Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Skal ikke mange mnd tilbake før alle lo og sa "ingen trenger det" da jeg spurte om hvorfor ingen kommer med 20 sata-porter.

X110 bør komme med 100+ lanes og 10 pci-e 16, først da kan en pc brukes til noe fornuftig uten å måtte nerfe gpu for å ha raid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke mange mnd tilbake før alle lo og sa "ingen trenger det" da jeg spurte om hvorfor ingen kommer med 20 sata-porter.

X110 bør komme med 100+ lanes og 10 pci-e 16, først da kan en pc brukes til noe fornuftig uten å måtte nerfe gpu for å ha raid

Si ifra om du finner en løsning på antall kontaktpunkter da ;)

Det er jo ikke mangel på silisiumplass som begrenser antall PCIe-lanes.

Lenke til kommentar

virker som 5820 og 5930K også stopper på ca 4.6Ghz.. Dvs, 5960X er kjøpet man skal gjøre denne generasjonen...!

noen av dere på forumet som har testet 5820 eller 5930 enda?

Samsung 850 PRO 256 kommer på lager i morgen også... lurer på hvilken nisse som gleder seg til det jeg :D

Da venter vi bare på 980.. lansering 18 eller 19. sept.

Lenke til kommentar
Nei men jeg hadde ventet meg litt mere.

Sånn som det ser ut nå så får eg ikke noen stor ytelses økning av å oppgradere.

Iallefall ikke som er verdt 10tusen kroner.

Bare litt nysgjerrig: Hvilke applikasjoner/produktivitetsprogrammer kjører du, og hvilke forventninger stilte du til ytelsesøkningen?

Lenke til kommentar

Falsk lager på siste 4 ting jeg kjøpte fra multicom^^

Får en mail om at noen dessverre kjøpte den 0.00021 sek før meg og at ny er i bestilling.

#legit

hehe.. det stod at de hadde 4790K på LAGER to-tre dager før de faktisk fikk det.. da innrømmet de også på mail at de ikke var på lager.

#nonlegit

Lenke til kommentar

Nei men jeg hadde ventet meg litt mere.

Sånn som det ser ut nå så får eg ikke noen stor ytelses økning av å oppgradere.

Iallefall ikke som er verdt 10tusen kroner.

Bare litt nysgjerrig: Hvilke applikasjoner/produktivitetsprogrammer kjører du, og hvilke forventninger stilte du til ytelsesøkningen?

Kjører alle slags spill og diverse programmer.

Hadde ventet en større økning i ytelse fra 4930k enn det som har kommet fram i tester så langt.

Men uten amd så har vel ikke intel motivasjonen til å virkelig revolusjonere markedet.

Lenke til kommentar

Come on guys. Det var svært liten forskjell på ytelsen fra Ivy-Bridge til Haswell. Hadde man forventet noe høyere ytelse per kjerne med IB-E VS Haswell-E?

Det er ytelse per watt som er haswell og haswell-E sin sterke side.

Amen. Muligheten til å slippe nedi Broadwell-E i samme sokkel + DDR4 er verdt mer enn ytelsen for min del (om jeg bytter i det hele tatt da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...