Sentinel Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Hei. Jeg tenker å kjøpe meg en ny 40gb 7200 harddisk. Hvilken bør jeg kjøpe med tanke på lydnivå ? Er vant med seagate fra før som er meget stillegående. Likker ikke at det bråker ! Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Quote: On 2001-10-20 06:06, Sentinel skrev:Hei. Jeg tenker å kjøpe meg en ny 40gb 7200 harddisk. Hvilken bør jeg kjøpe med tanke på lydnivå ? Er vant med seagate fra før som er meget stillegående. Likker ikke at det bråker ! 5400RPM harddisker er har ett lydnivå som nesten kan kalles lydløse i forhold til 7200RPM disker. Seagate er ikke et dårlig kjøp, du kan også vurdere WD disker i 5400RPM og 7200RPM. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Fujitsu disker er meget stillegående. Etter å ha byttet fra Seagate til Fujitsu måtte jeg koble til HD-LEDen for å kunne finne ut om disken jobbet eller ikke:). Disker med 5400rpm er generelt mer støysvake enn 7200rpm, men har litt dårligere ytelse. WD disker er også gode disker. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Dersom du skal ha stillegående harddisk, så må du holde deg UNNA IBM! De fire IBM diskene som jeg har vært borti, bråker som bare det. Lenke til kommentar
telifia Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Hei Jeg har to Seagate Barraquda 4 60GB disk selv som jeg kjører i raid, og jeg hører ikke diskene i det hele tatt. I mitt system er det ingen vifter som bråker, så dermed så burde det ikke være så vanskelig å høre harddisken, men det er det altså.. :smile: -Telifia Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 jeg har selv hørt mye skryt om WD Kaviar 40/60GB 7200rpm. spesielt i forhold til Deskstar 60GXP! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Barracuda IV er temmelig stille. Har en på 60 gb som jeg kjører. Kan knapt høre den. Bare under oppstart og litt på leselyd. Ingen hvin lyd som fra ibm 75gxp. I tillegg har jeg en 30 gb ibm 75gxp. denne skla få stå avkoblet så lenge som mulig. Orker ikke det bråket. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Jeg har IBM, og den bråkte ganske fælt. Lastet ned et program fra IBM sine sider, slo dermed på noe "acoustic" opplegg for denne disken, og jeg klarer faen ikke å høre at den jobber i det hele tatt. Disklyden er rett og slett forsvunnet. Hvorfor ikke dette "acoustic" greiene står på som default er jo et morsomt spørsmål... Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Det er jo en mulighet at ytelsen går litt ned, har du merket noe til det? Jeg skal installere dette senere i dag. Håper jeg får det like fredelig som du fikk det Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Hallå! Sjekk hva jeg har skrevet (klikk på navnet mitt) på Overklokking.no Der finner du en liten oppskrift på hvordan du fikser støyen fra diskene. Koster deg et par strikker. :wink: Lykke til! (Ikke det at du trenger det med den oppskriften, men..) :smile: L8er Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 IBM er ikke å anbfale. Med hva med Qantum, det er disker jeg er førnøyd med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Barracuda har jeg sett litt mer på, som en svært bra test i PC Magazine Norge eller hva det heter. Lenke til kommentar
Karls Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Samme hvilken HD du har kan du sette inn en No Vibes HD drevramme som du får kjøp hos Microplex. Har en IBM scsi-disk (10000 rpm) som jeg har satt inn i en drevramme. Den høres ikke i hele tatt. Lenke til kommentar
tmbakken Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Har en WD Caviar 40 GB 7200 rpm. Den er jeg meget godt fornøyd med. Lenke til kommentar
roganjosh Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 har en Fujitsu og en Western Digital !!!!!! Fujitsu'n høres ut som en tønne med klinkekuler som raser ned en trapp !!!!!!!!!!!! Tror bare maxtor er mer bråkete!!!!(hadde det før) Anbefaler WD, veldig fornøyd med den(knitrer bare så vidt) Lenke til kommentar
jimi Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Til toa. Hva heter programmet. Lenke til kommentar
sof Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Jimi, IBM feature Tool heter det... ligger her http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 WD er vel et godt og stabilt valg. andre valg måtte vere Maxtor DiamondMax eller Barracuda. virker denne imb toolen så bra som toa påstår da?? Lenke til kommentar
smurt Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Fujitsu har noen harddisker de kaller PICIBIRD. De er spesielt stillegående. Du må legge øret inntil for å høre dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå