kremt Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Noen som har vært borti AA, AE og A0 debug koder på ASRock? Maskinen har kjørt med en sånn feilkode et par uker. Og så plutselig i går hadde den krasjet mens jeg var borte. Og får ikke kontakt med SSD, vises ikke i bios engang. Sannsynligvis død SSD, men hvordan eller hvorfor? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Nå seriøst så klikker jeg snart, dritt maskin... Plutselig veldig ustabil maskin, klarer ikke å boote med stock settings engang.. ram må være i XMP for å fungere.. Men trenger maskinen også.. Så må bruke endel tid på feil søking, har dere tips til å komme igang? 980 korta er stabile og flashet, booster til litt over 1500Mhz på ``stock``. Med Oc, selv med 1.3V for noe jeg trenger 1.265V til med på stock (samt Cpu input voltage vanligbis er 1.980, nå kjører jeg 2.050) Psu er garantert ok, skjermkortene fungerer, mistenker Cpu, hk eller ram.. Kan prøve å flashe nyeste bios på hk. Endret 2. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Visse frekvenser/spenninger takler ikke å være for ulik. Testet stock CPU med stock RAM? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Visse frekvenser/spenninger takler ikke å være for ulik. Testet stock CPU med stock RAM? Selvsagt, trykket f5 for å resette bios. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Noen som har vært borti AA, AE og A0 debug koder på ASRock? Maskinen har kjørt med en sånn feilkode et par uker. Og så plutselig i går hadde den krasjet mens jeg var borte. Og får ikke kontakt med SSD, vises ikke i bios engang. Sannsynligvis død SSD, men hvordan eller hvorfor? AA - Alt OK. AE - Betyr vel at den ikke finner Boot disken. A0 - At det er noe galt med SATA/IDE. Dette er i følge instrruksjonsboka mi i allefall. Problemene du opplever, stemmer overens med kodene du får i alle fall, hvorfor kan nok dessverre ikke jeg hjelpe deg med, men det kan sikkert noen andre her inne. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Etter siste bios (rampage 5) sliter jeg og med at den ikke finner ssd å boote fra. Får heller ikke satt den til å autoboote fra den når den først finner... Utrolig irriterende. Må tvinge frem boot fra bios hver gang nå. Blir nok å rulle tilbake når jeg får tid til å se på det Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Det er bare Asus som sammarbeider med kraftselskapene: De vil at du aldri slår av maskinen 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Skal låne fars minnebrikker når han reiser ut på jobb neste gang, så får har det slik inntil videre Heldigvis kjøpt hos komplett, så rma tar nok ikke så lang tid. Om det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Vet ikke hva som har hendt Kun kjørt xmp på brikkene... ^|^ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Vel høy overklokking har sin risiko Kanskje en idê å ha en egen dedikert PC som man kan 'leke seg med' og en PC som man vet helt sikkert er 100% stabil. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Vel høy overklokking har sin risiko Kanskje en idê å ha en egen dedikert PC som man kan 'leke seg med' og en PC som man vet helt sikkert er 100% stabil. Burde beholdt gml i7 4770K systemet Men kjørt 4.75ghz 1.310V i lang tid, er jo ikke ille det med temp på 60 under bf4, så tror nok det ikke har noe med klokking. Hk har vært stabil.. Er midt på fjellet, skidag idag, men den islandske delen av meg klarer ikke helt å gå på ski (ikke mobb) Så om systenet forsatt ikke har fryst til jeg kommer meg hjem så er det konge. hater når foldingen stopper opp. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Ok, så PCen må kjøre med OC eller XMP for å kjøre stabilt. Det jeg ikke skjønner, er hvor problemet ligger. Hva med å kjøre en normal OC på CPU og normal OC/XMP på RAM? Er den ikke stabil da? Hadde det vært motsatt derimot, så hadde jeg sett det. Endret 3. mars 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Ok, så PCen må kjøre med OC for å kjøre stabilt. Det jeg ikke skjønner, er hvor problemet ligger. Hadde det vært motsatt derimot, så hadde jeg sett det. Aldri testet eller bootet en PC jeg har eid de siste 7-8 årene på stock. Selv ikke HTPCen får lov å kjøre på stock, tross standard vifta til Intel, og overkill med OC. Er rammen som fucker alt opp tenker jeg. Fungerte stock før.. Kan prøvr prøve Å remounte idag evt. Rart at 2 kort krever så sinnsykt mye mer vcore, altså 1.220V for 4.5Ghz 1 kort, men to kort så mye som 1.270V... Er ikke dette veldig nye mye? Christian, nooben med x99 å 980 Sli Edit: skriveleif, mobilen.. -_- Endret 3. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Følger ikke helt med, men med kort, snakker vi om RAM-brikker, eller snakker vi om skjermkort? Er den ikke helt stabil på lavere OC på CPUen? Du snakker om at stock ikke er stabilt pga. RAM, men jeg klarer ikke helt følge hvor problemet ligger, for du kommer vel aldri til ikke å kjøre XMP? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Følger ikke helt med, men med kort, snakker vi om RAM-brikker, eller snakker vi om skjermkort? Er den ikke helt stabil på lavere OC på CPUen? Du snakker om at stock ikke er stabilt pga. RAM, men jeg klarer ikke helt følge hvor problemet ligger, for du kommer vel aldri til ikke å kjøre XMP? Er på mobil, så blir litt rotete, jeg kjører på med xmp modus på brikken. for da fungerer det halveis, mens på stock 2133Mhz 1.2V så er Det frys. Med 1x 980 G1 så trenger cpu 1.220v for å være stabil på 4.5Ghz, mens med 2x 980 G1 så trenger cpu 1.270V var det vel. 980ene er stabile, og etter flash forsatt stabil, oppdaterte drivere og flashet hk igår, men oppdaterte chipset driver.. Skal prøve å gå tilbake.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Er på mobil, så blir litt rotete, jeg kjører på med xmp modus på brikken. for da fungerer det halveis, mens på stock 2133Mhz 1.2V så er Det frys. Ok, så den er ikke helt stabil (halveis) med minnet på XMP, uansett hvilken OC du har på CPU? Med 1x 980 G1 så trenger cpu 1.220v for å være stabil på 4.5Ghz, mens med 2x 980 G1 så trenger cpu 1.270V var det vel. 980ene er stabile, og etter flash forsatt stabil, oppdaterte drivere og flashet hk igår, men oppdaterte chipset driver.. Skal prøve å gå tilbake.. Og hva ble brukt for å teste stabilitet? Spenning på CPU bør ikke være særlig forskjellig. Er den stabil på en gitt Vcore, så er den stabil uansett hvor mange skjermkort du har. For i tester (f.eks folding og spill og en del benchmarks) som belaster skjermkortet og som begrenses av skjermkortet, så vil ytelsen og belastningen på CPU være lav. Når du da smeller inn et ekstra kort, så minskes flaskehalsen og CPUen må mate skjermkortene med mye mer info. Som igjen belaster CPU mer. Og om CPUen ikke er skikkelig stabil, så vil skjermkortet kunne påvirke spenningen mye ved økt belastning. Endret 3. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Følger ikke helt med, men med kort, snakker vi om RAM-brikker, eller snakker vi om skjermkort? Er den ikke helt stabil på lavere OC på CPUen? Du snakker om at stock ikke er stabilt pga. RAM, men jeg klarer ikke helt følge hvor problemet ligger, for du kommer vel aldri til ikke å kjøre XMP? Er på mobil, så blir litt rotete, jeg kjører på med xmp modus på brikken. for da fungerer det halveis, mens på stock 2133Mhz 1.2V så er Det frys. Med 1x 980 G1 så trenger cpu 1.220v for å være stabil på 4.5Ghz, mens med 2x 980 G1 så trenger cpu 1.270V var det vel. 980ene er stabile, og etter flash forsatt stabil, oppdaterte drivere og flashet hk igår, men oppdaterte chipset driver.. Skal prøve å gå tilbake.. Høres ikke ut som du helt har kontroll på klokken på CPU, minne og cache 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Følger ikke helt med, men med kort, snakker vi om RAM-brikker, eller snakker vi om skjermkort? Er den ikke helt stabil på lavere OC på CPUen? Du snakker om at stock ikke er stabilt pga. RAM, men jeg klarer ikke helt følge hvor problemet ligger, for du kommer vel aldri til ikke å kjøre XMP? Er på mobil, så blir litt rotete, jeg kjører på med xmp modus på brikken. for da fungerer det halveis, mens på stock 2133Mhz 1.2V så er Det frys. Med 1x 980 G1 så trenger cpu 1.220v for å være stabil på 4.5Ghz, mens med 2x 980 G1 så trenger cpu 1.270V var det vel. 980ene er stabile, og etter flash forsatt stabil, oppdaterte drivere og flashet hk igår, men oppdaterte chipset driver.. Skal prøve å gå tilbake.. Høres ikke ut som du helt har kontroll på klokken på CPU, minne og cacheDet har vært OCCT, folde og spill stabilt med cpu oc... X99 er lett å klokke igrun. Mens minnet er kjørt "stock" (Xmp på 2800Mhz cl 14-15-15-38-2T 1.35V, utrolig jeg husker timings i hue^^) Ellers så er jeg ganske fornøyd med x99 Endret 3. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Da regner jeg med at du med XMP på 2800 MHz bruker 125 strap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå