Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekte meg litt i helga, har nok en helt gjennomsnittlig chip dessverre.

Sleit med å få den stabil på 4.5 men prøvde ikke så veldig hardt heller.

4.4 var ikke noe problem, la meg på 4 som 24/7 clock, da med stockvolt. Leke litt mer iløpet av uka.

Lenke til kommentar

Lekte meg litt i helga, har nok en helt gjennomsnittlig chip dessverre.

Sleit med å få den stabil på 4.5 men prøvde ikke så veldig hardt heller.

4.4 var ikke noe problem, la meg på 4 som 24/7 clock, da med stockvolt. Leke litt mer iløpet av uka.

Hvor mye spenning ga du den da du prøvde på 4,5 ?
Lenke til kommentar

Prøvd fra 1.23 til 1.29 så langt uten hell. Stoppa der rett og slett fordi jeg ikke hadde tid til mer.

Bare å kjøre på med litt mer. Jeg må ha 1.3 for å klare 4.5. Og 1.38 tror jeg for 4.6

Jau jeg tenker å ta litt hardere i å se hvordan temperaturene blir. Nå er den på 4 på standard volt, og går knapt over 50 grader med 20 minutterr AIDA og AIO'en kjørende i Quiet mode, med quiet edition corsair vifter. Med andre ord, ekstremt stille.

Lenke til kommentar

Hvilken kjølepasta bruker du?

Prolimatech PK-1. Anbefaler Gelid Extreme eller Prolimatech PK-3 vis du ser etter de beste.

Har Liquid Pro liggende også, som jeg brukte på min gamle deliddede chip.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Hva tester dere minnet med, og hva er OK / bra ? Tenker da på kombinasjonen freq og timings, hva som er sweetspot'n.

Kjører mine 2800 CL16 på 2830 15-15-15-35 2T @ 1,35v. Tester RAM med cpu-tester, men synes det er lite reelt å hente på RAM-klokking.

3.png

19.png

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Ja man merker nok ingenting til dette. Men kjekt hvis vi hadde en standard bench å sammenligne med, noe alla Cinebench for CPU, 3D Mark for GPU og Anvil for SSD.

Kjører nå 2750 13-13-13-30 1T. Får kanskje benche litt i AIDA å sammenligne.

Evt se om strammere timings og høyere klokk gir mer poeng i Cinebench eller andre benchmarks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...