Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter mye frem og tilbake endte jeg opp med stabil 5930K på 4.7GHz, 1.32v. Noe å skryte av? Average?

Kjører 4.2GHz 1.2v på cache, og minnet på 2666 (skal økes).

Temperaturen fluktuerer mellom 60 og 70c etter en halvtime i AIDA64.

Er bra det, kjører selv 4.75Ghz 1.330V, noe som kanskje er litt bedre.

Cache er på 1.25V 4.5Ghz, Siden du har Asus`s OC socket slik jeg har, prøv cache 4.5Ghz 1.25V, tror det skal gå. Minnet hos meg er 2750Mhz Cl14 1.35V.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Har kjørt 4.5Ghz på Core og Cache i ca 1 måned elns, ikke Bsod, bestemte meg for og prøve meg på 4.75Ghz igjen pga temp var på ca 54¤C under load elns med 4.5Ghz.

Nå folder jeg på Cpu for og få et worst case scenario, ca 70¤C på varmeste kjerne, og 64¤C på kaldeste.

Volt er 1.330V til Cpu, og 1.25V til Cache.

Er dette Ok temp når man kjører vann for 24/7?

Lenke til kommentar

Har kjørt 4.5Ghz på Core og Cache i ca 1 måned elns, ikke Bsod, bestemte meg for og prøve meg på 4.75Ghz igjen pga temp var på ca 54¤C under load elns med 4.5Ghz.

Nå folder jeg på Cpu for og få et worst case scenario, ca 70¤C på varmeste kjerne, og 64¤C på kaldeste.

Det er flott temperatur :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flott temperatur :)

Takker, Da kjører jeg slik 24/7. Følte Cpu nesten frøs igjen på 4.5Ghz :p

Lenke til kommentar

må kjøpe 50 kg vaselin og 30 nye HK man har satt fyr på osv da, men kjøler kanskje du har ut året.

Har kjørt med samme HK og CPU ganske lenge her nå, 3 mnd uten noe trøbbel og uten å bruke en dråpe vaselin.

Isolasjonen som fulgte med var mer enn ok den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...