Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer alt opp til 4.875Ghz på helt-ok 1.375V. Det er vel også for høyt til 24/7 bruk?

Hmm sliter ikke du med ustabil maskin da, og nå vil du overklokke enda mer? Jo logisk det :p

Nå er det ikke bare jeg som har problemer med Gta ei Fc4 (tilbake når jeg prøvde å spille det) en kompis med I5 4670K og 280X sliter med FC4 og Gta v på samme måte, helt stock, en annen kompis med 3770K og 770. GTA V kan kræsje, en annen med i5 4690K og 280X, same story. Så ekke bare meg serru^^  :tease:

Lenke til kommentar

Klarer alt opp til 4.875Ghz på helt-ok 1.375V. Det er vel også for høyt til 24/7 bruk?

Hmm sliter ikke du med ustabil maskin da, og nå vil du overklokke enda mer? Jo logisk det :p

Nå er det ikke bare jeg som har problemer med Gta ei Fc4 (tilbake når jeg prøvde å spille det) en kompis med I5 4670K og 280X sliter med FC4 og Gta v på samme måte, helt stock, en annen kompis med 3770K og 770. GTA V kan kræsje, en annen med i5 4690K og 280X, same story. Så ekke bare meg serru^^ :tease:
Så lenge du er i nærheten så klikker det meste. Kanskje ikkje du er "stock" :p
Lenke til kommentar

Her, nå endret jeg kun xmp på blck ble 127.3 elns istedenfor 125.0, forskjellen er 2800Mhz vs 2750Mhz. 

attachicon.gifMinnet.png

Har evt noen Crucial DDR4 brikker, 2stk på 4Gb hver som kan testes. Kan også teste mine brikker i en annen pc som er her i huset.

Så du mener den krasjer når du setter BCLK på 100 og minnet på auto??

Lenke til kommentar

Problemet hos meg er at når jeg resetter bios, da er alt på 100 BCLK, minnet og cpu er stock osv, men siden rammen  min er raskere enn 2400Mhz så settes automatisk bclk opp i bios til 125 (Og da kommer brikkene på 2750, så den prøver å få den på 2800Mhz, ergo 127.3) 

Alt jeg gjør er å endre til XMP profile 1 og ikke noe mer. gikk inn i bios just og satt i 4.75Ghz, 1.325V, Cache 4.5Ghz, C-volt 1.25V, Input voltage til 1.920 og minnet er nå på samme timings, men på vanlig 125 BCLK og 2750Mhz. legger til enda et bilde. :)

post-319721-0-43863300-1431438708_thumb.png

Dette er på vanlig BCLK, og minne frekvens valgt på 125. Cpu er der nå 4.75Ghz og 1.325V på minnet, som forklart ovenfor, dette er samme settings som gml 4.75ghz 24/7 Oc. fungert fint i måndevis. (eller siden Jan.)

Gir dere all info dere trenger for å hjelpe meg til en evt fiks. Skal la maskinen folde i bakgrunnen og se om den holder seg.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg vet det Minhund, derfor jeg kjører 125. det skjer automatisk i bios her iallefall. Så stock 2133Mhz, 1.2V og BCLK på 100, mens på XMP så er den på 2750Mhz, 1.35V og BCLK på 125.  :)

Når stock (altså cmos reset) er valgt så står minnet på 2133Mhz, 1.2V og 100 på mhz. da fryser windows og pcen vil ikke komme noe videre, mulig jeg forklarer dårlig. hehe.

Nå tester jeg en klokk som er 4.62Ghz 1.265V som gikk igjennom OCCT  (2 timer, før jeg selv stoppet den) som er den vanskeligste testen jeg har funnet iallefall. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg vet det Minhund, derfor jeg kjører 125. det skjer automatisk i bios her iallefall. Så stock 2133Mhz, 1.2V og BCLK på 100, mens på XMP så er den på 2750Mhz, 1.35V og BCLK på 125. :)

Når stock (altså cmos reset) er valgt så står minnet på 2133Mhz, 1.2V og 100 på mhz. da fryser windows og pcen vil ikke komme noe videre, mulig jeg forklarer dårlig. hehe.

Nå tester jeg en klokk som er 4.62Ghz 1.265V som gikk igjennom OCCT (2 timer, før jeg selv stoppet den) som er den vanskeligste testen jeg har funnet iallefall.

Står ikke vmem på auto??

Tviler på at det er minnet som stopper deg, prøv å bruke optimized defaults

Lenke til kommentar

Jeg vet det Minhund, derfor jeg kjører 125. det skjer automatisk i bios her iallefall. Så stock 2133Mhz, 1.2V og BCLK på 100, mens på XMP så er den på 2750Mhz, 1.35V og BCLK på 125. :)

Nå tester jeg en klokk som er 4.62Ghz 1.265V som gikk igjennom OCCT (2 timer, før jeg selv stoppet den) som er den vanskeligste testen jeg har funnet iallefall.

Står ikke vmem på auto??

Jo, helt på stock og ikke XMP. 

Setter jeg stock vmem og alt det der så fryser windows rett og slett, bios fryser også etter et par minutter.

Nå som rammen ikke er på stock så fungerer den. Om du skjønte det. Jeg gadd ikke å teste stock mer, da jeg ikke kommer meg inn i windows engang :p

Et annet litt mer OT. Når jeg kjører Cpu-Z, Gpu-Z, evga preX, og hwmonitor så can jeg få en slik watchdog bsod, er det pga alt for mange måleprogrammer oppe? har sluttet å bruke hwmonitor og da kræsjer den ikke, er rart synes jeg. :hmm:

Men så langt så godt iallefall nå på disse settings jeg kjører her, tror jeg satt input voltage for høy sist, satt den på 1.980, nå kjører den på 1.920. Men bare gått 15min, har maaange timer igjen før jeg skal si noe sikkert.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Står ikke vmem på auto??

Jo, helt på stock og ikke XMP. 

Setter jeg stock vmem og alt det der så fryser windows rett og slett, bios fryser også etter et par minutter.

Nå som rammen ikke er på stock så fungerer den. Om du skjønte det. Jeg gadd ikke å teste stock mer, da jeg ikke kommer meg inn i windows engang :p

Et annet litt mer OT. Når jeg kjører Cpu-Z, Gpu-Z, evga preX, og hwmonitor så can jeg få en slik watchdog bsod, er det pga alt for mange måleprogrammer oppe? har sluttet å bruke hwmonitor og da kræsjer den ikke, er rart synes jeg. :hmm:

Men så langt så godt iallefall nå på disse settings jeg kjører her, tror jeg satt input voltage for høy sist, satt den på 1.980, nå kjører den på 1.920. Men bare gått 15min, har maaange timer igjen før jeg skal si noe sikkert.

Høres rart ut at rammen ikke skal kunne kjøres på 2133 MHz på 1.2V, sikker på at det er stock volt?

Hva setter den når du velger XMP?

GPUz og AB eller PX funker ofte dårlig sammen og når du i tillegg hiver på HWmonitor er det ikke rart det stopper :p

Lenke til kommentar

Ahhh, Da er vel det forklart :p

Kan man bruke hwmontitor og bare ha PX i bakgrunnen (ikke oppe som en fane, men kun oppe, om du skjønner hva jeg mener :p

Stock ram, da er bios : 100Mhz BCLK. 1.2V og ram hastighet på 2133Mhz.

Når jeg velger XMP profile blir masse byttet på : 125Mhz BLCK (men endres til 127.3) 1.35V, og ram hastighet på 2800Mhz, Cpu går også opp til 3.7Ghz osv, er litt rart.

Om jeg setter fra 127.3Mhz BCLK (som egentlig er fail) tilbake til 125Mhz så blir alt normalt, da får jeg :1.35V, 125Mhz BCLK, 2750Mhz.

Om jeg fikk forklart det ok? 

Prøvd nå spille litt, skulle tabbe ut av GTA V (for å sjekke temp), endte opp med at spillet kræsjet og maskinen restartet, sist gang jeg tabbet ut krærsjet spillet, står på feilmld at om dette skjer ofte bør du reinstallere GTAV, så skal få prøvd det i helga likegreit. 

Fikk selv 3dfxsedf mld igjen selv med stock Gpu. på samme fmld står det også at om dette oppstår ofte burde du reinstallere, så worth a shot tror du?

Selv om min maskin er ustabil, så er fan med ikke GTA noe stabilt det heller :p

Bruker begge 8 pin til Cpu til en totalt 2x8 pin. Så jeg kan enable noe dobbel phase greier på Hk^^ Noen andre som har tuklet med det?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Okay, en liten mindfuck atm. 

Jeg har hans brikker i mitt system, og vica verca, begge logger inn med stock ram (hans er 2133Mhz uansett) og begge fungerer......

Ikke fryst for han, får ikke logget inn på hans win. for å teste mer da det er liksom hans pc^^

Men, kan det ha noe med slottene eller cpu å gjøre da? ettersom han bruker nå 4 brikker, jeg bruker kun 2 nå, og ikke 4?

Var samme problem på siste Hk, så slottene er det ikke, men tenker på at cpu ikke fikser de slottene helt??

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg har hans brikker i mitt system, og vica verca, begge logger inn med stock ram (hans er 2133Mhz uansett) og begge fungerer......

Ikke fryst for han, får ikke logget inn på hans win. for å teste mer da det er liksom hans pc^^

Men, kan det ha noe med slottene eller cpu å gjøre da? ettersom han bruker nå 4 brikker, jeg bruker kun 2 nå, og ikke 4?

Var samme problem på siste Hk, så slottene er det ikke, men tenker på at cpu ikke fikser de slottene helt??

Det kan være CPU, CPU må resettes i sokkel, minne-slots evt. Er det Asroc HK du har?

Lenke til kommentar

Det kan være CPU, CPU må resettes i sokkel, minne-slots evt. Er det Asroc HK du har?

Er Asus X99-E WS.

Kan ikke være Hk, for jeg hadde samme problem på Asus X99-S, og der fungerte det heller ikke. Reseating vil nok heller ikke fungere. :/

Den som overklokket egentlig ganske braa :/

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...