Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som kan være lurt er å skifte til adaptive vcore når du først har funnet en stabil klokk på CPU med manuell vcore.

Setter du adaptive vcore i kontrollpanelet til hovedkortet da, og så setter balanced på power options "til vanlig" og manuell vcore og high performance ved full pupp? Eller kan vcore stå på adaptive hele tiden? Og hvilken konkrete setting på power options er det man egentlig er ute etter?

Skjønte ikke helt linken her

Du setter adaptive vcore i bios og styrer kun om du vil ha maks OC hele tiden eller om du vil la CPU klokke seg ned med Power Options

Sånn ser det ut på Rampage V Extreme

adaptive.jpg

Endret av Minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du setter adaptive vcore i bios og styrer kun om du vil ha maks OC hele tiden eller om du vil la CPU klokke seg ned med Power Options

Takk for den! Så dette tidligere i en Linus-video, men fant ikke selv.

Men får du 4,8 med så lav V ? Noen magiske innstillinger jeg ikke har fått med meg? :) Rått!

Lenke til kommentar

Takk for den! Så dette tidligere i en Linus-video, men fant ikke selv.

Men får du 4,8 med så lav V ? Noen magiske innstillinger jeg ikke har fått med meg? :) Rått!

Bare hyggelig :)

Dette er faktisk instillinger til 5 GHz Core og 4,6 GHz Cache som er gaming instilling her nå :p

Men på fasekjøling da :rofl:

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Ble faktisk kontaktet av finalwire/aida64 dagen etter launch av Haswell-E (elns). De skrev de hadde funnet noe greier som måtte oppdateres i softwaren sin, og takket for rapporten jeg hadde sendt dem (siden det var noen issues med det nye chipsettet/prosessoren sendte jeg en 'Submit report to Finalwire') . De gav meg en link til siste versjon som støttet 2011-3.

Ble faktisk overrasket over hvordan de fulgte med der. Tommel opp.

Lenke til kommentar

Du, det er jeg ikke sikker på, har ikke sensor i systemet, men gpu går rett ned til 30 etter Heaven benchmark, så det kan ikke være mer i allefall. Jeg har nesten 3 liter vann i systemet, så må få en lengre økt i bf, så skal jeg sjekke, men det er nesten det nærmeste jeg kommer. IR måleren går ikke igjennom glass dessverre, og det er hundre skruer får å ta av døra, hehe.. :-)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på at du kunne bruke IR termometeret du skrev at du hadde.

Sikkert bedre enn crappy sensorer. ^^

Derfor jeg mente du skulle måle på radiator. (Vil være omtrent lik vanntemp)

Gitt at den klarer å lese av på en på svart overflate.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ingen anelse, da jeg ikke fant spec-sheet på motstanden til de medfølgende tempmålerene. Men 10K ohm er jo ganske vanlig, så blir som oftest gambling ja. ^^

Har man viftekontrolleren i hus, så kan man jo vurdere å måle.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...