Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med 1T og hva med høyere cache?

Cache på 4.5 GHz gir en ganske stor boost

Sier du at man normalt vil klare 4,5ghz på cache på luft/vann?

Trodde man måtte ha fasekjøling for slikt.

Her er det iallfall kull kræsj hvis jeg beveger meg over 3,3+ på cache. Tips til hva jeg kan prøve for å få opp cache?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Har du prøvd med 1T og hva med høyere cache?

Cache på 4.5 GHz gir en ganske stor boost

Sier du at man normalt vil klare 4,5ghz på cache på luft/vann?

Trodde man måtte ha fasekjøling for slikt.

Her er det iallfall kull kræsj hvis jeg beveger meg over 3,3+ på cache. Tips til hva jeg kan prøve for å få opp cache?

Du kan gjøre det uten OC Socket, meeen det betyr at du må frem med loddetinnet ;)

http://hwbot.org/news/11337_der8auers_guide_for_haswell_e_4ghz_uncore_for_all_motherboards/

Ellers så er det vel å kjøpe Asus, eventuelt vente på revisjonen av Asrock sine kort. Nizzen nevnte noe om de i en annet tråd her, men sa ikke noe særlig mer enn det. :p

Lenke til kommentar

Er lei whinen jeg får av Hovedkortet dersom jeg kjører simulator akitg spill... Da er den helt jævlig..

Vurderer rma. Noen andre kandidater?

Vil gjerne ha et stabilt hk, som er greit å klokke med.

ASRock sine Workstation kort, ser de er mye billigere enn asus sitt. er det noe å satse på?

R5E er for dyrt, my neste ut med 2000kr i mellomlegg til det :p

For å teste HK med en annen Psu blir til at loop må tømmes, noe jeg er for slapp til :p

EDIT: ser kortet mitt koster 2800Kr nytt, betalte bare 2300Kr.. Faen ta den svake krone...!!!

Regner med komplett ikke er snille nok med å la meg bytte og slippe å betale 500Kr om jeg evt velger et annet :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det kommer fra HK?

Gpu er blitt testet før i gml folde pc. Whiner kun også ved folding eller når det er 2000fps i spill i egen rig osv.. Psu er whine fri også, den var ihvertfall det i Z87 bygget mitt :hmm:

Har ikke lyst å lime eller isolere kondensatoren. Regner med det vil kødde med garantein? :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

2400 er så 2008

Jeg venter på 54gb i cpuen og at ramslottene er historie.

Gjerne sleng inn 10TB lagring også der, bare kod det så data ikke tømmes ved strømmbrudd.

Vel, de kjører på 3200mhz cl15-13-13-32-1t, men det gadd du ikkje å se av bildet :p

Du venter bare på at det nye huset ditt skal fylles med masse småunger :whistle:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...