Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde med tipsene her nå, uten noe kjempehell.

Legger ved bilder av hvordan det så ut før det siste forsøket.

Er det noe jeg har oversett? Alt som ikke syns på bildene er stock/auto/ikke gjort noe med.

Hei!

Start enkelt. Alt på auto, men juster opp multiplier til f.eks 42. Sett voltage til override og 1.25-1.3v.

Du kjører på 125 strap og med cache på 4375Mhz - det fungerer enkelt og greit ikke! :)

Lenke til kommentar

Er det noe jeg har oversett? Alt som ikke syns på bildene er stock/auto/ikke gjort noe med.

Hei!

Start enkelt. Alt på auto, men juster opp multiplier til f.eks 42. Sett voltage til override og 1.25-1.3v.

Du kjører på 125 strap og med cache på 4375Mhz - det fungerer enkelt og greit ikke! :)

Det var det jeg begynte med, og fikk 4.3 Ghz til å funke.

Så nevnte de noe med strap og BCLK skulle stemme overens, så derfor prøvde jeg noe ala det, tror jeg. Det funket da ikke så bra. :p

Lenke til kommentar

Hei!

Det var det jeg begynte med, og fikk 4.3 Ghz til å funke.

Så nevnte de noe med strap og BCLK skulle stemme overens, så derfor prøvde jeg noe ala det, tror jeg. Det funket da ikke så bra. :p

mitt tips er å kjøre på strap 100 og 100bclk med mindre du skal kjøre minne på over 2666Mhz.

Lenke til kommentar

125 BCLK, 1.25 strap, 36 core ratio, 24-26 cache ratio, 1.3x vcore, 1,15-1,2 cache voltage (auto går sikkert også), 1,9v CPU Input voltage, 2750mhz 15-16-16-33 (eller tighetere timings) dram freq, 1,2+ dram voltage. og så det jeg allerede har nevnt.

Burde gå fint.

(Edit: Dram freq, timings og voltage avhenger av hvilke brikker du har. OBS)

Edit edit :p Men ja, tipsene/forslagene til dp er bra. Ta det i små skritt og ta gjerne minnet til slutt (altså 100bclk)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da har jeg sittet i 2 timer i strekk med å prøve den enkle måten med bare å justere klokk og vcore. Prøvde alt fra 4 Ghz - 1,3v til 4,6 Ghz - 1,375v. Da med mindre volt på de forskjellige klokkene også. Ikke noe funket i det hele tatt! Men jeg prøvde nå helt til slutte å legge inn det Kyrre sa, og da gikk det rett inn med en gang!

4,5 Ghz på 1,325v, kjører AIDA64 as we speak, 10 minutter inn og maks peak temp. så langt er 84 grader.

Lenke til kommentar

4,5 Ghz på 1,325v, kjører AIDA64 as we speak, 10 minutter inn og maks peak temp. så langt er 84 grader.

Du burde prøve å holde deg under 80 grader. Så senk volten til CPU. Kan hende du må nøye deg med 4.2/4.3 Ghz. Eller kjøpe bedre kjøling.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Du burde prøve å holde deg under 80 grader. Så senk volten til CPU. Kan hende du må nøye deg med 4.2/4.3 Ghz. Eller kjøpe bedre kjøling.

Take 2: Noen minutter ut i AIDA på 1,3v. Bikket så vidt på 80 grader. Ikke noe kræsj enda. Det at den ligger på ca 80 burde vel ikke være så altfor ille vel, mtp at stresstesten kjører på 100% hele tiden? Den kommer jo aldri til å ligge såpass høyt hele tiden under spilling. Men skal uansett presse det nedover så godt det lar seg gjøre. Vannkjøling skal jeg ha inn senere, når jeg skal bytte ut GPU.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Må nesten se meg fornøyd nå. Ble til slutt 4,5 @ 1,230v, da noe under bare ga blåskjerm.

En runde med 64player BF4 sendte temp. på maks 62 grader, så det er vel ikke så altfor ille. Merker dog at grafikkortene blir en del varmere enn før. :p

Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Må nesten se meg fornøyd nå. Ble til slutt 4,5 @ 1,230v, da noe under bare ga blåskjerm.

En runde med 64player BF4 sendte temp. på maks 62 grader, så det er vel ikke så altfor ille. Merker dog at grafikkortene blir en del varmere enn før. :p

Dette med 5930K?

Er veldig bra det, rett over min. Tror jeg skal klare 4.5Ghz 1.2V da jeg ikke har køddet med input voltage. skal teste ^^

Lenke til kommentar

4,5 på 1.23 er jo jævla bra. Må opp i 1.34 jeg...

Kjør noen timer SC2, hundre spenn på at du får BSOD :p

Var redd jeg måtte opp i noe sånt eller høyere selv, for 1.3 funket ikke på den enkle måten..

Dette med 5930K?

Er veldig bra det, rett over min. Tror jeg skal klare 4.5Ghz 1.2V da jeg ikke har køddet med input voltage. skal teste ^^

5930K ja! Gikk på 1.2v hos meg i ca 10 min faktisk, før det blåe havet kom å tok meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...