Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en kjapp "førstegangsklokk" på 4.5GHz - 1.302V. Etter ca 2 timer i Aida64 så har jeg på den varmeste core'n 72grader. Det virker noe høyt, gjør det ikke?

Firestrike og begge 970 Strix korta ligger på 35-36 grader. Det høres ikke så dumt ut igjen.

Det der er innafor det akseptable :)

Prøv Asus Realbench i 2-4 timer også.

Lenke til kommentar

Tok en kjapp "førstegangsklokk" på 4.5GHz - 1.302V. Etter ca 2 timer i Aida64 så har jeg på den varmeste core'n 72grader. Det virker noe høyt, gjør det ikke?

Neida, fint det. :)

Men du skal kanskje ikke bruke den til å stabilitetsteste 24/7? Nå er 72 grader ganske kaldt i overklokkingsammenheng. Uansett så temp i torturtester egentlig ikke så mye å si, når man kanskje aldri kommer til å se lignende tall i sin bruk noensinne. Og da kan man klokke høyere. :)

Lenke til kommentar

Jeg kryper jo oppover men det er ikke sprekt. Forsøkte meg på 4.7+ /v 1,38 - 1,39 vcore men skjermen blir svart etter windowslogoen. Har ikke gått høyere på vcore.

Virker som om jeg må høyt på spenning selv ved "lave" frekvenser. Det kan være jeg kommer høyere ved lavere baseclock, men vil jo ha med båndbredden på minnet :p

Hmm .. :hmm:

xbITv1.jpg
jIpr1L.jpg
Lenke til kommentar

Har du prøvd deg på 100 Strap og 3200 MHz på minnet?

Nei har ikke det. Det kan jeg gjøre.

Men igjen - hvordan får du 3200 på minnet ved 100 strap? Her så virker det som om det er mest stabilt hvis jeg lar minnefreq følge baseclock. Hvis jeg velger frekvens på minnet "manuelt" så kræsjer det max.

Sier du at jeg kan sette 100 strap og bare velge 3200 mhz på minnet?

Edit: Eller mener du kanske ring/cache? :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hmmm skal teste det igjen da.

Mente jeg hadde kommet frem til at det ikke gikk i det hele tatt.

Jeg har ikke noen "manuell" setting på OC av minnet - jeg har bare Auto, XMP1 og XMP2. Jævla dritt det der opplegget ... Men skal gi det en go.

Du setter OC på manuell seff og så får du valg om minnefrekvens lengre ned ett sted.

Hvilket HK har du btw?

Nei jeg setter 100 bclk og 3200 MHz på minnet manuelt og vdimm til 1,35V

Cl 12 :p

Med 1.65 Vdimm og litt kjøling så går det sikkert :p

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Du setter OC på manuell seff og så får du valg om minnefrekvens lengre ned ett sted.

Hvilket HK har du btw?

ASRock X99 WS (vanilla)

Jeg har ikke de valgene for minnet. Det er ikke likt som på Asus. 1.0 strap/100 base clock så kan jeg velge opp til 2666 på minnet.

Uansett så er ikke 47*100 noe mer stabilt enn 127 * 37, og ved å øke strap og baseclock får jeg høyere frekvens på minnet og det er mer stabilt.

Lenke til kommentar

Hvilket HK har du btw?

ASRock X99 WS (vanilla)

Jeg har ikke de valgene for minnet. Det er ikke likt som på Asus. 1.0 strap/100 base clock så kan jeg velge opp til 2666 på minnet.

Uansett så er ikke 47*100 noe mer stabilt enn 127 * 37, og ved å øke strap og baseclock får jeg høyere frekvens på minnet og det er mer stabilt.

Ser ut som du trenger en fasekjøler.

Lenke til kommentar

4,65-4,7 GHz på 5960x er ikke veldig forskjellig med H20 her. Trengs en 1,35-1,42V for å komme i gang.

Jepp, kjører 1.31v på 4.5 her, men klarer litt lavere. Noe høyere må jeg opp på 1.35-1.4v selv. Brikker som slutter på -well kunne jeg klart meg uten! Kjedelig alt sammen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...