sedsberg Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Har en noe ustabil linje hvor jeg vanligvis bruker et Inteno-modem hvor jeg bare setter opp SNR-marginen (telnet) for å få litt bedre stabilitet. Nå har lynet knekt dette og jeg tenkte å prøve det gamle Speedtouch-modemet. Det fungerer men linja går ned og modemet rebooter ganske konstant. Har testa DMT men rekker ikke å lagre før linja går ned og modemet rebooter. Vet noen hvordan man kan sette SNR manuelt i telnet, om det er mulig? Jeg har allerede brukernavn/passord for adminbruker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Vet ikke hva det er, men fant noe om det her: http://kitz.co.uk/routers/DMTv7.htm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 Det er nettopp det programmet jeg testa. Ser ut som jeg omsider har klart å lagre men modemet rebooter fremdeles automatisk 10 sekunder etter sync. Er kanskje selve modemet som er gåent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Det er veldig gammel modell, så det er nok mulig at det har gjort sin nytte. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 Litt rart. Nettet fungerer helt supert i opp til 20 sekunder og så slår modemet seg av og på igjen. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Har du prøvd å bytte strømforsyninga? Når jeg hadde 516i (i gamle dager) så var dette et "kjent" problem. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Tenkte å prøve men 15VAC-strømforsyninger var ikke så lett å få tak i. Men skal bytte noen gåene kondensatorer på kretskortet også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Fikk nytt modem i dag (Inteno DG150) som kunne bridges så jeg driter i Speedtouchen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå