Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Tester OCCT på Cpu`en. siden begge korta er med i loopen blir det litt varmt, men pytt pytt, snakk om 81¤C max :p

1.250V på cache, 4.5Ghz. Cpu kjører 4.625Ghz 1.241V, sammtidig som jeg stresstester minnet på ``stock``  2750Mhz Cl14 1.350V.

Kjørt nå i 10min, so far so good, måtte ha 1.265V på gml hk iallefall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Någon som har erfarenheter av matx Z97 kort här? Har ett Asrock OC formula, men det är riktigt kasst till OC i alla fall. Ska ge det ett sista försök med att banka locket av 4670k. Måste ha 1.275 vcore på 4.3 för att få det stabilt. 82c load i torture med en H105 med push/pull. Stor skillnad med locket av?

Lenke til kommentar

Någon som har erfarenheter av matx Z97 kort här? Har ett Asrock OC formula, men det är riktigt kasst till OC i alla fall. Ska ge det ett sista försök med att banka locket av 4670k. Måste ha 1.275 vcore på 4.3 för att få det stabilt. 82c load i torture med en H105 med push/pull. Stor skillnad med locket av?

Ganske stor forskjell etter delidding her iallefall. Mye kaldere.
Lenke til kommentar

Det er iallefall ikke hovedkortet sin feil at du ikke har fått overklokket lengre. Det hjeloer ofte 10-15 grader med deliddig. Det gjorde det hos meg på 4x 4770k, 2x4790k og 2x 3770k :)

Direct die cooling er best. Det gjør man med ek vannblokk og ek delid skrue kit ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Faen også da. Oppdaterte bios igår kveld fra 0606 eller noe sånt til 1003. Bare krøll, ustabilt system osv.. Skal oppdatere bios igjen til samme versjon (lastet ned en ny en) om det ikke går så laster jeg ned den versjonen jeg brukte..

Med biosen så er det et program som heter bug updater.. skal den fjernes fra minnepennen som skal brukes til flashing?

Snakk om Asus X99-E WS Hk.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Tack bägge!

Ingen chans att få dit en AIO utan lock?

Det du gjør er å bytte kjølepasta under lokket til f.eks gelid extreme. Så putter du på lokket igjen. hjelper garantert. Testet dette selv også. lokket henger godt nok på med ny pasta under ;)
Lenke til kommentar

Åssen fungerer det da når jeg setter maskinen i strømspare modus. Sånn som nå står maskinen å idler i 3 dager for å laste ned gta5(bedritent nett) å da går prosessoren ned til 1200Mhz,er det ikke dumt da at catchen ikke klokker ned?

Lenke til kommentar

hei alle!

sikkert ikke lov, men har en litt spesiell case:

jeg presterte å rive av siste pci-Express porten under demontering av skjermkort. noen som vil kjøpe kortet ekstremt billig? den følger med og KAN monteres igjen, men det er mange pinner og stress... beste er vel sikkert å klippe av alle pinnene/lederene og kjøre kortet uten den siste pci Express kontakten. ellers strøkent kort.

kortet selges seff uten garanti - gratis frakt.

EDIT: X99 OC Formula fra ASRock.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...