aDyingApril Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Hei! Webside:www.fervidusmusic.net Jeg har startet ett prosjekt og fått laget i samarbeid med en dyktig utvikler en musikk side som jeg ønsker etterhvert skal virke som et musikk community. Siden virker på den måten at jeg legger ut poster, så kan man kommentere med sin egen facebook profil. Om brukere selv ønsker og velge emne kan dem sende det inn til [email protected] så legger jeg dem ut. Siden jeg også et forum hvor man må registrere seg, men dette tar toppen 10 sekunder Har allerede promotert en del på facebook, og bruker nå adwords får og få brukere. Problemet er at jeg har veldig få kommentarer så langt, de fleste bare leser det jeg skriver og hører på musikken. Hovedpoenget er jo at jeg ønsker og få folk til og snakke om den musikken som betyr mye, de fleste har jo ett forhold til musikk Tar gjerne imot tips for og få siden til og få mer trafikk! Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Pen side, at du ikke får kommentarer har vel en sammenheng med at innholdet ikke byr på diskusjon, altså innholdet er for nøytralt og byr ikke på videre diskusjon. En egenskap i seg selv som kan være bra for en informasjons side. Men trafikkmessing gjør det at etter noen har lest noe en gang har de egentlig ikke grunn til å besøke artikkel igjen for å eventuelt se hva noen kan ha kommentert. En enkel oppskrift for å by på diskusjon eller at andre tar parti er å være litt på kanten av hva som er normen, ta for eksempel alle tech sider som skriver om mobiltelefoner, de hyller iPhone for hver minste lille ting. Av den enkle grunn at det skaper store diskusjoner, Apple i seg selv er alt annet en revolusjonerende og som oftest ender opp med å implementere ting som gjerne konkurrenter har hatt i årevis. Men pga fanskaren til Apple er så stor som den er så biter både "troll" og "fanboys" på og kommenterer så de blir blå i trynet. Kanskje en feig måte å skape trafikk, men i bunn og grunn er trafikk, trafikk! En kan si hva en vil om nettroll, men trafikk skaper de! Endret 13. august 2014 av j0achim Lenke til kommentar
aDyingApril Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Pen side, at du ikke får kommentarer har vel en sammenheng med at innholdet ikke byr på diskusjon, altså innholdet er for nøytralt og byr ikke på videre diskusjon. En egenskap i seg selv som kan være bra for en informasjons side. Men trafikkmessing gjør det at etter noen har lest noe en gang har de egentlig ikke grunn til å besøke artikkel igjen for å eventuelt se hva noen kan ha kommentert. En enkel oppskrift for å by på diskusjon eller at andre tar parti er å være litt på kanten av hva som er normen, ta for eksempel alle tech sider som skriver om mobiltelefoner, de hyller iPhone for hver minste lille ting. Av den enkle grunn at det skaper store diskusjoner, Apple i seg selv er alt annet en revolusjonerende og som oftest ender opp med å implementere ting som gjerne konkurrenter har hatt i årevis. Men pga fanskaren til Apple er så stor som den er så biter både "troll" og "fanboys" på og kommenterer så de blir blå i trynet. Kanskje en feig måte å skape trafikk, men i bunn og grunn er trafikk, trafikk! En kan si hva en vil om nettroll, men trafikk skaper de! Takk for godt tips. Det er veldig lett og se seg blind når man har en idee i hodet. I utgangspunktet så ønsker jeg at folk kanskje kunne fortalt litt om sitt forhold til musikk da, og sendt det inn til meg slik at vi kan dele erfaringer etc. Men ja, jeg må nok tenke litt bedre på hvordan jeg ønsker og skrive og legge ut topics Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Jeg har inntrykket at folk så godt som aldri benytter kommentarfelter på små eller personlige nettsider. Skal du nå frem må du lage ditt eget system som setter brukeren i fokus. Lenke til kommentar
aDyingApril Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Jeg har inntrykket at folk så godt som aldri benytter kommentarfelter på små eller personlige nettsider. Skal du nå frem må du lage ditt eget system som setter brukeren i fokus. Det er kanskje sant, men jeg vet at jeg pleier selv og legge igjen kommentarer på f eks sider som totalfilm.com, metalhammer.co.uk.. Ja, jeg vet at disse sidene er store magaziner. Men i teorien så er strukturen den samme som jeg har. Folk legger jo også igjen kommentarer på blogger etc. Jeg har ingen erfaring eller STOR budsjett til og lage noen eget system som ser proffesjonelt ut, men er godt fornøyd med brukervennlighet og design nå. Men vi får se hvordan det går Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 mhm, ellers ville jeg gjort siden en tanke mer kompakt. fjerne litt padding og margins Lenke til kommentar
aDyingApril Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 mhm, ellers ville jeg gjort siden en tanke mer kompakt. fjerne litt padding og margins Kan du forkare det litt mer? Jeg er ikke akkurat noen design eller HTML geek. Men slike tips er verdt og ta en titt på så jeg evt kan sende dem til min utvikler og høre hva hans tanker rundt det er også Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 mhm, ellers ville jeg gjort siden en tanke mer kompakt. fjerne litt padding og margins Kan du forkare det litt mer? Jeg er ikke akkurat noen design eller HTML geek. Men slike tips er verdt og ta en titt på så jeg evt kan sende dem til min utvikler og høre hva hans tanker rundt det er også Han vet nok hva jeg mener Lenke til kommentar
rankine Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Et par småting: 1. Ikke bruk smileys! Det får det til å virke useriøst på noe som ellers ser ut som en seriøs nettside. 2. Det samme gjelder egentlig utropstegn i overskrifter også. Bort med det, med mindre det faktisk hører hjemme, som i "Let's talk music!". Dette er pirk, men det trekker ned seriøsiteten og kunne fått meg til å hoppe videre til en annen side. Endret 13. august 2014 av rankine Lenke til kommentar
aDyingApril Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Et par småting: 1. Ikke bruk smileys! Det får det til å virke useriøst på noe som ellers ser ut som en seriøs nettside. 2. Det samme gjelder egentlig utropstegn i overskrifter også. Bort med det, med mindre det faktisk hører hjemme, som i "Let's talk music!". Dette er pirk, men det trekker ned seriøsiteten og kunne fått meg til å hoppe videre til en annen side. Takk for godt tips! Skal gjøre noe med dette nå Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Kanskje du ikke skulle bruke facebook hvis det er mulig, mange som jeg kjenner vegrer seg å kommentere med navn og profil som er tilgjenngelig for alle. Disqus synes jeg er bra og enkelt å bruke og mange som bruker det også. Endret 13. august 2014 av bigggan Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Litt "norsk" engelsk og repetisjoner av acoustic music i hver setning. Ellers en fin side Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Litt "norsk" engelsk og repetisjoner av acoustic music i hver setning. Ellers en fin side Lenke til kommentar
aDyingApril Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Litt "norsk" engelsk og repetisjoner av acoustic music i hver setning. Ellers en fin side Tusen takk for det! Ja, det blir litt rart noen ganger. Jeg føler jeg snakker engelsk bedre enn jeg skriver det, men det blir jo en treningsak da Kanskje du ikke skulle bruke facebook hvis det er mulig, mange som jeg kjenner vegrer seg å kommentere med navn og profil som er tilgjenngelig for alle. Disqus synes jeg er bra og enkelt å bruke og mange som bruker det også. Takk for bra tips! Har allerede sendt det til min utvikler, håper dette lar seg gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå