Nødstopp Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ha. Kjørte 4.7 til nå nylig på 1.35. Var stabilt i alle spill jeg kasta på den, men den mislikte flere timers last i bl.a C4D, så kjørte den liksågodt ned et hakk. Nå er den i alle fall dønn stabil, har prøvd alt mulig og den nekter å krasje. Kaaanskje mulig å kjøre ned spenninga litt, men jeg tror jeg sier meg fornøyd. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Blir det ikke en 5xxx-serie for i5? Føler ikke helt jeg kan forsvare 3600kr for en i7 5820 med dagens bruk og vurderer å vente på Skylake istedet... men er usikker. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Eksakt hva skal du vente på? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Arvtageren til silisium! Kvantemaskiner! Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Blir det ikke en 5xxx-serie for i5? Føler ikke helt jeg kan forsvare 3600kr for en i7 5820 med dagens bruk og vurderer å vente på Skylake istedet... men er usikker. Broadwell. Ligger jo i et helt annet segment enn 5820: i5 2500k : Sandy Bridge i7 3930k: Sandy Bridge-E i5 3570k: Ivy Bridge i7 4930k: Ivy Bridge-E i5 4670k: Haswell i7 5930k: Haswell-E Skjønner du tegninga her så kommer det nok en i5-serie med modellbetegnelsen 5xxx, men den kommer ikke til å ha så mye med dagens 5xxx-serie å gjøre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 men den kommer ikke til å ha så mye med dagens 5xxx-serie å gjøre. Hvertfall ikke på total ytelse Lenke til kommentar
Pop Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Blir det ikke en 5xxx-serie for i5? Føler ikke helt jeg kan forsvare 3600kr for en i7 5820 med dagens bruk og vurderer å vente på Skylake istedet... men er usikker. Broadwell. Ligger jo i et helt annet segment enn 5820: i5 2500k : Sandy Bridge i7 3930k: Sandy Bridge-E i5 3570k: Ivy Bridge i7 4930k: Ivy Bridge-E i5 4670k: Haswell i7 5930k: Haswell-E Skjønner du tegninga her så kommer det nok en i5-serie med modellbetegnelsen 5xxx, men den kommer ikke til å ha så mye med dagens 5xxx-serie å gjøre. i5 5xxx Broadwell i7 6xxx Broadwell-E i5 6xxx Skylake i7 7xxx Skylake-E ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Broadwell og Skylake blir nok mest spennende for enheter som drar nytte av energieffektivitet som bærbare, nettbrett og mobiler. Ytelsen på high-end desktop blir nok ikke mye bedre enn vi har i dag med Haswell. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Broadwell og Skylake blir nok mest spennende for enheter som drar nytte av energieffektivitet som bærbare, nettbrett og mobiler. Ytelsen på high-end desktop blir nok ikke mye bedre enn vi har i dag med Haswell. Broadwell iallefall. De skal jo gjøre en del endringer (kutte ut Ring Voltage feks) og innføre DDR4 med Skylake. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Skulle de ikke komme med PCIe 4 også? Kanskje det blir færre lanes mot dobbelt hastighet tro? Endret 26. februar 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Intel Chipset Device Software Version 10.0.25 WHQL http://www.station-drivers.com/index.php/outils/func-startdown/1221/ Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Broadwell og Skylake blir nok mest spennende for enheter som drar nytte av energieffektivitet som bærbare, nettbrett og mobiler. Ytelsen på high-end desktop blir nok ikke mye bedre enn vi har i dag med Haswell. Broadwell iallefall. De skal jo gjøre en del endringer (kutte ut Ring Voltage feks) og innføre DDR4 med Skylake. gikk rykter om at ytelsen gikk ned på skylake kontra broadwell faktisk... dog flere nye greier med lavere energiforbruk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Det hadde i grunn ikke overrasket meg. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Så lenge Intel sitter alene på toppen så blir det jo deretter. Fokus på strømforbruk og piss, mens ytelsen kanskje øker 10%. Er bare å vente på at nVidia blir alene, vil tippe det skjer etter neste fiasko fra AMD, så da blir det riktig så trivelig Endret 28. februar 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Strømforbruk og piss ja, har noen lyst til å betale 13.000 kr mnd på serverrommet mitt? Nei, så strømforbruk er langt ifra piss Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Poenget var litt att de sitter veeeldig komfortabelt på toppen. Selfølgelig er jo strømforbruk viktig, men hva har egentlig skjedd på ytelsesfronten siden Sandy? Nesten ingenting. Mulig de ikke får til mer, men kjipt med null konkurranse. Endret 1. mars 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Poenget var litt att de sitter veeeldig komfortabelt på toppen. Selfølgelig er jo strømforbruk viktig, men hva har egentlig skjedd på ytelsesfronten siden Sandy? Nesten ingenting. Mulig de ikke får til mer, men kjipt med null konkurranse. Enig med deg der. Eneste spennende er 8-kjerne 5960X. Samme kan vel sies om dagens GPU'er også. GTX 780 Ti er jo fortsatt en god GPU for de som har den (GTX 9xx forbedret jo mest strømforbruket). Føles som det kan ta en stund før det kommer noe som kan gi oss en wow faktor. Må innrømme at jeg ikke fikk en wow faktor av min 5960X heller... selv om det var artig å se den rendre raskt i Cinebench kanskje Endret 1. mars 2015 av Betroz Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Copy paste dette her. Etter jeg fikk 2 980 kort i maskinen har jeg ofte fått ``overclocking failed``, lest litt at jo flere kort jo mer vcore trenger man. Dette skjer med overklokk som har vært rock stable med 1 kort. Så da min konklusjon er at jo flere kort, jo mer vcore til oc osv? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Copy paste dette her. Etter jeg fikk 2 980 kort i maskinen har jeg ofte fått ``overclocking failed``, lest litt at jo flere kort jo mer vcore trenger man. Dette skjer med overklokk som har vært rock stable med 1 kort. Så da min konklusjon er at jo flere kort, jo mer vcore til oc osv? Ja slik er det. Mere stress på på hovedkort etc med flere skjermkort. Er en grunn for at kingpin og den gjengen der nesten aldri har sinnsyk høy cpuhastighet sammen med 4-way sli. Samme med minnehastighet. Dette henger også sammen med at man får mere nytte av høyere minnehastighet i SLI/cfx oppsett enn med single skjermkort oppsett. SLI/cfx bruker mere båndbredde... Endret 1. mars 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Copy paste dette her. Etter jeg fikk 2 980 kort i maskinen har jeg ofte fått ``overclocking failed``, lest litt at jo flere kort jo mer vcore trenger man. Dette skjer med overklokk som har vært rock stable med 1 kort. Så da min konklusjon er at jo flere kort, jo mer vcore til oc osv? Ja slik er det. Mere stress på på hovedkort etc med flere skjermkort. Er en grunn for at kingpin og den gjengen der nesten aldri har sinnsyk høy cpuhastighet sammen med 4-way sli. Samme med minnehastighet. Dette henger også sammen med at man får mere nytte av høyere minnehastighet i SLI/cfx oppsett enn med single skjermkort oppsett. SLI/cfx bruker mere båndbredde... Thank you! Da har jeg skrudd opp med 0.015V på alt, skal se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå