Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Får sikte på 4.8Ghz da^^

Men må holde meg til 1 stk 240mm XTX rad, må ha HDD plass i front, så tar jeg heller og sette på enda en radiator i topp om jeg hadde trengt, Taper jeg veldig mye ytelse på det?

Du merker ikke forskjell på 4.5 og 4.8 Ghz i noen av de spillene du har. Men sikkert kult for benchmarks da :wee:

Spiller kun bf4, Så ikke nødvendigvis, men seff for å benche :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dunno.

4.6 GHz kanskje. Det jeg spilte på og brukte PCen på en liten stund. Men igjen, andre halvparten av tiden var det 4,7GHz.

24/7 eksisterer knapt i min bok. Da det ikke går lang nok tid før jeg må oppgradere eller gjøre modifikasjoner. XD Og nå har oppgraderingen tatt halvannen måned. Men blir nok bra når jeg blir ferdig. :)

Men både 24/7 og maks frekvens og normal-bruk frekvens håper jeg går opp en 200 MHz.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Dunno.

4.6 GHz kanskje. Det jeg spilte på og beukte PCen på en tis.

24/7 eksisterer ikke i min bok. Da det ikke går lang nok tid før jeg må oppgradere. XD Og nå har oppgraderingen tatt halvannen måned. Men blir nok bra når jeg blir ferdig. :)

Hvordan går det egentlig med mineral/wc/loop greien du har jobbet med? Hadde vært kult med en oppdatering snart! :D

Lenke til kommentar

24/7 eksisterer knapt i min bok. Da det ikke går lang nok tid før jeg må oppgradere eller gjøre modifikasjoner.

I see. Kunne vært greit kanskje å hatt en egen dedikert benche/modde PC da som du brukte nettopp til slikt? For min egen del så bruker jeg hovedmaskina mi til Folding@Home mesteparten av tiden da jeg ikke spiller eller experimenterer med Linux, så jeg krever en litt mer stabil 24/7 PC. Derfor luftkjøling og bare 4.0 Ghz ut av min 5960X, men hadde vært digg med mer seff ;)

Lenke til kommentar

24/7 eksisterer knapt i min bok. Da det ikke går lang nok tid før jeg må oppgradere eller gjøre modifikasjoner.

I see. Kunne vært greit kanskje å hatt en egen dedikert benche/modde PC da som du brukte nettopp til slikt? For min egen del så bruker jeg hovedmaskina mi til Folding@Home mesteparten av tiden da jeg ikke spiller eller experimenterer med Linux, så jeg krever en litt mer stabil 24/7 PC. Derfor luftkjøling og bare 4.0 Ghz ut av min 5960X, men hadde vært digg med mer seff ;)

Tanken har absolutt slått meg. :p

Men med en gang jeg kjøper ekstra utstyr slik at jeg kan bruke maskinvaren i annet kaninett/vannloop mens jeg bygger, så ender jeg alltid opp med å stjele utstyret til byggingen. XD

Har dog en HTPC jeg bruker til nød (4770k/z97 mITX). Og har sjeldent tid til å bruke PC når jeg bygger anyways. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Dunno.

4.6 GHz kanskje. Det jeg spilte på og beukte PCen på en tis.

24/7 eksisterer ikke i min bok. Da det ikke går lang nok tid før jeg må oppgradere. XD Og nå har oppgraderingen tatt halvannen måned. Men blir nok bra når jeg blir ferdig. :)

Hvordan går det egentlig med mineral/wc/loop greien du har jobbet med? Hadde vært kult med en oppdatering snart! :D
Har ikke skjedd så mye visuelt sett enda. Fant ut at jeg ønsket 1,5cm større oljebad så måtte fikse det, og kjøpt inn en del ekstra utstyr og verktøy. :)

Var et svakt øyeblikk hvor jeg endte å kjøpe en nesten ubrukt Aircondition som jeg tenker jeg skal bruke for å booste kjøleytelsen til nesten det dobbelte igjen. :D Totalt ca. 9000W kjøleeffekt på maks. (2stk 3500w AC/Waterchillers + 4stk 500w peltierelementer for CPU)

Det vil dog måtte vente til jeg er ferdig med innedelen, og oljebadet. :)

Har dog pause i jula (drar sørover as we speak).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som gleder seg til å få dette i postkassa eller?

ASRock X99 WS-E/10G ATX, X99, DDR4, SLI, 2 x 10Gbit NICS :dribble:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-2011-3/ASRock/ASRock-X99-WS-E-10G-ATX--X99--DDR4--SLI--2-x-10Gbit-NICS-132610-p0000102954.aspx

deilig kort. kommer inn etter alt å dømme 23. des... :)

vi får inn thunderbolt moduler også - endelig!

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-2011-3/ASRock/ASRock-Thunderbolt-2-AIC-Thunderbolt-2-på-alle-ASRock-m-AIC-132611-p0000102962.aspx

Lenke til kommentar

Hva er safe cache og vcore mener dere?

Leser under 1.4V på Cpu og under 1.3V for Cache, riktig?

Sitter på 4.75Ghz 1.330V, altså 0.110V over 4.5Ghz, men har grei kjøling nå.

Cache er på 4.5Ghz 1.225V.

Tror dette er stabilt, ville dere brukt dette som 24/7?

Minnet er Cl14 og 2750Mhz :)

God Jul! :xmas:

EDIT: Traff veggen på 4.75Ghz, 4.85Ghz trenger mer enn 1.4V tror jeg, så neitakk :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hva er safe cache og vcore mener dere?

Spørs hvor lenge du gidder at din CPU skal leve det. Se hvor langt den går på 1.3v kanskje. Hvis din 5920K er stabil på 4.5 med 1.23 volt og den må ha 1.33v på 4.75, så er kanskje 4.6 Ghz sweetspot for den.

Er mulig ja, Tenker 3-4år max før evt neste oppgradering, om den dør før 5 år blir jeg glad, ny Cpu.

1.335V for 4.75Ghz, Er det vits med å klokke cache egentlig? Merker ikke ytelse forskjell i cinabench ihvertfall :)

Tok cache ned 125Mhz, og volten ned til 1.26V, fikk BSOD, ganske sikker på at det er cache klokkingen. :hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...