bshagen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Ja, da er det kanskje ikke så verst da Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Det som kan være lurt er å skifte til adaptive vcore når du først har funnet en stabil klokk på CPU med manuell vcore. Setter du adaptive vcore i kontrollpanelet til hovedkortet da, og så setter balanced på power options "til vanlig" og manuell vcore og high performance ved full pupp? Eller kan vcore stå på adaptive hele tiden? Og hvilken konkrete setting på power options er det man egentlig er ute etter? Skjønte ikke helt linken her Du setter adaptive vcore i bios og styrer kun om du vil ha maks OC hele tiden eller om du vil la CPU klokke seg ned med Power Options Sånn ser det ut på Rampage V Extreme Endret 12. februar 2015 av Minhund 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Du setter adaptive vcore i bios og styrer kun om du vil ha maks OC hele tiden eller om du vil la CPU klokke seg ned med Power Options Takk for den! Så dette tidligere i en Linus-video, men fant ikke selv. Men får du 4,8 med så lav V ? Noen magiske innstillinger jeg ikke har fått med meg? Rått! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Du setter adaptive vcore i bios og styrer kun om du vil ha maks OC hele tiden eller om du vil la CPU klokke seg ned med Power Options Takk for den! Så dette tidligere i en Linus-video, men fant ikke selv. Men får du 4,8 med så lav V ? Noen magiske innstillinger jeg ikke har fått med meg? Rått! Bare hyggelig Dette er faktisk instillinger til 5 GHz Core og 4,6 GHz Cache som er gaming instilling her nå Men på fasekjøling da Endret 12. februar 2015 av Minhund Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg burde kanskje ikke la en stopp i Battlefield Hardline Beta sette standarden for klokk Får prøve på ny igjen snart Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Se på Nuvoton temperaturene, er disse falske målinger? De er jo helt spinnville Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Det er vel bare ett par av hk temps som er noe å se på, resten er vel LN2 sensorer som er bare tull på luft. Har det samme på mitt R5E Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Bra, det var godt å høre. Jeg har en IR Temeraturmåler (pistol) og jeg finner ingen steder som har mer en 35grader, så regnet med at det måtte være tull. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Lastet ned et program tildigere som kunne lese vrm temp, men har glemt hva det heter, har dere tips til programmer som støtter dette? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Lastet ned et program tildigere som kunne lese vrm temp, men har glemt hva det heter, har dere tips til programmer som støtter dette? Aida 64 har vel det meste, eller hwmonitor ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Kjøp AIDA64. All you need 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Kjøp AIDA64. All you need og her er nyeste beta: http://download.aida64.com/aida64extreme_build_3345_sykvm4fn8q.zip 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Ble faktisk kontaktet av finalwire/aida64 dagen etter launch av Haswell-E (elns). De skrev de hadde funnet noe greier som måtte oppdateres i softwaren sin, og takket for rapporten jeg hadde sendt dem (siden det var noen issues med det nye chipsettet/prosessoren sendte jeg en 'Submit report to Finalwire') . De gav meg en link til siste versjon som støttet 2011-3. Ble faktisk overrasket over hvordan de fulgte med der. Tommel opp. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Kjøp AIDA64. All you need og her er nyeste beta: http://download.aida64.com/aida64extreme_build_3345_sykvm4fn8q.zip Hwmonitor støtter ikke sensorene til vrms Takk til dere begge, Laster bare ned Aida da^^ EDIT: skjønte ikke en dritt av Aida, regner med jeg må venne meg til det Endret 12. februar 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Bra, det var godt å høre. Jeg har en IR Temeraturmåler (pistol) og jeg finner ingen steder som har mer en 35grader, så regnet med at det måtte være tull. Hva ligger vanntemp (radiator) på etter en spilleøkt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Du, det er jeg ikke sikker på, har ikke sensor i systemet, men gpu går rett ned til 30 etter Heaven benchmark, så det kan ikke være mer i allefall. Jeg har nesten 3 liter vann i systemet, så må få en lengre økt i bf, så skal jeg sjekke, men det er nesten det nærmeste jeg kommer. IR måleren går ikke igjennom glass dessverre, og det er hundre skruer får å ta av døra, hehe.. :-) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg tenkte på at du kunne bruke IR termometeret du skrev at du hadde. Sikkert bedre enn crappy sensorer. ^^ Derfor jeg mente du skulle måle på radiator. (Vil være omtrent lik vanntemp) Gitt at den klarer å lese av på en på svart overflate. Endret 13. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Noen som vet om denne enheten til Lamptron er kompatibel med inline temp følere alla denne. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Ingen anelse, da jeg ikke fant spec-sheet på motstanden til de medfølgende tempmålerene. Men 10K ohm er jo ganske vanlig, så blir som oftest gambling ja. ^^ Har man viftekontrolleren i hus, så kan man jo vurdere å måle. Endret 13. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Jepp, fant heller ikke noe vedr ohm. Har den ikke i hus, men vurderer å kjøpe en. Trenger da en ny Fluke også .. Oi - ble offtopic - trodde jeg var i "Den kalde kafeén" ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå