Kyrre S. Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Asus P6X58D-E står seg som en av mine absolutt favoritter gjennom tidene (forløpig), og mitt beste HK kjøp p.t. Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Min erfaring er også at Maximus og Rampage korta til Asus er bra. Har et X99-Deluxe nå, og det er stabilt, men har et reboot problem. Skal jeg reboote og inn i BIOS, så stopper det opp ved "American Magatrends" logoen og kommer ikke videre. Så trykker jeg CTRL+ALT+DEL og så kommer jeg inn i BIOS etter en ny reboot... Neste kortet mitt blir nok igjen Rampage og ikke Deluxe. Har samme hovedkort og opplever akkurat samme problem - mektig irriterende. Får håpe en oppdatering fikser det etterhvert. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Bruker dere den ektra 4-Pin kontrakten på HK'et til CPU? Så en episode med Linus hvor han nevnte at det ikke var behov for denne hvis man bare skulle klokke til 4.5 ish, og at det var mer LN2-teritoriet.Grunnen til at jeg spør er for jeg får ikke koblet den, det er ikke plass til å få inn kabelen pga radiatoren kommer for langt ned. Bare såvidt det gikk med 8-pins'en. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Bruker dere den ektra 4-Pin kontrakten på HK'et til CPU? Så en episode med Linus hvor han nevnte at det ikke var behov for denne hvis man bare skulle klokke til 4.5 ish, og at det var mer LN2-teritoriet. Grunnen til at jeg spør er for jeg får ikke koblet den, det er ikke plass til å få inn kabelen pga radiatoren kommer for langt ned. Bare såvidt det gikk med 8-pins'en. Ikke noe problem, trenger den ikke med mindre du skal klokke noe voldsomt (Ln2) Klokket min til 4.75Ghz/4.5Ghz core/cache. Ikke noe problem med singel 8 pin på mitt Asus X99-S 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Bruker dere den ektra 4-Pin kontrakten på HK'et til CPU? Så en episode med Linus hvor han nevnte at det ikke var behov for denne hvis man bare skulle klokke til 4.5 ish, og at det var mer LN2-teritoriet. Grunnen til at jeg spør er for jeg får ikke koblet den, det er ikke plass til å få inn kabelen pga radiatoren kommer for langt ned. Bare såvidt det gikk med 8-pins'en. Gikk fint til meg. Bare å sette på begge før du monterer inn radiator. Hvilken psu har du? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Radiatoren er allerede koblet opp og hele loopen er fyllt. Ser at jeg skulle ha koblet de først ja.. Førstegangstabbe... 480XTX fra EK.Har FSP Aurum Platinum 1200W. Jeg ser at mange X99-kort bare har den ene 8-pins'n også... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Radiatoren er allerede koblet opp og hele loopen er fyllt. Ser at jeg skulle ha koblet de først ja.. Førstegangstabbe... 480XTX fra EK. Har FSP Aurum Platinum 1200W. Jeg ser at mange X99-kort bare har den ene 8-pins'n også... Hehe gjorde den tabben selv første gang i PC-V7 med R4E. Kobler alltid til begge. Alt blir bedre med mer, ikke sant? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Joda, men orker ikke drain'e loopen ENDA en gang i dag. Nå sitter jeg egentlig å lurer på åssen jeg skal koble de to bryterne på panelet. Endret 9. februar 2015 av bshagen Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Joda, men orker ikke drain'e loopen ENDA en gang i dag. Nå sitter jeg egentlig å lurer på åssen jeg skal koble de to bryterne på panelet. Sort og rød er power/reset. Den andre er LED. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Det hjelper nok ikke mye for de som bare klokker normalt. Men alle små monner kan dra for å nå høyest i stabilt frekvensnivå . (mindre spenningstap) Om man på forhånd har bestemt maks frekvens, og ikke har tenkt å presse stabiliteten så er det nok helt irrelevant. Men om det ikke gjør noe å koble på så kan man vel bare koble det på? Det skader jo ikke. ^^ Endret 9. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Joda, men orker ikke drain'e loopen ENDA en gang i dag. Nå sitter jeg egentlig å lurer på åssen jeg skal koble de to bryterne på panelet. Sort og rød er power/reset. Den andre er LED. Aha, takk for den! Det hjelper nok ikke mye for de som bare klokker normalt. Men alle små monner kan dra for å nå høyest i stabilt frekvensnivå . (mindre spenningstap) Om man på forhånd har bestemt maks frekvens, og ikke har tenkt å presse stabiliteten så er det nok helt irrelevant. Men om det ikke gjør noe å koble på så kan man vel bare koble det på? Det skader jo ikke. ^^ Ja, må satse uten jeg da. Skal se om jeg kanskje får den i, men da er det mer flaks enn noe annet tror jeg. Går snart i full tilt på å koble den 8-pins kabelen til PSU, den er bare klin umulig!! Endret 9. februar 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Har den innstillingen at jeg går ut fra at det ikke går, så får jeg eventuelt bli positivt overrasket over at det går. ^^ Dog, jeg går ut fra at det ikke fulgte med noen forlenger med kabinettet? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Har den innstillingen at jeg går ut fra at det ikke går, så får jeg eventuelt bli positivt overrasket over at det går. ^^ Dog, jeg går ut fra at det ikke fulgte med noen forlenger med kabinettet? Veit du hva? Det gikk! Men da blir det ikke like pent med kabelføringen da, siden PSU kablene er stive som .. ja. Fulgte ikke med forlenger, og det er artig at du sier det, fordi det var ikke mange millimeterne til overs. Men nå er i alle fall allle strømkablene på plass. Mangler nå vifter og den aquaero saken, samt av/på knapp. Spørsmålet blir det samme når det gjelder Molex'en til GPU'ene. Men den har jeg veldig lite lyst til å sette i skal jeg være ærlig, ikke den beste løsningen syns jeg. Endret 9. februar 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Det er bare noe de slenger på i siste liten for å oppfylle krav om at HKet skal kunne levere 75w per skjermkort via Pci-e slotten. Unødvendig om du kobler skjermkorta til med 6pin/8pin kabel. Endret 9. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Det er Asus Strix 970, så det er bare én 8-pin per kort. Men usikker på om jeg egentlig skal klokke de noe særlig. Fikk endelig satt sammen alt nå, koblet opp og prøvde å starte. PSU gir bare et klikk, og ingenting skjer. Regner med at det er sikring som klikker over. Alt for sliten til å starte troubleshooting nå, men det var litt strek i regningen for meg nå kjenner jeg.. Endret 10. februar 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 En enkel 8-pin klarer ganske greit en overklokket 970. En sånn molex-tilkobling er tynne skralle greier uansett. Ikke mye ekstra å hente der. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Nå skal det sies at mine 290x rog ikke er stabilt uten den molex inn Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Ganske spesielt. Da er nok det kortet rimelig tynet til det absolutt maksimale. (ligger svært nært grensa) For ikke mange millivolt mindre spenningsfall du får med en slik molex-sak akkurat. Og så var det vel flere kort i maskinen? Folding går jeg ut fra? Endret 10. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Ja 2 kort. Man får jo 55 eller 132w fra den 5v/12v Vet ikke hva gpuene bruker av pins i den. Mine zotac 980 har micro-usb (samme som min telefon) ut bak som skal rett inn i USB- på hovedkortet... Håpløst at de trenger den ekstra watten, sleng heller på en ekstra 6pin eller noe. Formbøyde løse molex-pins med belastning, er jo garantert lysbue-jalla. Og hvilken ROG-bruker vil ha 2-4 molexer fra egen lane rett i de fine gpuene. Designere på syre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Skjermkort bruker kun 12V for GPU/minne og 3,3V for regulator/småkretser. Så fra molex så er det bare 12V-railen den trekker strøm fra. For bakoverkompatibilitet så er molexen maks laget for å levere 75W, men det finnes også forskjellig tykkelse som nok sikkert kan mer i teorien. Problemet er jo at en molex connector kan ha opp mot 3-4 ganger høyere motstand/spenningsfall enn en 6-pin pci-e power. Og enda mer når det skal gjennom HK. Derfor er levert effekt veldig relativt. For elektronene tar letteste vei, altså for det meste gjennom 6/8-pin. Og med kanskje 3-4stk 6-pins/8pins og litt fra HKet sin 24-pin fordelt på to skjermkort, så vil nok noe ala 95% gå gjennom dette. Og det et skjermkort bryr seg om er at spenningen inn i VRMen er stabil og er nærmest mulig forventet spenning på rundt 12V. Og jo mindre spenningsfall, jo bedre. Men om man da kobler Lille molexen på, så vil den knapt gjøre noen forskjell. Bittelitt lavere spenningsfall. Klikker den med med det lille ekstra bidraget fra molex så lever man på kanten fra før. Men hva kan jeg si, ved maks OC så vil alle monner dra. Endret 10. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå