen få dyre phillips modeller. Den Sony W605B modellen som var nevnt har forøvrig bakbelyst, men uten noe lokal dimming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi de kant-belyste TV-er ser veldig fine ut i reklameblader, på messer og i godt belyste elektromarkeder. Og så lenge TV-produsentene kan skyve problemene over på forbruker så er jo alt fryd og gammen (for clouding/bleeding går vel fortsatt ikke på garantien?).

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Alle tver som selges i dag er edge belyst, så hvilken modell har du kjøpt?

 

 

Er det noe som får meg til å tro det? Du får lese litt om tv modellene på markedet da vettu.

Ingen high end tver på markedet med bakbelyst led og lokal dimming bortsett fra noen få dyre phillips modeller. Den Sony W605B modellen som var nevnt har forøvrig bakbelyst, men uten noe lokal dimming.

 

Bortsett fra... å da var det ikke alle like vel. Er uansett en del flere modeller som er bakbelyst.

 

 

Fordi de kant-belyste TV-er ser veldig fine ut i reklameblader, på messer og i godt belyste elektromarkeder. Og så lenge TV-produsentene kan skyve problemene over på forbruker så er jo alt fryd og gammen (for clouding/bleeding går vel fortsatt ikke på garantien?).

 

Heldigvis er det ikke alle som kjøper TV som er totalt uten kunnskap om teknologien, heller ikke selgere som kjapt klarer å fortelle fordelen med bakbelysning kontra sidebelysning.

 

Bare så det er sagt... JVC, Panasonic, Samsung, Sharp, LG, Philips, Sony, Thomson og Toshiba har alle flere bakbelyste modeller.

 

Er kanskje ikke så mye å diskutere...

 

 

Hmmmm, fant faktisk 2 nye OLED modeller på Lefdal... er vel ikke forskjellige paneltyper på OLED vel?

 

Vet egentlig det ikke er det men kjenner ikke så mye til OLED og man må jo spørre for sikkerhets skyld...

 

Begge de nye modellene er på 55" og koster 30 000 kr... høres bra ut for fremtiden og indikerer at en 65" 4K OLED til høsten for 60 000 kr er høyst realistisk.

 

Da kan man også kanskje klare å få disse 4K modellene til under 30K før jul neste år som jeg indikerte tidligere.

 

Tommelfingerregelen er selvsagt kjøp med en gang for det kommer alltid nye og bedre modeller men OLED kombinert med 4K er ett såpass sprang at jeg ikke kan tenke meg det kommer noe lignende revolusjon som OLED/4K kombi de neste 6-7-8 årene.

 

 

Edit: Trøtt i dag... ser kanskje litt syner?

 

Edit2: Er faktisk en ny modell men fant den på Elkjøp... hvorfor er det slik at LG har rene balletaket på alle andre produsenter når det gjelder OLED?

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt... JVC, Panasonic, Samsung, Sharp, LG, Philips, Sony, Thomson og Toshiba har alle flere bakbelyste modeller.

 

Er kanskje ikke så mye å diskutere...

 

Men når mange av disse TV-ene er i høyere prisklasse så ser jeg ærlig talt ikke at det er så mye å diskutere heller?

 

 

## kommentering rundt fjernet innlegg redigert bort av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Uansett... har fått mitt svar her, kjøpte så klart ikke TV-en. En takk til alle her (inkl Nikkor, faktisk) for hjelpen, lærte litt om nye paneltyper i samme slengen.

 

Hvis TV-en jeg har nå holder seg så blir min neste TV en 65" 4K OLED.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg har slettet personangrep fra tråden. Vennligst vær snille og greit med hverandre.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

 

 

Wow-faktoren på 4k kommer fordi folk står nært den i butikken og ser på spesielt utvalgt promomateriell. Når du får den hjem så blir det noe helt annet i praksis.

Dette.

 

Jeg gikk for en 60" Sony FullHD med VA panel, sparte penger og er kjempefornøyd med bildet.

 

Har hatt panasonic plasma i alle år og ikke hatt lyst på LED etter å ha sett diverse middelmådige samsung skjermer rundt i de mange hjem...... elendig sortnivå og mye clouding/lyslekkasje som folk flest ikke engang merker..... rare greier.

Men etter kjøp av ny leilighet med store vinduer ble det for mye refleksjoner i plasma skjermen, og etter relativt grundig research på nettet så endte jeg på følgende krav:

 

1: VA panel for best sortnivå

2: Matt skjermflate for lite refleksjoner

3: Bakbelyst panel, ikke kantbelyst - for å unngå lyslekkasje/minimere clouding.

 

Dette snevra inn mulighetene ganske mye, men er godt fornøyd med kjøpet. Sortnivået er absolutt akseptabelt.

Alle tver som selges i dag er edge belyst, så hvilken modell har du kjøpt?

 

 

Sony W605B serien er bakbelyst.

 

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=w605b

 

40 og 48" har 50Hz Samsung VA panel som er bakbelyst.

60" har 100Hz Sharp VA panel som er bakbelyst. (ikke 100% verifisert enda, kan være et samsung 100Hz VA panel også).

 

Hvordan er innsynsvinkelen på W605B?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...