Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Ah. Nå trenger jeg bare RAM og en kjøler (med mindre 2011-kjølere passer i 2011-3, da trenger jeg bare kjølepasta) så er 5960x'-riggen kjørbar.

Noen bedre gpu'er også, så! ^^

Socket 2011 og 2011-3 fungerer fint sammen.

Har du lært deg klokking enda? Forventer en skinnende 4.5Ghz resultat :green:

Lenge siden jeg har overklokket.

Dagens hovedmaskin har et ødelagt lukket vannkjølingssystem til cpu, så jeg har ikke turt å overklokke i frykt for at pumpa også skal gå.

Blir en enkel cooler master-kjøling til jeg begynner på vannkjøling ;)

Har du planer om hva loopen skal inneholde? :p

uh..

kjølevæske? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Neida. Tenker 3x 980, men blir nok å først handle de før jeg begynner på vannkjøling.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et jævla plagsomt problem...

Cpu gjør glatt 4.75Ghz 1.305V på 125 strap, men 100 på strap så kræsjer det, selv på stock, hele maskinen fryser og os stopper opp, kommer meg ikke inn i Windows engang...

Wtf..

Dette er på et asus x99-s. Skal prøve og oppdatere bios, noen spm som har tips til og gjøre det på hk, z87 Formula gjorde det påenmåte for meg :p

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig gøy å vært en flue på veggen hos han christian. :p

Også kjent som bakvendtland. Hvor foreldre opprinnelig har best gaming-skjermkort, datadeler dukker opp gratis, og man overklokker for å øke stabiliteten. ^^

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tester nå 5820K - 4.5GHz (x45) ved 1.275V.
Virker stabilt enn så lenge i AIDA64, 30 minutter ut i testen.
Tester CPU/FPU/Cache. Noen grunn til å tro at den crasher jo lengre det går? Max temp er forøvrig 70grader, mens den kaldeste ligger på 62.

1.275V skal vel tyde på at jeg har vært greit heldig i lotteriet også ville jeg tro, har sett folk må opp i 1.4V for samme resultat. (?) :hmm:

Lenke til kommentar

Tester nå 5820K - 4.5GHz (x45) ved 1.275V.

Virker stabilt enn så lenge i AIDA64, 30 minutter ut i testen.

Tester CPU/FPU/Cache. Noen grunn til å tro at den crasher jo lengre det går? Max temp er forøvrig 70grader, mens den kaldeste ligger på 62.

1.275V skal vel tyde på at jeg har vært greit heldig i lotteriet også ville jeg tro, har sett folk må opp i 1.4V for samme resultat. (?) :hmm:

Jeg kan gå ned til 1.220V for 4.5Ghz, da bruker jeg dog 125 Strap :)

Er cache stock 3Ghz hos deg? Kjører den på 4.5Ghz 1.240V her :)

Er vel 4.4Ghz 1.3V = Under Avg

4.5Ghz 1.3V = Avg

4.6Ghz = over avg :)

Så du er nok litt over avg :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Såpass ja, litt igjen før jeg kan si meg heldig i lotteriet likevel da kanskje :p

Cache og RAM (2400) er stock inntil videre. Er det noe særlig å hente (ytelse) ved klokking av cache?

Har ikke lyst til å klokke dette i stykker heller akkurat, så jeg merker jeg er litt i overkant forsiktig. :p

Lenke til kommentar

Såpass ja, litt igjen før jeg kan si meg heldig i lotteriet likevel da kanskje :p

Cache og RAM (2400) er stock inntil videre. Er det noe særlig å hente (ytelse) ved klokking av cache?

Har ikke lyst til å klokke dette i stykker heller akkurat, så jeg merker jeg er litt i overkant forsiktig. :p

Vel, ifølge 3D mark så får en stock 5820K 12500P i physic testen, mens min får litt over 19K. Og det er ca 50%, så noe må det jo si :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...