jrz Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hei. Jeg driver med en pop server. (den virker nå). Skulle også satt opp en SMTP server. Er litt redd for dette da det fort blir oppdaget om den har åpen relay og fort blir spamkanon. Noen som har peiling på hvordan jeg setter opp en smtp der brukeren må autentisere for å bruke den? Bruker qmail til popen min, men kan prøve alt. Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Søkt på google? Tok meg et kjapt søk, og fant en del interessante ting, kanskje ikke alt er relevant for deg, men noe. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 mmh.. vet mye om problemet, men "life with qmail" og andre sider forteller ikke mye om autentisering. Kun hvordan du løser problemet med å allowe via ip adresser. Ingen som vet ? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei. Jeg driver med en pop server. (den virker nå). Skulle også satt opp en SMTP server. Er litt redd for dette da det fort blir oppdaget om den har åpen relay og fort blir spamkanon. Noen som har peiling på hvordan jeg setter opp en smtp der brukeren må autentisere for å bruke den? Bruker qmail til popen min, men kan prøve alt. Det er flere maater aa gjoere dette paa og som en annen saa i en post lenger oppe saa finnes det UTROLIG mange howtos paa hvordan man faar satt opp smtp authorisering. Du kan proeve aa soeke paa pop before smtp Ellers er det jo det beste aa bare relaye de IP'ene du velger selv, dette er nok det aller sikkreste du kan gjore. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Dritten er at jeg har kunder med pppoe og folk som ringer opp med gprs.. Da fungerer det ikke med iper. men, skal prøve å lete litt.. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg skal sette opp noe lignende selv, bare med exim4. Kan skrive (nok)en howto på det når jeg har kommet så langt. Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg bruker Postfix med Cyrus-SASL (for autentisering) til dette formålet og det har fungert veldig bra. Du kan sjekke ut en link til en HOWTO jeg fant for å se om det kan være interessant å bruke: Postfix SMTP AUTH (and TLS) HOWTO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå