Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av forsterker til 3-veis komponentsett

DanielBj

Anbefalte innlegg

Hei!

I går fikk jeg noen godsaker i posten:-)

Focal 165KRX3 3-veis komponentsett - Takk til bilradiospesialisten for svært god service!

Link: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16675&katid=649&id=

Det var i utgangspunktet ikke dette settet jeg hadde tenkt meg, men da høyttalerne jeg i utgangspunktet bestilte var svært forsinket, fikk jeg en god pris på disse.

Ettersom jeg forstår det krever disse mye fra en forsterker.

Focal anbefaler å bruke en 4-kanals forsterker:

"Focal anbefaler sterkt å bruke en 4-kanals forsterker til å drive 165KRX3 komponentsystem - to kanaler for bass og to kanaler for å kjøre mellomtoner og diskant. Delefilteret kan settes opp til å bruke en to-kanals forsterker, men det ville da gi en belastning på mindre enn én ohm per kanal som de fleste forsterkere ikke klarer å håndtere."

Jeg tenker på å kjøpe en infinity kappa four,

Link: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5967&katid=35&id=

Svært god brukeromtale rundt på nettet, overkommelig pris, i tillegg til at jeg allerede har en infinity kappa one monoblokk som jeg er svært fornøyd med.

Kommentarer på dette? Vil forsterkeren klare med høyttalerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

I går fikk jeg noen godsaker i posten:-)

Focal 165KRX3 3-veis komponentsett - Takk til bilradiospesialisten for svært god service!

Link: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16675&katid=649&id=

Det var i utgangspunktet ikke dette settet jeg hadde tenkt meg, men da høyttalerne jeg i utgangspunktet bestilte var svært forsinket, fikk jeg en god pris på disse.

Ettersom jeg forstår det krever disse mye fra en forsterker.

Focal anbefaler å bruke en 4-kanals forsterker:

"Focal anbefaler sterkt å bruke en 4-kanals forsterker til å drive 165KRX3 komponentsystem - to kanaler for bass og to kanaler for å kjøre mellomtoner og diskant. Delefilteret kan settes opp til å bruke en to-kanals forsterker, men det ville da gi en belastning på mindre enn én ohm per kanal som de fleste forsterkere ikke klarer å håndtere."

Jeg tenker på å kjøpe en infinity kappa four,

Link: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5967&katid=35&id=

Svært god brukeromtale rundt på nettet, overkommelig pris, i tillegg til at jeg allerede har en infinity kappa one monoblokk som jeg er svært fornøyd med.

Kommentarer på dette? Vil forsterkeren klare med høyttalerne?

Har ikke erfaring med Kappa Four, men holder på å starte opp et bilstereoprosjekt. Har hørt litt rundt på nett og spurt litt kjentfolk. Utrolig mange som anbefaler denne forsterkeren, spesielt nå, siden den er på tilbud.

Btw: Hvilken subwoofer bruker sammen med Kappa One?

Lenke til kommentar

For et gromt frontsett :)

Etter spec skulle Kappaen kunne drive de fint - de er jo relativt lettdrevne. Jeg bruker selv en Kappa Four til å drive mitt frontsett. Men mitt er 2-veis, bruker en kanal hver av de 4 elementene. Nok power i massevis for mitt lyttenivå i hvertfall.

Ja, så har jeg også Kappa One til subene. Veldig fornøyd med begge forsterkerne.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Green-Ray:

Jeg bruker en Infinity kappa 120.9W 12" sub med denne forsterkeren.

Spiller som bare det, selv i en glassfiberkasse som antakelig er en del mindre enn den "burde".

Hadde denne før i en MDF-kasse som var bygd til eksakt volum, men jeg klarer ikke høre forskjell.

Jeg gikk for infinity kappa four forsterkeren, så vi får se hvordan det går etterhvert.

Venter på en Audiocontrol LC6i fra USA, da jeg ikke bytter hovedenhet i bilen min (audi a4 2011).

Jeg må derfor bruke LC6i'en til å konvertere signal ut fra original forsterker til signal inn på den nye forsterkeren.

Oppdaterer her etterhvert :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...