Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Tja du kan jo prøve. Kabinettet ditt er sikkert bra det, men som jeg sa så vil du ikke få optimal luftflyt.

Om jeg hadde vært gammel nok til å ha jobb så hadde jeg spart til LD V8, drømme kabinett, da sammen med en ekstra rad^!^

Kjøpte hos komplett så har jo alltid 45 dagers åpent kjøp.

Prøvd å flytte rad til front, fungerer ikke det heller :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet litt mer med HT off her i FarCry 4. Joda fps blir mer smooth, men ikke drastisk bedre da. Noe jeg har lagt merke til er at core temps over alle 8 kjernene er mer likt når man har HT av, eller vises mer riktig kanskje. Med HT på så varierer det mer. Er vel samme for dere?

Lenke til kommentar

Thank you!

Da gidder jeg ikke å styre med det før til sommeren elns, om jeg plustelig får Bsod er det vel pga sommervarme^^

EDIT: skal ta en runde eller to i bf3 så se tempen da, er den under 75¤C er jeg fornøyd til 24/7.

Kan alltids gå ned til 4.5Ghz, Men klarer ikke å bestemme meg :p

Ville dere gått for 4.5Ghz 1.220V, eller 4.75Ghz 1.330V?

Cache er samme på begge to.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Kunne vel laget meg en ny tråd under "hovedkort", men kanskje greit å spørre dere først.
Tiden går, og nå nærmer det seg tid for at jeg skal bygge. Lurer på hvilket HK jeg skal gå for, siden fargen for HK vil bli avgjørende for hvordan resten av bygget blir seende ut. Kabinettet blir enten LD 7 eller 8.
De to (3) jeg kikker på er:

- Asrock OC Formula
- Asus X99 Deluxe

- Liten joker som også er (altfor?) billig: MSI X99S SLI Plus (fordi svart og Asus X99 WS er for dyrt)

For meg så greier jeg ikke skille helt alle har pros/cons, det blir for meg fargen, kommer til å klokke opp til 4.5GHz i custom loop for en 24/7 klokk, så kommer jeg til å la det være med det.

Kan dere gi en liten input på dette? Eller er det slik at jeg "kan ikke ta feil, begge er veldig bra"-type valg?
Tenkte veldig på OC Formula lenge etter gode tips fra DP, svart/gult bygg hadde vært tøft, men har også veldig lyst på svart/hvitt-bygg.

Jeg er vel engang en sånn fyr som sliter med alle valgene, akkurat som Fjordlandmannen, så setter pris på all hjelp. :)

Lenke til kommentar

OC Formula, suveren BIOS. Har LD PC-V8 yellow og OC Formula selv, ble ganske kult. Gidder ikke ta bilder da jeg har grønt Crucialminne, så du får bare stole på meg! :D

Bedre BIOS enn Asus? Synd det har så fæle farger, men det er jo en smaksak.

Rampage-kortene kan vel stille opp. Har bare sniktitta på BIOS'en til R5E, men brukte R4E fra launch fram til i høst, og syns OC Formula har hatt bedre BIOS siden Z87-kortet egentlig :)

Lenke til kommentar

Åssen syns du den gulfargen er i virkeligheten? Er den gul, eller går den over i litt oransje? Ser ikke så veldig bra ut på bildene, ikke sikkert det blir så verst nå det blir i et komplett bygg. :-)

Hei du!

Gult - ikke orange.

Gå for Yellow V8 så har du crazy fett oppsett.

H

Lenke til kommentar

Åssen syns du den gulfargen er i virkeligheten? Er den gul, eller går den over i litt oransje? Ser ikke så veldig bra ut på bildene, ikke sikkert det blir så verst nå det blir i et komplett bygg. :-)

Den er nærmere gull enn oransje, passer egentlig veldig bra i Yellow PC-V8 med Mayhems Pastel Yellow væske i slangene :)

Lenke til kommentar

Har selv OC Formula. Fargen forsvinner litt når man har puttet inn flere PCI-e kort og eventuelt kjøleløsning.

Gulfargen på kjølelementene er vel mer gullaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...