Andrull Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Mja. Eneste det "går tilbake" her i gården er pga. høyere pris gir få/ingen data-innkjøp som øker kapitalen, som igjen en dag langt inn i fremtiden kan bety huskjøp. Men før den tid så har vel sikkert renta skutt i taket, så spørs om denne karen får noe godt ut av det. Det ville nok dog kunne gitt lavere boligpriser. Så om lav kronepris til slutt får boligmarkedet til å kollapse, vel da hadde jeg blitt glad, men det spørs om det skjer da. (ville vært ganske kjipt for de med nye millionlån i eiendom) . Nei, her i gården er lavere krone tilnærmet et rent tap. Heller ikke spesielt heldig for de som prøver å få seg jobb. Eneste som vinner her er vel de i det ene eksempelet. Å ha god likviditet betyr ikke noe før du får realisert det. Og i disse tider får du realisert mindre for penga. ALtså: 1. Kjøpe mindre datautstyr 2. Mindre hus (boliger koster mer) Og du ender opp med å ødsle mer penger til grådige leietakere. Typisk må du ut med mer i leie enn hva rente + avdrag er til sammen. Bare at du ikke sitter igjen med noe som helst. I disse dager går vel det meste til sparing (som også har ENDA lavere rente og enda mindre gevinst), og til høyst nødvendig verktøy (langt mindre utstyr, da det meste går i høy britisk pund og dollar). Jeg ser ikke noen positive sider med denne krisen. Edit: Jo, om jeg skal selge PS4'en så får jeg mer om jeg selger den til utlandet. But that's it. Endret 4. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Som lånetaker kan nan forhandle rente. Som leietaker kan man faktisk forhandle pris. Men det er et mye tøffere marked Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Tja, kan jo alltids prøve seg på en budrunde på en leilighet med to soverom i et tettere bebygd strøk, så er nok det tøft det og. ;-) Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er lett å vinne runden da, are sleng på en mill så får man den som regel Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ikke hørt om noen som har forhandlet seg lavere i pris. Som regel er det 100 stykk klare til å ta over for deg. Det beste du jeg har klart er å forhandle lik pris ved fornyelse av kontrakt. Finnes grenser for hvor god leietaker man er med div. byggeprosjekter som PC. Både når det kommer til lyd, lys og lukt-forurensing. Nei huff, skaffer meg mitt eget sted så raskt som mulig gitt. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Tenkte selvfølgelig om man har leid av noen en periode, og man er på "go'fot", så går det an å spørre om en ikke kan nyte godene av rentekutt som leietager også Er det ikke sånn at per i dag er det mangel på leietagere i Trondheim? Det var mulig å forutse prisstigningen til en viss grad tidligere denne vinteren. For min del kunne jeg nok spart noen tusenlapper ved å handle tidligere (og benytte seg av gode tilbud), men så ble det nå en gang slik at jeg ikke var sikker på hvor store kommende utgifter ble før litt ut i januar. Så jeg avventet. Dumt for meg, men pyttsann.... Problemet nå er at jeg klarer ikke å snurpe igjen pengesekken... Må bare ha én godbit til! Ett lite leketøy! En duppeditt til! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Vår/Vinteren er alltids mer lukrativt å flytte, så sånn sett er det nok lettere å finne et sted, samt større mangel på leietakere. Men har gitt opp å flytte anyways, orker ikke mer. Flyttet opp mot 4 ganger på to år, og nå har jeg klart å skaffe meg et sted som ikke regnes som ubeboelig og ulovlige. Så da bor jeg der frem til jeg får råd til eget sted. Utleiere er som regel sleipe og har kontrakt fra sommer til sommer. Hvor det er et ekstremt press. Er det "mangel på leietakere" i Trondheim så er det nok heller fordi leilighetene er i så dårlig stand at ingen vil bo i dem. Og hvis man lurer hvorfor jeg måtte flytte 4 ganger på 2 år (3 av dem på samme år). Så er stikkordene på de forskjellige, som ofte er tilfelle med trønderleiligheter: - Brannbombe, ikke vann på vinteren, iskaldt, ulovlig strømnett, tvangsarbeid, tyveri og svindel fra huseier, falleferdig, tidligere anmeldt bygg.- Brannbombe, falleferdig, kastet ut grunnet tvungen riving/totalrenovering - Ukjent huseier (aldri sett leiligheten i løpet av 10 år), brannbombe, ingen vinduer, kaldt, hjemmelaget bad med fri flyt av avføring/kloakk, mentalt gale folk i kollektiv. Eneste jeg ikke har vært borti er vel skadedyr. Edit: Bekalger off topic. Skal stoppe nå, lover. Problemet nå er at jeg klarer ikke å snurpe igjen pengesekken... Må bare ha én godbit til! Ett lite leketøy! En duppeditt til! Endret 4. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Uff... Nei det er vel ikke uten grunn at å flytte for å leie er noe av det jeg minnes som noe av det kjipeste orket jeg noen gang har gjort. Flyttet til Trondheim i mars for 8 år siden. Fikk tilbud om å ta over kontrakt til en som ville sponse leien min med 500 per mnd. Etter jeg kom for å se gikk det opp til 1000,- (av 2500,-), men jeg takka nei. Det er mange håpløse utleiere. Men når man skal se på besparelsen til utleier er vel det også minimalt. Om prosent på P-Rom utleiedel i forhold til bolig skal ha sin prosentdel av besparelsen, er det kanskje bare 10kroninger det er snkakk om. OT-Alarm.... Haswell 5xxx-tråden ja... Min har 16 tråder! Endret 4. februar 2015 av Knutgrus Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ser (forløpig) ut til at Extreme4 kortet mitt tok kvelden :\ Nytt på vei fra DI X99 WS Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ser (forløpig) ut til at Extreme4 kortet mitt tok kvelden :\ Nytt på vei fra DI X99 WS x99 ws 10GB? Digg med 10Gbit lan hjemme nå Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Beat it eller denne Endret 4. februar 2015 av Minhund Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ser (forløpig) ut til at Extreme4 kortet mitt tok kvelden :\ Nytt på vei fra DI X99 WS x99 ws 10GB? Digg med 10Gbit lan hjemme nå Ikke til den prisen takk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ser (forløpig) ut til at Extreme4 kortet mitt tok kvelden :\ Nytt på vei fra DI X99 WS x99 ws 10GB? Digg med 10Gbit lan hjemme nå Ikke til den prisen takk Du betaler nesten bare for dual 10Gb lan, og får hovedkortet gratis Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Siden bf4 temp er ca 57-60¤C, vil jeg prøve meg på 4.875Ghz, regner med jeg går rett på 1.4V, noe som er veldig høyt, skal kun benches med dog. Er dette trygt overhodet og bruke med loopen jeg har idag? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Siden bf4 temp er ca 57-60¤C, vil jeg prøve meg på 4.875Ghz, regner med jeg går rett på 1.4V, noe som er veldig høyt, skal kun benches med dog. Er dette trygt overhodet og bruke med loopen jeg har idag? Jada. Det går så fint atte. Bare å passe på temps. Burde ikke ligge stort høyre enn 70 grader syns jeg under spilling. Kjør på. Er ikke feil med volten, det er som regel feil med kjølingen 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Siden bf4 temp er ca 57-60¤C, vil jeg prøve meg på 4.875Ghz, regner med jeg går rett på 1.4V, noe som er veldig høyt, skal kun benches med dog. Er dette trygt overhodet og bruke med loopen jeg har idag? Jada. Det går så fint atte. Bare å passe på temps. Burde ikke ligge stort høyre enn 70 grader syns jeg under spilling. Kjør på. Er ikke feil med volten, det er som regel feil med kjølingen Thankyou! Skal kjøre 3dmark, cinebench og den slags for gøy, Så har jeg en noe og gjøre på en søndag kveld Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hmm lukter snart svidd silisium nå Christian 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Hmm lukter snart svidd silisium nå Christian Vil ikke drepe denne chippe., for god i mine øyne, haha ^^ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Glad for at jeg bare kjøpte billige Crucial DDR4 2133 i fjor høst da jeg bygde meg X99 rigg. Anandtech test : DDR4 Haswell-E Scaling Review: 2133 to 3200 with G.Skill, Corsair, ADATA and Crucial Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Glad for at jeg bare kjøpte billige Crucial DDR4 2133 i fjor høst da jeg bygde meg X99 rigg. Anandtech test : DDR4 Haswell-E Scaling Review: 2133 to 3200 with G.Skill, Corsair, ADATA and Crucial Ja, har sagt det hele tiden. I tillegg overklokker jo Crucial-minnet til 2666 uten å endre noen ting. Eneste minus er at de er grønne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå