Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Okay, en liten mindfuck atm. Jeg har hans brikker i mitt system, og vica verca, begge logger inn med stock ram (hans er 2133Mhz uansett) og begge fungerer...... Ikke fryst for han, får ikke logget inn på hans win. for å teste mer da det er liksom hans pc^^ Men, kan det ha noe med slottene eller cpu å gjøre da? ettersom han bruker nå 4 brikker, jeg bruker kun 2 nå, og ikke 4? Var samme problem på siste Hk, så slottene er det ikke, men tenker på at cpu ikke fikser de slottene helt?? Det kan være CPU, CPU må resettes i sokkel, minne-slots evt. Er det Asroc HK du har? Er Asus X99-E WS. Kan ikke være Hk, for jeg hadde samme problem på Asus X99-S, og der fungerte det heller ikke. Reseating vil nok heller ikke fungere. :/ Den som overklokket egentlig ganske braa :/ Synd du bor så langt unna ellers så kunne du lånt ett sett og testet av meg, har 4x 4GB Corsai Vengeace LPX 2800 MHz liggende her. Har du testet b-channel slottene? om du har det da? Og hvorfor i h... valgte du ikke R5E????? Endret 12. mai 2015 av Minhund 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) ``Liggende`` Virkelig kjpit, men Takker anyhow Men er det noe jeg kan gjøre egentlig? Er det Cpu har jeg mye jobb, er kjpit også, Hk fungerte flott da War hadde det med 4 brikker og 5960X, så tviler på det er HK`et. Ram brikkene mine fungerte på stock heeelt i begynnelsen også, da jeg bygde maskina i Desember. Men utover i Jan tror jeg så stoppet det å virke så godt. Så enten er Cpu`en defekt, eller så er det brikkene. Før så kunne jeg (Kan forsatt) kjøre glatt OCCT test på 2800Mhz og på Cpu osv... Men ikke på stock, derfor lurer jeg fælt på om det er brikkene da når brikkene brukes i XMP profile og jeg tester OCCT Cpu stresstesting samt 90% av mem stresstesting så er det ingen problem overhodet. Mens på stock så fryser maskina. SSD fungerte fint før, sto i en foldemaskin, psu fungerer flott, begge skjermkorta i benchmarks fungerer flott, Cpu itself i benchmarks fungerer flott, Ikke testet Ram though. Jeg fikk byttet fra X99-S rett til X99-E WS da han uansett skulle ha R5E. Mitt Hk hadde noe innih¤¤# med coil whine, derfor var jeg eksta ivrig med å bytte., Testet slottene nest innerst og helt ytterst, fikk egentlig blackscreen på begge, men kan teste igjen? Endret 12. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) ``Liggende`` Virkelig kjpit, men Takker anyhow Men er det noe jeg kan gjøre egentlig? Er det Cpu har jeg mye jobb, er kjpit også, Hk fungerte flott da War hadde det med 4 brikker og 5960X, så tviler på det er HK`et. Ram brikkene mine fungerte på stock heeelt i begynnelsen også, da jeg bygde maskina i Desember. Men utover i Jan tror jeg så stoppet det å virke så godt. Så enten er Cpu`en defekt, eller så er det brikkene. Før så kunne jeg (Kan forsatt) kjøre glatt OCCT test på 2800Mhz og på Cpu osv... Men ikke på stock, derfor lurer jeg fælt på om det er brikkene da når brikkene brukes i XMP profile og jeg tester OCCT Cpu stresstesting samt 90% av mem stresstesting så er det ingen problem overhodet. Når du setter XMP så er det nok en del andre volt enn vmem som økes også bl.a. til minnekontrolleren på CPU og da kan det være den trenger litt for å funke. Litt rart uansett. Kan sende brikkene til deg om du vil men det tar jo fort noen dager før du har de. Har også ett sett av de første jalla brikkene som kom på DDR4 på 2133 MHz Endret 12. mai 2015 av Minhund Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) GTA V skal reinstalleres ikveld ettersom jeg får en feilmld som sier (failed installation) at om dette skjer konstant så bør du reinstallere. Kan godt teste før, så kan vi ta det som siste utvei? Blir jo kanskje ikke penger nei? Jeg tenker alltids på norgespakke, men ram kan man vel sende som brev, eller er de for store? Veldig rart, lurer fælt på om det er Cpu altså, men iogmed at det fungerer med XMP så er jo det relativt OK, men ikke optimalt. De brikkene der klokket ganske ok egentlig, stygge AF, men kurant ytelse på de. Endret 12. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg tror jeg skyter dritten og selger båten, så kjøper jeg meg en 5960X og noe stæsj Hans fungerer forsatt... Skal teste brikkene i de andre to slotsa nåå! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg tror jeg skyter dritten og selger båten, så kjøper jeg meg en 5960X og noe stæsj Hans fungerer forsatt... Skal teste brikkene i de andre to slotsa nåå! Tror ikke det hjelper men du kan jo teste. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Testet i de andre slotsa og booted rett inn i windows. uten probs. Da er alle 4 slottene testet iallfall. Må kjøpte meg luft på boks eller hva det heter og blåse ut alle sporene just in case, ettersom pcen min er full av grov støv /rester etter sement, ble ``sagd`` opp rett utenfor døra mi ) Edit: Skriveleif.... JEG KLARER IKKE Å SKRIVE NORSK!! Endret 12. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Testet i de andre slotsa og booted rett inn i windows. uten probs. Da er alle 4 slottene testet iallfall. Må kjøpte meg luft på boks eller hva det heter og blåse ut alle sportene just in case, ettersom pcen min er full av grov støv /rester etter sement, ble ``sagd`` opp rett utenfor døra mi ) Flytt brikkene dine tilbake da og se om de funker i quad-channel, dual belsater IMC mye mindre Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Testet i de andre slotsa og booted rett inn i windows. uten probs. Da er alle 4 slottene testet iallfall. Må kjøpte meg luft på boks eller hva det heter og blåse ut alle sportene just in case, ettersom pcen min er full av grov støv /rester etter sement, ble ``sagd`` opp rett utenfor døra mi ) Flytt brikkene dine tilbake da og se om de funker i quad-channel, dual belsater IMC mye mindre Skal gjøre det nå. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Må kjøpte meg luft på boks eller hva det heter og blåse ut alle sporene just in case, ettersom pcen min er full av grov støv /rester etter sement, ble ``sagd`` opp rett utenfor døra mi ) Hmmmm......hmmmmm...jaaaa Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hola, mine brikker, med alt i bios på stock også.. Faen jeg elsker maskinen min igjen!^^ Men raart!! Jeg har testet dette før, men å ta ut og inn brikkene (altså) og byttet plass på de, da fungerte det ikke. men nå fungerer det. Nå bootet jeg rett inn uten å være i bios, ser i Cpu-Z at brikkene kjøres i quad-channel, på 2133Mhz, CL 15. Kanskje min rig er djevel, min far sin er gud elns, så når delene mine går i hans maskin blir de frelst når de er tilbake.. så vil de fungere?? Seriøst : Nå vil jeg si dette er er en god begynnelse, da jeg er bombesikker på at problemet vil gjenoppstå. Uansett så sier jeg bare en STOR Takk til deg Minhund! Dere kjenner meg såpass, så om noe går dårlig så stikker jeg her og piper igjen ^^ Skal la den ta en runde på OCCT på rammen på stock, imens jeg skal øve på tentamen jeg skal liksom ha imorra (skulle liksom øve igår, og idag, men sporet av ) Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hola, mine brikker, med alt i bios på stock også.. Faen jeg elsker maskinen min igjen!^^ Men raart!! Jeg har testet dette før, men å ta ut og inn brikkene (altså) og byttet plass på de, da fungerte det ikke. men nå fungerer det. Nå bootet jeg rett inn uten å være i bios, ser i Cpu-Z at brikkene kjøres i quad-channel, på 2133Mhz, CL 15. Kanskje min rig er djevel, min far sin er gud elns, så når delene mine går i hans maskin blir de frelst når de er tilbake.. så vil de fungere?? Seriøst : Nå vil jeg si dette er er en god begynnelse, da jeg er bombesikker på at problemet vil gjenoppstå. Uansett så sier jeg bare en STOR Takk til deg Minhund! Dere kjenner meg såpass, så om noe går dårlig så stikker jeg her og piper igjen ^^ Skal la den ta en runde på OCCT på rammen på stock, imens jeg skal øve på tentamen jeg skal liksom ha imorra (skulle liksom øve igår, og idag, men sporet av ) Du hadde sikkert bare besøk av HW-Gremlinen som var her forrige dagen og nå har han dratt 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hahaha^|^ virker slikt Passert 30min OCCT linpack test, med ram stresstestet sammtidig, 90%, skal sjekke vanlig OCCT:Cpu tes. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Av og til blir man så ivrig at man ikke legger merke til at man ikke har presset brikkene ordentlig på plass he he ^_^ Eller man kan være uheldig og få litt fett på brikkene som ødelegger , så husk å tørke av dem og holde på riktig plass under montering. Og om noen lurer, been there, done that (begge faktisk)... Sykt mange timer med feilsøking når problemet kunne løse seg ved å ta ut og rengjøre / montere riktig..... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Ddr4 er VELDIG sensitive for å ikkje være helt 100% nede i spora. Det har jeg funnet ut. Var helt sikker på at brikkene var nedi, men remonterte dem, så funka det fjell. Missbrukte sikkert 4 timer med feilsøking når jeg i tillegg holdt på å overklokke minne. Overklokke minne hardt, gir ofte et par feilmeldinger i post for å si det slik 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Det hjalp, da føler jeg meg ikke sååå noob likevell, synn hele dagen gikk, skulle liksom øve til matte-tent. Får bli litt seint oppe idag heller^^ Ser ut til at dette fungerer, Litt degradert har den nok blitt, men ikke snakk om masse heldigvis! Klokker forsatt OK. Cpu: 1.270V, 4.625Ghz. Cache: 1.260V 4.5Ghz (vanligvis på 1.250V, men tester for å se om det er noe forskjell) Ram er da på 2750Mhz, 1.35V, Dette settet har jeg prøvd å endre timings på forsiktig, til Cl 13-14-14 elns istedenfor nåværende cl-14-15-15 elns. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Fort gjort det der ja, har hatt ett par sånne runder selv. Det trollet som jeg hadde forrige dagen skjønner jeg fortsatt ikke noe av her. Kjører med Win 7 og 8.1 på 2 forskjellige SSD'er og bootet inn i 8.1 for å flashe TitanX'ene men oppdaget att kun ett kort var synlig, null SLI og bare ett kort i device manager. reboot til bios og der er også kun ett kort synlig, lurte da på om jeg hadde drept ett kort Sjekket alt av kabler og at begge GPU'ene satt der de skulle noe de gjorde, ny boot men denne gangen valgte jeg Win 7 og der var begge kortene igjen. Javel da rebooter jeg til win 8.1 og flasher men heisann bare en GPU igjen WTF Inn i bios og der mangler jeg også en GPU, hmm Win 7 en gang til og der er det 2 stk GPU også når jeg går i bios fra Win 7 synes begge så nå skjønner jeg ingen ting Til slutt bytter jeg bare om på boot HDD i bios og der var begge GPU'ene i Win 8.1 igjen 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 G.SKILL offer Ripjaws 4 Series DDR4 3666MHz Memory kit 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) G.SKILL offer Ripjaws 4 Series DDR4 3666MHz Memory kit Hmm, Jeg hadde jo klart meg uten et bein når jeg tenker meg om Minhund, Hahah, Var jo ikke en slags bruker feil som jeg klarte å gjøre da, men jeg hadde ikke skjønt en shit om de hendte meg^^ Endret 12. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 G.SKILL offer Ripjaws 4 Series DDR4 3666MHz Memory kit Hmm, må bruke 167 strap da for at IMC skal henge med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå