Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Takk for tips Kyrre! :D

I will, er nok ikke vanskelig^^

Begynner å tenke på lekkasje elns, Burde jeg slå av maskinen når jeg er på skole?

Folder med 980 kortet fra jeg våkner til jeg legger meg (Slår av folding når jeg skal spille) har 2stk maskiner dedikert til dette :p

Slår du/dere andre av maskinen når dere ikke er der.

Og med reise i tog (til TG) noe man burde koble løs eller draine loopen? :)

Hilsen Noob^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt en hagesaks / blomstersaks. Funker fjell :) så lenge man gjør kuttet i en bevegelse så er det gull. Etterstram niplene etter litt brukt, når temp forskjeller eventuelt har gjort sitt.

Thank you again! Kan ta en skarp kniv jeg har, blir nok slitt, men jaja :p

Etter noen dager så kan man få en runde eller mer ekstra, så skal være forsiktig der, Skal det ikke mye til før man klarer å føkke det opp og det lekker?

Når man ikke er gammal nok til jobb engang vil jeg ikke miste my precious hardware^^

Lenke til kommentar

Kan tipse om at hvis du syntes slangen er trang å få på nippel så kan du utvide slangen ved bruk av en liten nebbtang. Altså stappe tanga inn i slangen og så dra "tang armene" fra hverandre. Eventuelt varme opp slangen først (holde den i lunkent/varmt vann). Og nippel skal kun dras til med to fingre (litt hardt), ingen makt og ingen verktøy.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan tipse om at hvis du syntes slangen er trang å få på nippel så kan du utvide slangen ved bruk av en liten nebbtang. Altså stappe tanga inn i slangen og så dra "tang armene" fra hverandre. Eventuelt varme opp slangen først (holde den i lunkent/varmt vann). Og nippel skal kun dras til med to fingre (litt hardt), ingen makt og ingen verktøy.

Det visste jeg faktisk, Tror det skal gå greit, tenkte bedre å gå for farget slange istedenfor farget vann, blir nok ikke så forskjell når det gjelder hvit.

Samme som når man skal feste blokk til Cpu, ikke vertøy, kan ende opp med å stramme for mye. Håper på en 4.7Ghz oc når en H110 klarer 4.5 lett :p

Lenke til kommentar

Jepp Corsair. Bruker aquacomputer aquaero lt 5 til det meste slikt nå. Genialt for vifter, flow, temps ..

Vurderer å kjøpe en slik sak, bare med display. Tenkte to trykk-diff målere, en ren trykkmåler, og 1-2 flowmålere. Samt noen få temp-målere og et par vifter. (tror du den takler negative grader?)

Usikker på hvor mange slike enheter du kan ha tilkoblet?

Hvor mange vifter den takler spiller ingen rolle. Å lage forsterker er enkelt.

Lenke til kommentar

Dunno. Negative grader har vært problematisk å få til med det meste av vanlig PC-utstyr. Måtte det var slike små temp-målere m/ display på 1-2 tommer, til en del temp-målere på HKet/skjermkortet. :(

Eneste jeg vet som støtter det er via Asus sitt ROG-panel, men er kronglete og hadde vært gøy å få inn i aquasuite.

Ønsker meg med display så jeg kan sjekke temp f.eks før jeg starter PCen (la kjøleaggregatet starte opp skikkelig) ved tung OC, eller at jeg enkelt kan skue bort på PCen sitt trykk når jeg jobber med andre ting enn PC-relatert. :)

Lenke til kommentar

Har du penger kan jeg sette opp og programmere en pls for deg :) er ekspert i Kongsberg sitt AIM men noe sier meg at du har kontroll på mye av dette selv :p

Ser at temp transmitterne mine bare har et område fra 0 til 90 grader :/ normalt vil en transmitter fint fungere utover kalibrert område (selv om garantien for nøyaktighet avtar raskt), men dette gjelder sikkert ikke for 100 kroner pc vannkjølings jalla

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da fikk jeg mitt private system oppe og kjøre, rakk og bytte chip så jeg har den gode, den andre er ukjent :p

Har minnet på 2800Mhz Cl14, vits i å prøve å klokke dette egentlig? Regner med det er grei hastighet/Cl til å være stock?

RAM-klokking over det har vel liten praktisk betydning, mest for benchmarking.

Hva er maks overklokk den gode chipen klarer da?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg mitt private system oppe og kjøre, rakk og bytte chip så jeg har den gode, den andre er ukjent :p

Har minnet på 2800Mhz Cl14, vits i å prøve å klokke dette egentlig? Regner med det er grei hastighet/Cl til å være stock?

RAM-klokking over det har vel liten praktisk betydning, mest for benchmarking.

Hva er maks overklokk den gode chipen klarer da?

Max jeg har er 4.5Ghz 1.217V like stabilt som norsk fjell^^ Har ikke prøvd noe høyere enda.

Men skal prøve høyere når loop er på plass, skal sikte på 4.7Ghz 24/7, Får ikke testet stort med stock kjøler greia :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Får sikte på 4.8Ghz da^^

Men må holde meg til 1 stk 240mm XTX rad, må ha HDD plass i front, så tar jeg heller og sette på enda en radiator i topp om jeg hadde trengt, Taper jeg veldig mye ytelse på det?

Du merker ikke forskjell på 4.5 og 4.8 Ghz i noen av de spillene du har. Men sikkert kult for benchmarks da :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...