Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til hvordan man tar gode bilder av skogsveier, landeveier, skogsstier etc.

Jeg får ikke til å skape stemning og dramatikk i bildene. Det blir bare "nok en vei / sti"

Scenariet er preget av tett skog på begge sider av veien jeg vil ta bilde av.

Hva kan jeg gjøre, hvordan får jeg gode bilder av dette ?

Endret av LearningPhotography
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Hva kan jeg gjøre, hvordan får jeg gode bilder av dette ?

Omtrent det samme som alle andre som har blitt gode i noe; trene, trene, trene og trene.

Husk at et bilde består av fire hovedelementer: lys, subjekt, komposisjon og ide. De motivene du nevner er alle utendørs, altså er det naturen som skaper lyset. Da må du være på rett sted til rett tid når lyset er akkurat slik at det blir bra. For å få til det kan du enten ha flaks, tålmodighet eller gode planleggingsegenskaper. De andre tre elementene handler om deg som fotograf og hvor god du er til å formidle...:-)

Lenke til kommentar

Godt lys er alfa omega i all fotografi. Men det som gjøres i etterarbeidet på slike bilder er også med på å gjøre bildet fra nok en sti/vei til noe som leder blikket enda mer inn i bildet og skaper mer drama i motivet. Let opp guider på youtube o.l for å finne ideer til etterbehandling da det finnes mye tips og inspirasjon å hente fra andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...