Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung EVO 850 vs Samsung SM951 M.2 i Ultra M.2 sporet på ASRock X99M Killer :)

Du har glemt å aktivere writeback på 850 evo, og du har da sikkert glemt å installere Intel RST :p

tja.. jeg kan lyve og si at jeg har den installert.. ELLER så kan jeg installere den :D

EDIT: fungerer ikke på Win10?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Et spm. 

Hvor høyt lar dere Cpu gå til max oc stresstesting? Har lyst å prøve 5Ghz igjen, men tipper at jeg må opp mot 1.475V..... Er det farlig høyt selv for en kort Cinebench + validerings runde? 

HK tar vel ikke skade av det? Den koster mer enn Cpu`en så heller at Cpu dør  :tease:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Et spm. 

Hvor høyt lar dere Cpu gå til max oc stresstesting? Har lyst å prøve 5Ghz igjen, men tipper at jeg må opp mot 1.475V..... Er det farlig høyt selv for en kort Cinebench + validerings runde? 

HK tar vel ikke skade av det? Det koster mer enn Cpu`en så heller at Cpu dør  :tease:

For en kort bench er det ikke farlig, HK tåler det helt fint

Ett lite triks når du skal validere i CPUz er å boote inn på 4.7-4.9 GHz og så å øke med software i win.

Endret av Minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spm. 

HK tar vel ikke skade av det? Det koster mer enn Cpu`en så heller at Cpu dør  :tease:

Konge! 

Da regner jeg med at jeg skal teste iløpet av dagen igjen. Sist jeg prøvde var på 1.4V og den boota rett inn i windows, men kræsjet i Cinebench. :)

Lenke til kommentar

Et spm. 

Konge! 

Da regner jeg med at jeg skal teste iløpet av dagen igjen. Sist jeg prøvde var på 1.4V og den boota rett inn i windows, men kræsjet i Cinebench. :)

CB15 er hard, klarer den kun på 5 GHz her selv med fasekjøling. Fasen klarer ikke å holde unna på 5.1 GHz

Lenke til kommentar

Veel, Cpu likte ikke det denne ganger.. kom inn i windows. men ikke mere :p

Som forventet egentlig. Skal drive å stressteste den på 4.875Ghz 1.370V, Cache da på 4.5Ghz 1.270V. Cpu input er på 1.950V. 

Ser vel ikke altfor illebille ut regner jeg med. Synd jeg ikke klarer 5Ghz, #Firstworldproblems

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...