Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da regner jeg med at du med XMP på 2800 MHz bruker 125 strap?

Selvsagt så kjørte jeg 125 strap :)

Hvorfor mener du at minnet har tatt kvelden?
Får ikke bootet med stock :hmm:

Skylder på alderen om jeg tar feil, kun nå det siste året jeg har styrt med entusiast delen med hw. Er jo forsatt en fjortiss noob :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

AA - Alt OK.

AE - Betyr vel at den ikke finner Boot disken.

A0 - At det er noe galt med SATA/IDE.

Dette er i følge instrruksjonsboka mi i allefall. Problemene du opplever, stemmer overens med kodene du får i alle fall, hvorfor kan nok dessverre ikke jeg hjelpe deg med, men det kan sikkert noen andre her inne. :)

Det som er rart er at det står AA mens maskinen går. Og de lysene i knappene på HK lyser hele tiden, noe den ikke har gjort fra starten. Ut fra manual skulle dette tilsi en eller annen feil i Post status check.

Men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

AA - Alt OK.

Dette er i følge instrruksjonsboka mi i allefall. Problemene du opplever, stemmer overens med kodene du får i alle fall, hvorfor kan nok dessverre ikke jeg hjelpe deg med, men det kan sikkert noen andre her inne. :)

Det som er rart er at det står AA mens maskinen går. Og de lysene i knappene på HK lyser hele tiden, noe den ikke har gjort fra starten. Ut fra manual skulle dette tilsi en eller annen feil i Post status check.

Men hva vet vel jeg.

AA er for meg hele tiden, gjort fra start, jeg har nå ASUS da :)

Code AA is actually not an error code, it just says that all is A-OK. smile.gif

Så glem det, jeg har Asus, du har ASRock :p

Maskinen har ikke fryst seg selv etter nesten 11 timer med folding, lover jo bra med at bios flashing var igår :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

AA - Alt OK.

Men hva vet vel jeg.

AA - Alt OK

Både på Asus og Asrock :)

Lenke til kommentar

Hmm, Cpu-Z sier 16Gb ram, mens selve windows sier 4Gb ram, hva skal jeg tro på? :p

Msi aft. leser at max 9.8Gb (elns) blir brukt etter en runde med bf4 samt noe greier i bakgrunnen :p

Skal prøve å remounte brikkene.

Pcen frøs igår på 4.5Ghz 1.220V, så tester 1.230V samt system agent voltage på 1.0V (stock er 0.840) samt input voltage på 2.0 (stock 1.920) Er vel greit tenker jeg. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hmm, Cpu-Z sier 16Gb ram, mens selve windows sier 4Gb ram, hva skal jeg tro på? :p

Msi aft. leser at max 9.8Gb (elns) blir brukt etter en runde med bf4 samt noe greier i bakgrunnen :p

Pcen frøs igår på 4.5Ghz 1.220V, så tester 1.230V samt system agent voltage på 1.0V (stock er 0.840) samt input voltage på 2.0 (stock 1.920) Er vel greit tenker jeg. :p

Ehh!!

Du kjører Windows 64 bit??

Lenke til kommentar

Ehh!!

Windows 8.1 Pro (64 bit)

HALO, så noob er jeg ikkje ^^

Lenke til kommentar

Ehh!!

Windows 8.1 Pro (64 bit)

HALO, så noob er jeg ikkje ^^

Men du har kun 4 GB i Task Manager i Windows altså? og CPUz viser 16 GB?

Høres rart ut.

Lenke til kommentar

Rart, men ikke uvanlig. Etter å vært rundt på forumet så finnes det en håndfull problemer som kan forårsake dette, hvor bare et av dem er Windows 32-bit sin skyld. Med med alle RAM-problemene du har hatt, så hadde jeg nok utvilsomt sett litt mer inn i det.

I alle fall testet om de samme problemene skjer med bare en minnebrikke (test med forskjellig), og ved forskjellige slots.

Lenke til kommentar

Its alive ^^

Fungere flott, helt til jeg skulle restarte og så at jeg hadde 3 av 4 brikker komme opp, deretter fikle litt og bytte plass på brikkene, vips 1 av 4 kommer opp, så prøvde jeg litt til, nå kommer 2 av 4 brikker opp! :thumbs:

Fuck dis shiat. :wallbash:

Du har ikke skrudd i CPU-kjøleren for hardt? Det var et problem på 1366-sokkelen iallefall.

Lenke til kommentar

Its alive ^^

Fungere flott, helt til jeg skulle restarte og så at jeg hadde 3 av 4 brikker komme opp, deretter fikle litt og bytte plass på brikkene, vips 1 av 4 kommer opp, så prøvde jeg litt til, nå kommer 2 av 4 brikker opp! :thumbs:

Fuck dis shiat. :wallbash:

Du har ikke skrudd i CPU-kjøleren for hardt? Det var et problem på 1366-sokkelen iallefall.

Bruker vannblokk, ikke skrudd i for hardt.

Byttet plass på brikkene, tror fan med det er hk som er gåent..

Nå kommer alle brikkene opp i bios? :hmm::hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Test HVER slot med KUN en brikke totalt. Tester du med flere så aner man ikke hvilken slot som eventuelt som ikke funker, og da er du like langt. Funker alle slot'ene så tester du med ny RAM-brikke (fortsatt bare en om gangen).

Du må finne ut om noen brikker er defekt, noen spesifikke minnekanaler, eller noe annet.

Ps: Skriv ned hva som funker og ikke på et skjema, slik at du har oversikt over hvilke slots som gir feil. Og så ser du på manualen hvilken slot som er koblet til hvilken kanal. Tipper at om en slot er feil, så finner du i alle fall en ekstra feil (to slots per kanal).

Lenke til kommentar

Test HVER slot med KUN en brikke totalt. Tester du med flere så aner man ikke hvilken slot som eventuelt som ikke funker, og da er du like langt. Funker alle slot'ene så tester du med ny RAM-brikke (fortsatt bare en om gangen).

Du må finne ut om noen brikker er defekt, noen spesifikke minnekanaler, eller noe annet.

Ps: Skriv ned hva som funker og ikke på et skjema, slik at du har oversikt over hvilke slots som gir feil. Og så ser du på manualen hvilken slot som er koblet til hvilken kanal. Tipper at om en slot er feil, så finner du i alle fall en ekstra feil (to slots per kanal).

Står i bios hvilken slot det er.

Det er 8 slotter, altså 1, 2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,7 ,8.

Brikkene vises på slott 2 og 6, mens slott 4 og 8 ikke fungere helt. Testet alle brikkene på de forskjellige slottene. Alle fungerer.

Windows rapporterer 8Gb, mens Nvidia experience og Cpu-Z sier 16Gb.. :p

EDIT: Kjører OCCT på 4.5Ghz 1.220V (Det som ikke helt fungerte før) 10 min gått uten feil. _Å

EDIT2: Får ikke bootet med 1 brikke på slott 4 f.eks. må være nr2 så kan ikke teste den veien :p

EDIT3: Sorry for of-topic

EDIT4: post-319721-0-06573000-1425484288_thumb.png

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...