Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Da begynner det å ligne noe:

http://valid.x86.fr/iwr17y

4.5 på 1.309v. Stabilt i Aida stresstest ihvertfall. Får se om det duger i BF4.

ÆSJ. MÅ opp på 1.330 for stabil cpu.

Må opp i 1.34 selv for 24/7 stabil på alt jeg hiver på den ved 4.5 (5960x). Fikk den stabil på det meste (inkl bf og Aida) ved noe lavere men SC2 kræsja av og til. For meg virker det som om timesvis med SC2 er det drøyeste spillet for en CPU (av det jeg har spilt til nå) Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da begynner det å ligne noe:

http://valid.x86.fr/iwr17y

4.5 på 1.309v. Stabilt i Aida stresstest ihvertfall. Får se om det duger i BF4.

ÆSJ. MÅ opp på 1.330 for stabil cpu.

Må opp i 1.34 selv for 24/7 stabil på alt jeg hiver på den ved 4.5 (5960x). Fikk den stabil på det meste (inkl bf og Aida) ved noe lavere men SC2 kræsja av og til. For meg virker det som om timesvis med SC2 er det drøyeste spillet for en CPU (av det jeg har spilt til nå)

Dere virker så uheldige^^

5820K (Dog) men får 4.5Ghz stabilt på 1.220V i bios. Har spilt timevis med bf4 og foldet i mange timer. :D

Lenke til kommentar

Merket ikke mye jeg iallfall. Kanskje 1 grad eller 2 .. trenger du det lille ekstra så Ok men da ville jeg heller økt arealet, ikke antall vifter

Da gidder jeg ikke ihvertfall, sparer fort noen hundrelapper når det er snakk om kvalitets vifter.

Like før jeg bestiller, må leve på stock socket 2011 kjøler i mellomtiden, men blir ikke lange stunden, og siden min Far er hjemme blir det kanskje vanskelig å bytte SPE siden han`s er god, har ikke testet min enda. :)

Lenke til kommentar

Har et lass med vifter og radiatorer hjemme hvis du vil låne å teste litt.

Har ikke noe av delene mine enda, men får det like før jul regner jeg med, eller før 2015, men hadde vært kult å teste diverse løsninger med f.eks 360XTx og en tynnere 360mm rad i top, dog da med 980 kortet som ikke skal i loopen før i feb. :):D

Vifter er det du brukte på dine radiatorer før du flyttet over til 200mm vifter? :)

Lenke til kommentar

Jeg har bare corsair vifter i den ene maskinen med 480 xtx rad. Viftekontroller må til. Bare push på rad. Har holdt til 3xgtx 680oc + 3930k oc, 4960x + 2x780ti classy, og nå snart 5960x og 3x gtx980.

I det nye ld v8 reverse kabinettet blir det bare "noiceblocker" på 480xtx og ellers i kabinettet.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Får ty til å bytte viftekontroller, eneste problemet er at jeg ikke har 5.25 bays lenger, Rad tar opp plassen, kunne dog blitt 240mm i front og 360mm i top elns^^

Blir budsjett først så ikke T og Y led, drainport eller filport, men er man fattig så går det :p

Så er er listen jeg tenker å kjøpe, skal beholde alt av gamle radiator vifter osv,

post-319721-0-77501900-1418662107_thumb.png

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ser flott ut det. Kan legges til at volumet på reservoriet ikke har en dritt å si (etter man har fylt loopen) så hvis du kan spare penger ved å ta den som er lavere gjør det :)

Edit:http://techbay.no/product.html/filter-juwel-jumbo-grov148x148x50-mm?category_id=73

Beste vortexbryteren jeg har prøvd til nå. Ek sin som følger med er ikke like bra.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klippet til min slik at den fyller hele reservoaret men ikke kan komme inn i pumpen på noe vis. Den slår alt dødt og man blir kvitt luftbobler veldig raskt. Helt i begynnelsen luftet jeg av tanken i topp (skrudde opp pluggen) for å få ut overtrykket som ble dannet. Nå er det helt trykkløst over væskespeilet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...