Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei folkens. Kjører en intel i7 5820 k 3,3 ghz med et nzxt 41 vannkjølingssytem, hovedkort msi x99 sli plus med et geeforce 980 ti grafikk kort, 16gb ddr4 ram på 2133 mhz. riggen kjører nå uten overclocking på en temperatur idle i windows på ca 28-32 grader. Vil dere si at dette skulle være korrekt?? (Mitt første byggeprosjekt, jeg er noob)

Lurer også på hvor høy cpu og ram overcloking dere vil tenke dere kan være mulig og fornuftig å presse ut av denne riggen.. og hvilken temperatur idle jeg kan forvente meg etter en slik overclocking.

Setter stor pris på svar. :) :) :) :)

Lenke til kommentar

Nok en "er det nødvendig med flere kjerner enn 4"?

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

Så er det bare å tenke seg 5960x @ 4500mhz +  :green:

En 4770K klarer å levere 155 fps minimum der da, noe som holder for dere 144 Hz G-Sync gamere i massevis :p

Samtidig godt å se at vi som har en 5960X får uttelling for den  :yes:

Lenke til kommentar

En 4770K klarer å levere 155 fps minimum der da, noe som holder for dere 144 Hz G-Sync gamere i massevis :p

Samtidig godt å se at vi som har en 5960X får uttelling for den  :yes:

Ingen bryr seg om høyere enn 60 fps i Civilization, men det er svært mange som bryr seg om at tiden mellom rundene går ned.

Lenke til kommentar

I en "Blindtest"  Hvor mange ville ha oppdaget om man kjører 5820k vs 5960x?  Intel gjør det vanskelig for meg her:P Vi har jo også 5930k. Hva tenker dere :idea:

Et umulig spørsmål kanskje.. Føler at 2500k/4.7 har gjort sitt i hovedmaskin. Multitasking er ikke akkurat like greit lenger.

Lenke til kommentar

I en "Blindtest"  Hvor mange ville ha oppdaget om man kjører 5820k vs 5960x?  Intel gjør det vanskelig for meg her:P Vi har jo også 5930k. Hva tenker dere :idea:

Et umulig spørsmål kanskje.. Føler at 2500k/4.7 har gjort sitt i hovedmaskin. Multitasking er ikke akkurat like greit lenger.

Nå kommer jo Intel Skylake i August/September da. Kanskje du kan vente å se den an først.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo Intel Skylake i August/September da. Kanskje du kan vente å se den an først.

vente på en 4 kjerner?  :hm:

Lenke til kommentar

Egentlug er det ikkje mange cpuer man hadde trengt å kjøpe, om man hadde kjøpt litt smart.

Overklokka sånn ~

Q6600 @3.8ghz->980x 4,2ghz ->3930k @4,9ghz -> 5960x 4,6 ghz

Mitt forslag på etterpåklokskap

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ser den, men hvis Skylake overklokker lett til 5.0 Ghz, så kan den være en bra gaming CPU fordet. Ellers er jo 5960X veien å gå :p

Lenke til kommentar

Ser den, men hvis Skylake overklokker lett til 5.0 Ghz, så kan den være en bra gaming CPU fordet. Ellers er jo 5960X veien å gå :p

4790k ble hypa til at den skulle være lett å overklokke til 5Ggz. Dette viste seg å være veldig feil. Overklokket kanskje ørlite bedre enn 4770k med topplokket på. Gjennomsnittet lå kanskje på 4.6 ghz mens 4770k lå på 4.5ghz eller noe i den duren. (klype salt)

Det er vel kanskje 1 av 500 som klarer 5ghz på vannkjøling og med høy spenning. Ikkje mange som klarer 5ghz @ 1,25v iallefall.

Så med ganske ny arkitektur og med Irsis? gpu , så vil jeg si at det er bare å GELMME 5ghz. Har sett skylyke ES som klarer max 4.2 ghz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...