Gå til innhold

Ønsker en stillegående harddisk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-10-20 06:06, Sentinel skrev:

Hei. Jeg tenker å kjøpe meg en ny 40gb 7200 harddisk. Hvilken bør jeg kjøpe med tanke på lydnivå ? Er vant med seagate fra før som er meget stillegående.

Likker ikke at det bråker !

5400RPM harddisker er har ett lydnivå som nesten kan kalles lydløse i forhold til 7200RPM disker. Seagate er ikke et dårlig kjøp, du kan også vurdere WD disker i 5400RPM og 7200RPM.

Lenke til kommentar

Fujitsu disker er meget stillegående. Etter å ha byttet fra Seagate til Fujitsu måtte jeg koble til HD-LEDen for å kunne finne ut om disken jobbet eller ikke:). Disker med 5400rpm er generelt mer støysvake enn 7200rpm, men har litt dårligere ytelse. WD disker er også gode disker.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har to Seagate Barraquda 4 60GB disk selv som jeg kjører i raid, og jeg hører ikke diskene i det hele tatt. I mitt system er det ingen vifter som bråker, så dermed så burde det ikke være så vanskelig å høre harddisken, men det er det altså.. :smile:

-Telifia

Lenke til kommentar

Jeg har IBM, og den bråkte ganske fælt. Lastet ned et program fra IBM sine sider, slo dermed på noe "acoustic" opplegg for denne disken, og jeg klarer faen ikke å høre at den jobber i det hele tatt. Disklyden er rett og slett forsvunnet. Hvorfor ikke dette "acoustic" greiene står på som default er jo et morsomt spørsmål...

Lenke til kommentar

Hallå!

Sjekk hva jeg har skrevet (klikk på navnet mitt) på Overklokking.no

Der finner du en liten oppskrift på hvordan du fikser støyen fra diskene.

Koster deg et par strikker. :wink:

Lykke til! (Ikke det at du trenger det med den oppskriften, men..) :smile:

L8er

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+1374861

WD er vel et godt og stabilt valg.

andre valg måtte vere Maxtor DiamondMax eller Barracuda.

virker denne imb toolen så bra som toa påstår da?? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...